Vognpose

kas91

Andre møte med forumet
Prøvde å finne en tråd som kanskje kunne gi meg svar, men uten hell.

Jeg venter min første, og begynner å ha det meste på stell. Men det jeg lurer på er hvilken vognpose dere har gått for? (Om det er det dere har gått for da..) ser de varier så fryktelig i pris, men klarer ikke heeelt å skjønne forskjellene
 
Har kjøpt Easygrow Nature, betalte 1599 på tilbud. Den ser veldig god ut, og ser ut til å passe bra i vogna(Britax S-M-I-L-E III). Finnes i mange fine farger, men kjørte safe med sort.
 
Sniker fra desember. Vi bruker en voksi pose. Tror det er city. Dun og tykk og god for vinterbaby. Vet ikke om det er mye forskjell på ulike merker, men vet mange er fornøyde med voksi og det er vi også. Vi tok ut madrassen fra vogna og lar lille ligge på et dobbeltbrettet saueskinn + inni posen. Ble for trangt med madrass i tillegg. Posene er ganske svære.
 
Kjøpte easygrow nature grå når den var på super tilbud. Ønsket meg den fordi den er en av de som har fått best tilbakemeldinger.og kjøpt voksi move brukt til bilstolen. Hvorfor: igjen fordi tilbakemeldinger på den er veldig mye bedre enn mye annet. Begge merkene er kvalitet, noe som holder og kan selge videre mår man vokser ut av de.
 
Har easygrow nature til storesøster og kjøpt samme til lillebror.
Veldig god pose. Ser det er mange i barnehagen som har easygrow også
 
Prøvde å finne en tråd som kanskje kunne gi meg svar, men uten hell.

Jeg venter min første, og begynner å ha det meste på stell. Men det jeg lurer på er hvilken vognpose dere har gått for? (Om det er det dere har gått for da..) ser de varier så fryktelig i pris, men klarer ikke heeelt å skjønne forskjellene
Vi har tre stykker, easygrow hood , voksi active og odenwalder babynest. Av disse tre er jeg mest fornøyd med easygrow hood. Den er god og varm, har ull i ryggen, vannavstøtende, vindtett og ligger godt i vogna. Voksi active er veldig tykk og i overkant varm for vintrene vi har på Vestlandet, men pluss for at den også er vindtett og og har 3000mm vannsøyle. Den er dog en del stivere i stoffet enn easygrow, og dermed vanskeligere å legge godt i vogna. Odenwalderposen har vi arva og den er brukt til to barn før oss, derfor litt usikker på hva som er naturlig slitasje, og hva som er kvalitet. Den er iallefall tynn og "slafsete", dunfyllet har klumpet seg veldig på ene siden, og den er ikke varm nok for kaøde vinterdager. Den er heller ikke vannavstøtende og virker ikke helt vindtett.

Jeg ville tatt utg pkt i hvor du bor, og vintertemperarurene der. Bor du på sted med milde vintre trenger du gjerne ikke de tykkeste posene. Ull i ryggen er alltid lurt da de isolerer og varmer bedre. Se også på total lengde, barnet skal sove ute til det er 2-3 år, så en pose som kan forlenges og brukes hele perioden, er absolutt lurt. Easygrow og Voksi er trygge valg kvalitetsmessig.
 
Vi hadde januarbaby sist og første vinteren brukte vi en arva skinnpose etter stemora mi (så den er fra type 1970:hilarious:). De ligger så godt beskytta nedi den bagen, så vi savna aldri noe mere. Veit mange bruker skinn under og dyne over også. Men når de skal over i sittedelen så trenger de jo helt klart en pose. For oss sto det mellom voksi active og voksi urban. Fordelen med urbanen er at du kan glide av hele toppen, slik at du kan vaske overdelen som er fylt med dun og underdelen i ull separat. Vi valgte likevel active fordi vi ville ha en som bare hadde én åpning foran. Vi likte også at trekket er vannavstøtende.

Ser over her at noen syntes active ble for varm. Vi bor i Oslo-området, og syntes denne posen var super i fjor vinter. Mini sover i den ute i barnehagen hver dag, og personalet der har skrytt masse av denne posen. Vi har også satt pris på at den av vannavstøtende. Men vi bruker vogna HVER dag. Triller til og fra barnehagen, triller lange turer i helgene, er mye ute i marka. Siden jeg er litt lat med regntrekk så er det kjekt at posen tåler litt fukt:hilarious:

Mini digger hvor myk og fluffy posen er, og ville ikke bytte i fjor vår. Vi synes at posen kunne vært enda lunere hodet (føler denne markedsføres som en mere «ekstrem» pose og hadde derfor forventet mere av den), men er fornøyd nok til at vi ser etter samme på salg til nestemann.

Det er masse gode poser der ute, så sannsynligvis blir dere fornøyd uansett hva dere velger ;)
 
Vi har en bugaboo buffalo og kjøpte derfor opprinnelig vognposen fra bugaboo der man kan skifte ut forstykket slik at man kan velge mellom vår/høst-front eller vinter-front. Men for å være helt ærlig, er dette det eneste Bugaboo-produktet vi har vært skikkelig misfornøyde med! Vi fikk byttet den opprinnelige vognposen etter ca 18 måneder, men hadde samme problem med vognpose nr to, så det var virkelig dårlige greier. Problemet er rett og slett at glidelåsene på sidene er altfor dårlige og slipper inn masse (kald) luft, anbefales virkelig ikke!

