VOGNPOSE

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Eg er førstegangsfødande, og merka at det kjem opp mange spørsmål som eg rett og slett må ha litt hjelp til :)
Eg skal kjøpe Vognpose.. Kva børr ein tenke på? Korleis børr det være? Tenker jo på at babyen kjem i september, og det er kanskje begynt å bli kaldare og det trekkes mot de kalde måneder. Har sett på på jollyroom og der har det poser ned i prisen 399(på 33% tilbud) er dei gode nok? Børr eg kjøpe lammeskinn?
Ja - enkelt og greitt.. Tips og råd ang Vognpose? :) :) mottas med STOR TAKK! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

lammeskinn er greit å ha i bunnen av vogna og så kan babyen sove i vognpose, så evt ha et ullteppe oppå igjen, når det blir kaldere :) Bare husk at babyer ikke skal være ute mer enn 10kuldegrader dvs det som føles som 10kuldegrader. Så hvis det er 2kuldegrader og litt vind så kan det fort føles som 10kuldegrader. Dårlig forklaring :p

Sniker litt jeg:)

Jeg erfarer at det finnes veldig mange gode poser, men mine favoritter er Voksi:)

Det jeg synes er viktig er at den er godt pakket rundt hodet til mini, og at den går langt nok opp i halsen!

ImageUploadedByBV Forum1403951960.446363.jpgDenne er ett eksempel på det jeg ikke liker:)

ImageUploadedByBV Forum1403951987.179950.jpgOg denne er en av de vi vurderer:)

Sent from my iPad using BV Forum

har den øverste med stor pingvinpute. veldig fornøyd :)

Takk for innspel :)
Kor får du kjøpt voksi på nett? Og prisen på den? :)

Vi har kikket på disse: http://www.jollyroom.no/produkter/easygrow-vognpose-hood-brown
Men har ikke noe erfaring. En fordel er at hele posen kan vaskes, mens på voksiposen må underdelen renses. Syns det høres litt tungvindt ut. Ut fra hva jeg har klart å lese meg fram til var det gode erfaringer med Easygrow.

Okei. Men de er like dyre som lammeskinn? Er det kanskje bedre?

Jeg elsker easy grow og oldenvalder posen. De puster bedre enn voksiposen mener jeg i allefall. Voksiposen har mange av barna på avdelingen min og jeg synes det er vanskelig og regulere temperatur med. Jeg synes det viktig at de er lange nok til soving i Bhg

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kjøpt en med lammeskinn som kan taes ut (se på utstyrstråden) fra Olderwalden. Har blitt anbefalt det fremfor voksi.
Men jeg kommer til å kjøpe voksi bilstolpose da det er best tilpasset bilsetet jeg har kjøpt (izi go) :)

Sniker litt jeg:)

Jeg erfarer at det finnes veldig mange gode poser, men mine favoritter er Voksi:)

Det jeg synes er viktig er at den er godt pakket rundt hodet til mini, og at den går langt nok opp i halsen!

Vis vedlegget 66621Denne er ett eksempel på det jeg ikke liker:)

Vis vedlegget 66622Og denne er en av de vi vurderer:)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har den nedseste der i grå, ser veldig fin ut :D ikke testet den, men tror det blir bra

Jeg har kjøpt en med lammeskinn som kan taes ut (se på utstyrstråden) fra Olderwalden. Har blitt anbefalt det fremfor voksi.
Men jeg kommer til å kjøpe voksi bilstolpose da det er best tilpasset bilsetet jeg har kjøpt (izi go) :)

Har kjøpt den bilstol posen du refererer til, med izi go setet :-) Ser så praktisk og fin ut :D

Hmm :) fortsatt usikker eg, har noken rabatter på jollyroom ikveld og tenkte å få brukt den. Men ser ut som eg må nøye meg med å finne ut litt meir og lese og høyre på deres erfaringa :) :)

Vi har to stk. voksi urban :) kjøpte til storebror også etterpå når lillesøster hadde fått sin :)

Så veldig fornøyd med dem :) De kan strammes godt rundt hode, så ikke noe problem rundt hode nei :)

Den lille delen passer perfekt i bagdelen :D Også den lange delen er lang, så kan fint brukes hvis de sover så lenge som 4 år, også er den kjekk i pulk også :)

Jeg hadde både kaiser lammeullspose og voksi classic til storebror, likte absolutt voksien best da denne omrammet hodet mye bedre enn kaiser-posen....... Blir å bruke disse til lillebror også....

Jeg har Voksi urban. Den brune med pingvinpute. Veldig fornøyd med den! Varm og god. Brukte den i to år til gutten min. Var det veldig kaldt la jeg bare ett ullteppe under og over, (eventuelt lammeskinn under.)
Til eldstemann hadde vi en god gammeldags lammeskinnspose som vi fikk låne. Den var veldig god å varm. Men liker Voksi bedre. Isolerer bedre mot vind og kulde.
Så smak og behag.
Men vil nok anbefalle Voksi. Kommer alltid bra igjennom alle slags tester.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp