Vognpose

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har kikket litt på vognpose, men det er jo så mange :) Jeg vil ha en som er god og varm, å som jeg kan ha til hun er ferdig med vognen. Noen forslag? Har sitt litt på Nordlys og Petite Cherie....noen erfaringer med disse? :)
 
Synes begge så fine og gode ut, ingen erfaring:p kjøpte voksi classic til storesøster og har vært strålende fornøyd med den:) men ser den er dyr.
 
Hadde voksi urban til storesøster, men synes den ble litt stiv å kanskje litt åpen rundt hodet. Kjøpte voksi city denne gangen (på tilbud) å den er sykt myk å god! :) å tettere rundt hodet en urban..kunne tenkt meg en selv :p
 
Kjøpt easygrow m. forlenger del! Forlengerdelen gjør at den kan brukes mye lenger enn de fleste andre poser, og veldig praktisk at den har glidelås på midten! Enkel å komme inn og ut av + lufte i midten hvis man ønsker det! Virker også veldig godt og varm:) Har bare hørt positive erfaringer om den!
 
Skal ha voksi city eller urban :) + easygrow lite til vår/sommer/tidlig høst :)
 
Har:
Voksi city
Voksi classic mini med både vinter og sommerdyne og bæreplate (den er i vogna nå).
Voksi urban etter frøkna
Voksi move til bilstolen

City og urban er med forlenger del, men de er jo helt ubrukelig. Aldri møtt noen som faktisk har brukt de.
 
Vi fikk tilbud om å kjøpe pose når vi hentet vognen. Lammeullspose med forlenger så posen kunne brukes som sovepose opptil 4 år.
Kr 999 ved henting av vogn, men ellers 2399
 
Ikke sikkert at du trenger vognpose. Storebror er november barn og har aldri hatt behov for pose til han. Han er så ekstremt varm at den vinteren han var nyfødt brukte jeg bomulls klær, sommerdyne og et tynt ullteppe hvis ikke svettet han igjennom alt. Hadde selvfølgelig på lue, sokker og votter i ull. De gangene jeg prøvde ull eller den dyre fine posen jeg kjøpte hadde vi gjennomvåt gutt. Jeg hadde ikke lappen så skulle vi noe sted så måtte vi gå eller ta bussen, så vi var mye ute i kulda.
 
Ikke sikkert at du trenger vognpose. Storebror er november barn og har aldri hatt behov for pose til han. Han er så ekstremt varm at den vinteren han var nyfødt brukte jeg bomulls klær, sommerdyne og et tynt ullteppe hvis ikke svettet han igjennom alt. Hadde selvfølgelig på lue, sokker og votter i ull. De gangene jeg prøvde ull eller den dyre fine posen jeg kjøpte hadde vi gjennomvåt gutt. Jeg hadde ikke lappen så skulle vi noe sted så måtte vi gå eller ta bussen, så vi var mye ute i kulda.

Jeg har også varmt barn, sov kun i tynt ullundertøy i posen.
 
Har en voksi urban - den er litt stiv og liker ikke glidelåsene på siden, kronglete, samt synes den er litt åpen. Har og en som jeg ikke husker navnet på, men ligner easygrow, liker den mye bedre, lettere med en glidelås på midten og kan snurpes godt igjen rundt åpningen. (Mener og at voksi urban ikke kan tørketromles pga. lammeullen i bunnen, noe som gjør at den må sendes på rens = stress)
 
Her tror jeg at det blir en "Design by Voksi" pose, siden de er uten dun/ull, eller kanskje en 7.A.M, men liker ikke helt utseendet på hette-delen på de. Har en kjempetynn i fleece til de kalde sommerdagene/tidlig høst, men den er ikke noe pen eller tykk nok til senhøst/vinter.
 
Jeg har kjøpt tinkafu sin vognpose i lammeull og dynen kan tas ut av trekket. Blir nok noe varm nå i sommer, så begynner å bruke den fra høsten. Ellers blir det nok bare lammeskinn i bunn og teppe/dyne i sommer ☺️
 
Back
Topp