Så nå bruker vi i stedet en gammel, men veldig varm og god Lammy Oderwalder vognpose som vi har arvet fra broren min sine døtre. Den er vel nærmere 12 år gammel, tipper jeg, men funker helt fint, så da velger vi heller å være miljøvennlige og økonomiske av oss selv om jeg innrømmer at jeg syns easygrow-posene ser kjempefine ut og gjerne skulle hatt en selv :)
 
Vi hadde tenkt til å kjøpe voksi vognpose, men etter å ha sett test av vognposer endte vi med å kjøpe en easygrow nord. Kjempefin! Tror vi blir veldig fornøyd med den
 
Til bagdelen bruker vi en skinnfellpose, korthåret, og dyne under. Løsningen har fungert ypperlig. Til sittedelen har vi en bugaboo performance pose, den kan vi nok ikke anbefale pga glidelåsen, og en voksipose som vi har arvet. I bhg har de varmelamper der de sover ute, så voksi har fungert fint. Her hjemme hender det at vi bare tar på utedress og bruker ullteppe (har flere vogner).

Kjøpte en litt stor dundress da mellomste var ca 4 mnd og brukte den sammen med skinnfellposen. Sov vanvittig bra, det er det beste plagget til baby jeg noen gang har kjøpt :hilarious: vi bor ved oslofjorden, og det kan tidvis trekke veldig surt her.
 
Vi kjøpte easygrow grandma forrige gang. Brukte denne hele vinter/høst perioden før vi gikk over til vår/sommer pose. Når hun begynte i barnehagen kjøpte vi en voksi urban pose som vi har brukt hjemme og bruker easygrow grandma i barnehagen. Kommer til å bruke voksiposen til lillebror, og dersom det blir for varmt kommer vi til å gå til å bruke dyne i stedenfor ;)
 
Vi har arv; en saueskinnsfôra pose til nyfødt, og en grå diger Voksipose (aner ikke modell/navn) som er fluffy og deilig og kan strammes til her og der med diverse knytninger. Ellers legger vi en lammefell som underlag i vogna.
 
Mine to første har hatt Voksi Urban, og har i grunn vært fornøyd med den. Nr to bruker den fortsatt, så må ha ny nå. Tenker Easygrow Nature. :)

mange syns det er positivt med to glidelåser på siden på Urban, men i sportsdelen syns jeg det er noe skikkelig dritt, så ønsker en med glidelås på midten nå. Glidelåsen blir liksom så langt nedi vogna, så nesten håpløst å få den opp/igjen. :shifty:
 
Vi hadde tenkt til å kjøpe voksi vognpose, men etter å ha sett test av vognposer endte vi med å kjøpe en easygrow nord. Kjempefin! Tror vi blir veldig fornøyd med den
Grunnen til at dere valgte Nord og ikke Nature? Klarer ikke helt bestemme meg/skjønne forskjellen. :wideyed:
 
Det er ikke så lett, vi stod litt fast vi også.. vi har en easygrow nature og en Odenwalder vinterpose og en Nordlys sommerpose.
Vi kommer ikke til å bruke noe pose før eventuelt til sommer/høst. Før det bruker vi saueskinn og dyne
 
Vi har en bugaboo buffalo og kjøpte derfor opprinnelig vognposen fra bugaboo der man kan skifte ut forstykket slik at man kan velge mellom vår/høst-front eller vinter-front. Men for å være helt ærlig, er dette det eneste Bugaboo-produktet vi har vært skikkelig misfornøyde med! Vi fikk byttet den opprinnelige vognposen etter ca 18 måneder, men hadde samme problem med vognpose nr to, så det var virkelig dårlige greier. Problemet er rett og slett at glidelåsene på sidene er altfor dårlige og slipper inn masse (kald) luft, anbefales virkelig ikke!

Så nå bruker vi i stedet en gammel, men veldig varm og god Lammy Oderwalder vognpose som vi har arvet fra broren min sine døtre. Den er vel nærmere 12 år gammel, tipper jeg, men funker helt fint, så da velger vi heller å være miljøvennlige og økonomiske av oss selv om jeg innrømmer at jeg syns easygrow-posene ser kjempefine ut og gjerne skulle hatt en selv :)
Hadde samme erfaring med Bugaboo sine. Likte de absolutt ikke, får ikke langt nok opp på brystet, i tillegg veldig dårlig kvalitet på glidelås. Anbefales med andre ord ikke!

Vi har Voksi Urban, Easygrow nature og flex nå, og de er helt fantastiske!
 
Har kjøpt en Easygrowe nature i fargen «winered», og gleder meg veldig til å teste ut, ser veldig fin og god ut:joyful:
 
Grunnen til at dere valgte Nord og ikke Nature? Klarer ikke helt bestemme meg/skjønne forskjellen. :wideyed:

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Nature, de er egentlig veldig like. En venninne sendte meg en test av vognposer, og da la jeg merke til at Nord har ull i ryggen på posen. Det syns jeg er veldig kjekt! Da vi sammenlignet i butikk syntes jeg også Nord var litt nettere enn Nature.
 
Back
Topp