Vognpose

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Har endelig bestemt meg 99% for hvilken vogn jeg vil ha, men så kom det store spørsmålet om vognpose. Kikket litt på det i går. Hadde egentlig bestemt meg for Voksi, siden den gjerne er best? Kom over RisaRose vognposene, så utrolig fine, eneste minuset er at de vokser fort utav de? Hva har der kjøpt/tenkt å kjøpe?:)

Eg har sydd ein sjøl ;)

Jeg arver en som svigermor har etter at samboer og søskene hans var små, som hun skal rense og sy om stoffet på :)

Jeg har kjøpt voksi urban :-)

Voksi urban her også, og så har vi lammeskinn til å legge nederst. Men voksiposen er supertykk så tenker å bruke babydyne i vogna den første tida :)

Voksi urban her også, og så har vi lammeskinn til å legge nederst. Men voksiposen er supertykk så tenker å bruke babydyne i vogna den første tida :)
Det har jeg ikke forstått enda. Når bruker man vognpose, når bruker man dyne? Bruker man eventuelt begge deler på det kaldeste og?

Det har jeg ikke forstått enda. Når bruker man vognpose, når bruker man dyne? Bruker man eventuelt begge deler på det kaldeste og?
Jeg tror voksipose og lammeskinn under skulle være bra på vinteren, men kanskje lurt med ulltøy også :) voksiposen vi har kjøpt er som en tykk sovepose så jeg tror det blir litt heftig i starten, det kan jo være ganske varmt i september. Man får kjøpt vognposer som er tynnere også, men tror vi bare går for dyne og babyteppe.

Jeg har ingen tidligere erfaring men tenker man bare må føle litt på det ift temperatur fra dag til dag og hvor mye klær man tar på seg selv. Mtp at babyen ligger stille mens du beveger deg, så trenger h*n nok litt mer klær enn oss. Man kan kjenne babyen i nakken for å få et inntrykk av om h*n er for varm/kald :-)

Må bare se ann vær og temperatur ang vognpose/dyne.. Vi bruker voksipose og er fornøyd med det :) på det kaldeste kan man gjerne ha ullteppe over voksiposen også, men husk at babyer ikke skal være ute med føletemperatur på mer enn 10minus eller noe sånt..

Må bare se ann vær og temperatur ang vognpose/dyne.. Vi bruker voksipose og er fornøyd med det :) på det kaldeste kan man gjerne ha ullteppe over voksiposen også, men husk at babyer ikke skal være ute med føletemperatur på mer enn 10minus eller noe sånt..
Kommer nok til å bruke mest voksipose her også. Har Voksi urban etter nr.2. Veldig god og varm. ;)
Først på høsten kan det gå ann med dyne, men utpå høsten blir det fort kaldt. Så voksiposen er god å ha. Husker at jeg brukte den mest. Men brukte dyne vist vi bare skulle inn på kjøpesenter og sånn. Da kan en pose bli for tett.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kommer nok til å bruke mest voksipose her også. Har Voksi urban etter nr.2. Veldig god og varm. ;)
Først på høsten kan det gå ann med dyne, men utpå høsten blir det fort kaldt. Så voksiposen er god å ha. Husker at jeg brukte den mest. Men brukte dyne vist vi bare skulle inn på kjøpesenter og sånn. Da kan en pose bli for tett.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

ja, viktig å kle av når man er inne på kjøpesenter.. Ser altfor ofte folk som glemmer babyen når man er inne.. barna mine er født i mars og juni så husker ikke helt når på høsten posen begynte å bli brukt.. i mars så ble det veldig fort vår så tror ikke jeg brukte pose før på høsten igjen.. Får håpe på en varm og snøfri høst/vinter ;p

Mellomste hos oss er også september barn. Vi kjøpte bilstolpose og vognpose( easygrow). Brukte bilstolposen fram til og med februar for følte at jenten druknet i vognposen. Ble heller ikke så klumpete i bagen og fikk dratt den godt opp mot ansiktet:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har kjøpt voksi både bilstolpose og vognpose.
Er så mange som er så fornøyd med bilstolposene så følte vi måtte ha det :)
Har også sett på risarosaposene men synes de er så sykt dyre. Også føler jeg ikke at de er like gode...
Men fine er de! Veldig fine!

Voksi Urban vinterpose, og en hjemmesydd pose som er laget av sommerdyne til vår, sommer og høst. :)

Veldig fornøyd med Voksi Urban, har to stk :P Brukt til 2 barn. Den minste delen passet også perfekt i bagdelen på CityCross.

Hadde jeg hatt for mye penger hadde jeg kjøpt RisaRosa vinter og sommerpose :P hehe, men det tar jeg meg ikke råd til ettersom de vokser for fort ut av dem.

Voksi Urban vinterpose, og en hjemmesydd pose som er laget av sommerdyne til vår, sommer og høst. :)

Veldig fornøyd med Voksi Urban, har to stk :p Brukt til 2 barn. Den minste delen passet også perfekt i bagdelen på CityCross.

Hadde jeg hatt for mye penger hadde jeg kjøpt RisaRosa vinter og sommerpose :p hehe, men det tar jeg meg ikke råd til ettersom de vokser for fort ut av dem.
Enig i at risarosaposene er kjempefine :p Men 3000,- for en vognpose er ganske drøyt, og for å være ærlig synes jeg at 2100,- for voksipose også er veldig dyrt.. Den har i det minste forlenger, slik at man kan bruke den en stund lenger, men mange jeg har snakket med har ikke brukt forlengerdelen i det hele tatt så det kommer vel også an på. Vi kjøpte vår voksi urban brukt da hun vi kjøpte vogn av tilfeldigvis også skulle selge en slik. En runde i maskinen og den er god som ny :) Skulle vi kjøpt helt nytt hadde vi muligens valgt noe annet.

Godt tips å lage sommerpose selv, kanskje jeg skal prøve meg på det! Å kjøpe en sommerdyne for voksen på Kid koster jo nesten ingenting, og med separat trekk er det jo veldig enkelt å bare slenge i maskinen ved behov :)

Enig i at risarosaposene er kjempefine :p Men 3000,- for en vognpose er ganske drøyt, og for å være ærlig synes jeg at 2100,- for voksipose også er veldig dyrt.. Den har i det minste forlenger, slik at man kan bruke den en stund lenger, men mange jeg har snakket med har ikke brukt forlengerdelen i det hele tatt så det kommer vel også an på. Vi kjøpte vår voksi urban brukt da hun vi kjøpte vogn av tilfeldigvis også skulle selge en slik. En runde i maskinen og den er god som ny :) Skulle vi kjøpt helt nytt hadde vi muligens valgt noe annet.

Godt tips å lage sommerpose selv, kanskje jeg skal prøve meg på det! Å kjøpe en sommerdyne for voksen på Kid koster jo nesten ingenting, og med separat trekk er det jo veldig enkelt å bare slenge i maskinen ved behov :)

Fikk ei til å sy til meg jeg, kjempe kjekt. :) Med glidelås og sånt :)

Jeg har voksipose fra før. Både sommerpose, vinterpose og "ekstremvinter"pose. Har utvalget, men ingen poser som kan brukes med seler, så er litt spent på hvordan det blir når babyen blir litt mer aktiv og snur seg rundt i vogna, mulig jeg da må skaffe en pose som kan brukes med vognselene. Har hørt mye bra om VoksiUrban blant annet, har lyst på den :)

Jeg har voksipose fra før. Både sommerpose, vinterpose og "ekstremvinter"pose. Har utvalget, men ingen poser som kan brukes med seler, så er litt spent på hvordan det blir når babyen blir litt mer aktiv og snur seg rundt i vogna, mulig jeg da må skaffe en pose som kan brukes med vognselene. Har hørt mye bra om VoksiUrban blant annet, har lyst på den :)
er merker sånn at man kan klippe hull til seler på voksiposene :) om jeg ikke husker helt feil.. Må gå å sjekke etterpå ;p

veldig dyrt, men fikk min litt billigere, var salg i sverige :p her bruekr vi forlengeren også 2åringen bruker den i bhg når ho sover i vogna der :)

veldig dyrt, men fikk min litt billigere, var salg i sverige :p her bruekr vi forlengeren også 2åringen bruker den i bhg når ho sover i vogna der :)
De hadde 50% på babyshop for en tid tilbake også, men da hadde vi alt kjøpt. Hvis man følger litt med kan man egentlig finne det meste på tilbud :)

Back
Topp