Vognpose?

FruFranzen

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Januarlykke 2020
Februarbarna 2023
Skal dere bruke vognpose i vinter? Jeg er så usikker på om jeg skal kjøpe ny (den jeg har er straks for kort og funker dårlig i sittende posisjon). Hva gjør dere evt uten pose? Alle disse valgene man må ta altså! :p
 
Hadde aldri valgt å ikke bruke pose.
Voksipose for alle penga! ;)
 
Kjøpte høst-/vårpose tilpasset vogna i fjor som passer i år og videre. Kommer til å kjøpe vinterpose siden de sover ute i vogn i BHG :)
 
Vi brukte ikke vognpose i fjor i baggen - ble rett og slett for varmt. Skinn og dyne/teppe funket fint. Men kommer nok til å bruke pose i år - alt annet blir bare sparket av ;)

Har egen pose i bhg. De etterspurte nettopp fordi dynen ble sparket av.
 
Vi har en TFK vognpose som jeg brukte i våres og nå som det e elite kaldere. Har en voksipose som jeg kommer til å bruke til vinteren:) Den fungerer så bra og kunne ikke vært foruten!! Den har en forlengerdel, så den kan brukes helt til han er ca 3år:)
 
Jeg prøvde faktisk voksiposen i dag, da jeg ville prøve å få babyen til å sove i vognen i bare penklær. Babyen syntes det var tidenes dårligste ide, så jeg tror jeg skal pakke bort posen for godt. :p

Hvordan bruker du vognen da? Det tror jeg avgjør om du trenger pose. De av mine venner som har brukt vogn til soving, uten at de skulle på tur, de har brukt pose hele veien. Jeg har aldri lagt barna i vognen kun for at de skulle sove, så jeg har pakket bort posen etter den første spedbarnstiden. Vognpose er supert hvis du vil legge ungen i vogn uten full påkledning. Hvis du skal en tur på lekeplassen før soving, eller vil holde muligheten åpen for litt snølek, så må du uansett kle på nok klær tenker jeg. De store mine var alltid kledd etter været, og trengte ikke noe varmt i vognen selv om de sovnet. Men jeg ville aldri dratt på bobledress og vintersko hvis ungen bare skulle sove rett utenfor døra, da ville jeg beholdt vinterposen.
 
Jeg prøvde faktisk voksiposen i dag, da jeg ville prøve å få babyen til å sove i vognen i bare penklær. Babyen syntes det var tidenes dårligste ide, så jeg tror jeg skal pakke bort posen for godt. :p

Hvordan bruker du vognen da? Det tror jeg avgjør om du trenger pose. De av mine venner som har brukt vogn til soving, uten at de skulle på tur, de har brukt pose hele veien. Jeg har aldri lagt barna i vognen kun for at de skulle sove, så jeg har pakket bort posen etter den første spedbarnstiden. Vognpose er supert hvis du vil legge ungen i vogn uten full påkledning. Hvis du skal en tur på lekeplassen før soving, eller vil holde muligheten åpen for litt snølek, så må du uansett kle på nok klær tenker jeg. De store mine var alltid kledd etter været, og trengte ikke noe varmt i vognen selv om de sovnet. Men jeg ville aldri dratt på bobledress og vintersko hvis ungen bare skulle sove rett utenfor døra, da ville jeg beholdt vinterposen.
Er litt dette jeg tenker på tror jeg. Her må jeg stort sett trille hvis han skal sove, og det blir jo gjerne i forbindelse med en eller annen aktivitet som gjør at han må ha på yttertøy uansett. Så da blir jo vognpose bare kluss.

Men så skal han jo begynne i bhg over nyttår (håper jeg i alle fall), og da må han kanskje ha... tenker jeg får vente og se an behovet litt :)
 
Jeg bruker fortsatt vår/høst pose i vognen nå, men kler henne i myke ullklær når vi skal ut. Hun sover i vogn både i bhg og hjemme. Tar alltid en trilletur med henne da sover hun best. Nekter å sove i senga på dagtid. Så jeg har kjøpt dunpose til vinteren som hun kan sove i, men regner med at den blir mest brukt i barnehagen.
 
Vi endte ganske raskt opp med at vi trengte vognpose, og har kjøpt dunpose fra Nordlys :) Veldig fin, veldig fornøyd så langt :)
 
Back
Topp