Vognpose

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Har begynt å se etter vognpose og lurte på hva dere annbefaler? Er selvfølgelig viktig at den er god og varm. Har kjøpt emmaljunga city cross hvis det har noe å si.
Har sett litt på risarosa vognposer og synes de er veldig fine. Noen som har erfaring me de? Vokser barnet fort fra den? Men har også lest mye bra om voksi urban og den kan man jo bruke lenge. Eller har dere noen andre tips? Er det lurt å kjøpe brukt eller bør vognpose kjøpes ny?
Må man bruke lammeskinn eller annet underlag i vogna?
Ble litt mye spørsmål nå men :p
 
Jeg har ikke litt peiling. Men som du leste jeg at voksi urban var bra. Men jeg likte den ikke. Alle sier at voksi er så bra. Jeg dro på den lokale barn og utstyr butikken. Der viste hun meg voksi city. Bedre en classic. Myk og fløffy i forhold til urban. Urban får du tak i mye brukt.

Jeg fikk allefall en god pris siden det var sommer og ikke høysesong. Så kjøpte ny :eek: galskap. Men følte meg veldig stolt og fornøyd. Den nyste av city er også dun og ull i slik som urban.

Men som sagt urban er det mange som liker. Men jegcsynes den blir for harcetter min smak. Og forhold til min bag. Din bag er vel ganske stor så da går vel urban fint. Men som sagt null peiling. Bare deler min lille erfaring.

Venter på årets Julegave<3
 
Jeg vurderter og mye fram og tilbake. Så på voksi urban men likte den ikke.
Jeg falt på easygrow
1405748554396.jpg
Den ee kjempe deilig :)



♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Jeg er såå usikker hva jeg skal ha og ikke ha. Men i butikken hvor jeg kjøper vognen min anbefalte de meg bare en god varm dun dyne, og lammeskinn på bunnen. Så ett ekstra ullteppe over babyen på veldig kalde dager. For da fikk jeg pakket han inn på en annen måte enn med pose. Men jeg vet ikke ennå hva jeg gjør .


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Jeg vurderter og mye fram og tilbake. Så på voksi urban men likte den ikke.
Jeg falt på easygrow
Vis vedlegget 69014
Den ee kjempe deilig :)



♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
Godt å høre det var flere som ikke likte den. Den er jo så populær. ;)
City derimot ligner veldig på den du har på bilde. Kunne jeg ha tenkt meg å sove i xD

Venter på årets Julegave<3
 
Eg har voksi urban t jenta mi og syns den e grei, men vurdere voksi classic eller city t ollebolle, stress med åpning i sidene :) mye lettere med åpning på toppen :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har kjøpt Easygrow, som på bildet lengre oppe her. :) Valgte den over Voksi Urban mest pga det er en glidelås i stedet for to. Prøvde posen i vognen vi skal ha (city cross) og fant ut av det er lettest å komme til når det er en glidelås på toppen. Så er det bare dun i denne, slik at bunnen slipper å renses separat. (Ullunderdelen skal egentlig ikke i vaskemaskin)
 
Jeg vet bare jeg skal ha en lammeskinns pose :) ikke funne noe bestemt merke jeg har falt for eller noe. Men har sett et par jeg liker, blir sponsa av kommende oldeforeldre. Så får ta det når de har tid å gå med se :)


Desember 2014

Bruker App
 
Jeg er såå usikker hva jeg skal ha og ikke ha. Men i butikken hvor jeg kjøper vognen min anbefalte de meg bare en god varm dun dyne, og lammeskinn på bunnen. Så ett ekstra ullteppe over babyen på veldig kalde dager. For da fikk jeg pakket han inn på en annen måte enn med pose. Men jeg vet ikke ennå hva jeg gjør .


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Jeg støtter denne litt, etter å ha hatt voksi urban.

Voksiposen stopper så langt ned på brystet og du må uansett ha noe å dekke til fra magen og opp til haken om ikke ungen skal sove i vinterdress ute og det er jo ikke noe behagelig og heller ikke varmt. :(
Så jeg vurderer faktisk å bruke lammeskinn, dyne, vognteppet ved behov og trekket til vogna.
 
Jeg støtter denne litt, etter å ha hatt voksi urban.

Voksiposen stopper så langt ned på brystet og du må uansett ha noe å dekke til fra magen og opp til haken om ikke ungen skal sove i vinterdress ute og det er jo ikke noe behagelig og heller ikke varmt. :(
Så jeg vurderer faktisk å bruke lammeskinn, dyne, vognteppet ved behov og trekket til vogna.

