Vognpose?

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Har dere kjøpt eller tenkt å kjøpe vognpose til babyen? Jeg er så usikker den jeg ikke har noen erfaring med det fra før. I april kan det jo være både varmt og kaldt. Tenker at dyne og varmt teppe holder kanskje, og at jeg kan kjøpe vognpose til vinteren igjen?
Visst dere skal ha pose, hvilken i så fall :)
 
Jeg har arvet en voksipose, så jeg gidder ikke kjøpe nå.. hadde tenkt å bare bruke dyne i vogna - hørt at det går helt fint det også.. men er mange som sier at det er mer lettvindt med pose..
 
Jeg har en slik "skinnpose" fra jeg var lita som vi blir å bruke når det er skikkelig kaldt, også er svigersøster så snill at hun har sydd oss en voksipose :) ellers blir det dyne og pledd tenker jeg.
Litt mer usikker om jeg trenger bilstolpose?
 
Jeg hadde også tenkt å bare bruke dyne og eventuelt pledd. Så kjøpte vi plutselig vognpose på tilbud, så da har vi begge deler;) men ser for at det blir mest dyne likevel:) vi har kjøpt easygrow vognpose:) babyshop har 40% denne helga:D
 
Vi har hatt vokis urban til prinsessa og er storfornøyde med den ☺️ Har brukt dyne på sensommeren og tidlig vår, men om vinteren føler jeg absolutt ikke at det holder.. En vognpose er jo mye tettere og lunere-spesielt når de går over til sportsdelen og i barnehagen føler jeg at den har vært uunnværlig.

Vi vurderte å vente til høsten med å kjøpe vi også, men så har Babyshop 40 % ut helgen, så da kjøpte vi like gjerne nå ☺️ Fikk tak i en annen av veldig god kvalitet og som jeg synes var kjempefin, så da var det ikke noe å vente med ☺️

Er du uerfaren med poser ville jeg sett etter åpning/sømmer, er det noen som gir unødvendig varmetap, om det er ull og dun, pusteevneimage.jpg og ikke minst hvilken mulighet det er til å sette på forlengerdel. Det var et must for oss. Vår lange frøken på 2 1/2 år og over 1 meter kan fremdeles fint bruke posen pga.forlengerdelen ☺️

Legger ved et bilde av den vi fikk tak i på tilbud nå ☺️image.jpg
 
Jeg tenker å bruke et saueskinn i bunnen av vognen og dyne og teppe over til å begynne med. Kjøper en god og varm pose til høsten :)
 
Har dere kjøpt eller tenkt å kjøpe vognpose til babyen? Jeg er så usikker den jeg ikke har noen erfaring med det fra før. I april kan det jo være både varmt og kaldt. Tenker at dyne og varmt teppe holder kanskje, og at jeg kan kjøpe vognpose til vinteren igjen?
Visst dere skal ha pose, hvilken i så fall :)
For å spare penger kan du jo kjøpe pose nå på salg. Om du ikke får brukt for den til våren så slipper du iallfall å betale full pris til vinteren igjen. Vår første er også født i april og vi brukte vår nyinnkjøpte voksipose da.
 
Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men så fikk vi en som niesen min har vokst ut fra - så vi får vel bruke den litt :)
 
Kommer ikke til å bruk vognpose i starten. Har lammeskinn og dyne i vognen :) Event et ullpledd skull d være kaldt.. :)
 
Jeg får en voksipose, men tror ikke jeg trenger den før til høsten igjen :)
 
Jeg har bestilt strikket pose med sommerdyne i, tenker det er passelig i slutten av april :) Storebror sparket bare dyna opp hele tiden, så denne gangen blir det en lett pose istedenfor dyne i vognen :) Har voksipose til vinteren, og div andre poser i lengre str etter storebror :)
 
Saueskinn med dyne over.
Brukte det til vårt forrige aprilbarn så regner med å bruke det denne gangen også :)
 
Vant faktisk Voksi Urban på babyshop sin julekalender, men tror det i stor grad blir brukt dyne i starten. Jeg har jo ikke termin før i slutten av april. :)
 
Jeg har kjøpt voksi city. Synes det er greit å ha tilfelle april blir en kald mnd. De er så små disse nurkene og vil ikke bekymre meg for at hun skal fryse på trilletur.
 
Har bestillt denne posen fra by milla på facebook glede meg te å få den. Vår/høst pose.
 

Vedlegg

  • 1422145874054.jpg
    1422145874054.jpg
    77,8 KB · Visninger: 29
Har lammeskinnspose, voksipose og dyne etter storebror. Men tenker å bruke lammeskinnsposen i starten hvis det er kaldt ute, ellers blir det lammeskinn og dyne frem til høsten tenker jeg :)

Er nok greit å handle inn på salg, selv om det ikke er sikkert man har bruk for den før til høsten.,
 
Lammeskinn og dyne i bagen og vognpose når vi bytter til sportsdelen i løpet av høsten/vinteren. I bagene til tvillingene var det ikke plass til vognpose, så de lå på ullpledd og hadde dundyne over. Og de er født i okt med en påfølgende veldig kald vinter. Ikke noe problem uten vognpose. De var aldri kalde.
 
Har Voksi Urban fra storesøster, men den bruker hun fortsatt i barnehagen så trenger en til. Ser an vær og når lillesøster kommer om det er behov for en så tjukk pose da eller om vi kan vente til høsten. Brukte dyne til første på vår/sommer.
 
Er også litt usikker på dette. Men har kjøpt inn lammeskinn og dundyne foreløpig, og satser på at det holder frem til vi bytter til sportsdel. Har kjøpt vogn som kan bygges til søsken/tvilling-vogn(alltid forberedt kremt..) så bagen er jo smalere enn på de vanlige vognene.
 
Back
Topp