Ja, for hun sa at ofte med pose ble det ikke like tett oppe med bryst og skuldre . Så lurer på om jeg går for der hun sa. Og som hun sa, dagens vogner er så lune og gode, at det blir ikke kaldt nedi selvom en ikke har pose :)


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Ja, for hun sa at ofte med pose ble det ikke like tett oppe med bryst og skuldre . Så lurer på om jeg går for der hun sa. Og som hun sa, dagens vogner er så lune og gode, at det blir ikke kaldt nedi selvom en ikke har pose :)


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Det kommer jo litt an på utetemperaturen som her jeg bor fort blir ned i -12 grader i januar, men da tenker jeg likevel at h*n sover inne :D

Men jeg husker fra jentungens første år i hbg og de sov i soveskur (4 vegger og tak, ingen isolasjon).
Sov hun i bare body og strøpmebukse ble hun for kald og la de henne i ullklær like så, så noen ganger ble hun lagt med reimadress og alt var like mislykket fordi hun ikke kom langt nok ned i posen fordi hun var fastspent i selene til vogna.
Så jeg satser heller på en kraftig dundyne og body, strømpebukse og evt ullgenser og bukse
 
Har begynt å se etter vognpose og lurte på hva dere annbefaler? Er selvfølgelig viktig at den er god og varm. Har kjøpt emmaljunga city cross hvis det har noe å si.
Har sett litt på risarosa vognposer og synes de er veldig fine. Noen som har erfaring me de? Vokser barnet fort fra den? Men har også lest mye bra om voksi urban og den kan man jo bruke lenge. Eller har dere noen andre tips? Er det lurt å kjøpe brukt eller bør vognpose kjøpes ny?
Må man bruke lammeskinn eller annet underlag i vogna?
Ble litt mye spørsmål nå men :p
Jeg har hatt risarosa i vogna til jenta mi. Den ble brukt i bagdelen på vogna, men måtte nytten ut når vi gikk over til sportsdelen siden den ikke har hull til seler og den er ikke så stor. Ble egentlig ganske skuffa over den. Men fikk solgt den med en gang jeg la ut annonse for 2500 kr, så det var jo bra.. Posen er veldig varm, nesten litt for varm her på Vestlandet, men var kjekk å ha på fjellet. Merka at jenta var klam og veldig varm når hu lå i den.

Jeg bytta til voksi urban, den er ikke så fin men en super pose som er mer brannsikkerhet enn mane av de andre posene på markede ( de tok full fyr på sekunder i testen). Så fikk jeg meg en lammaskinnspose til å ha i sportsdelen til vintersbruk. Var veldig fornøyd med lammeskinnsposen også, kommer til å bruke den til mini til vinteren. :) vurderer en eadygrom til høst og vår siden lammeskinnsposen er så varm og voksi urban er lilla.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt fornøyd med voksi urban. Har 2 :p mini lå med arma rett opp så måtte uansett ha en ullgenser på han pluss votter. Ellers kun strømpebukse og body. Og lue så klart.
 
Skal se på voksi city og den fra easygrow :) synes de så mye mykere ut enn voksi urban.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal i allefall kjøpe en ny pose med åpning i midten. Har voksi urban fra før, fornøyd med den, men veldig upraktisk når man bare skal åpne posen litt for å lufte feks inne på butikk etc.
Ser litt på urban city.
 
Jeg hadde risarosa til gutten min. Vi brukte den maks 5-6mnd. Noen sier man kan bruke den til de blir to år, men ønsket ikke "ødelegge" posen med å lage hull til selene. Ikke så enkelt når det ikke er gjort klart for å skjære hull. Dessuten synes jeg den ble kort for fort, selv om min gutt ikke er noe spesielt lang. Men når det er sagt er det en fantastisk fin og god pose når babyen er liten og ligger i ro i bagen. Etterpå gikk vi for voksi city og kunne ikke vært med fornøyd. Ull i underdelen og dun oppå. Kjempegod og lun pose som kan snøres inn slik at det blir perfekt i hodeåpningen av posen. Det er grunnen til at jeg ikke valgte urban som jeg i utgangspunktet dro for å kjøpe. Har i tillegg easygrow, god pose den også, men liker cityen bedre. Easygrow er litt "stiv" i posen og ikke like mye justeringsmuligheter.
 
Back
Topp