Vognpose

Lykkeogkjærlighet

Flørter med forumet
*MIA*
Hva slags vognpose skal dere ha? Er så usikker på hvilken som er best for en aprilbaby :) Noen som går for dyne og tepper istedenfor pose? Trenger råd! ;)

Kommer litt an på hvor du bor og om våren er kommet :) jeg bor i Finnmark, her kan d være enten snestorm og -15C eller varm vår,vet aldri!
Har en lammeskinnpose fra jeg var baby,den skal jeg bruke i begynnelsen. Er ikke så stor så varer ikke lenge.
Har også en voksi classic som blir brukt om d er veldig kaldt,den er så god og lun til de små. Men synes ikke den heller vare så lenge,kommer an på hvor lang de blir. Fra høsten,neste vinter skal jeg ta frem Voksi urban posen,den er god på størrelse men litt åpen oppe rundt åpningen.
Skal du kjøpe en du kan ha fra begynnelsen til barnet er ferdi med vogn (3.års alderen) hadde jeg anbefalt urban,der får man med forlengelse. Heller ha et vognteppe som går litt over for å hindre trekk :)

Dette har jeg også lurt på! Vi har kjøpt en Voksi Urban Light (laget for Barnas Hus, forskjell: uten forlenger), tenkte bunnen i ull kunne brukes hele året så får vi bruke dyne eller noe når det blir for varmt med hele posen.

Har hjemmelaget vognpose, som jeg lagde til storesøster;).. Baby skal få arve denne:)..
Men fra fødsel av, og frem til vinteren skal vi ikke bruke, holder med lammeskinn, dyne og/eller pledd:)..

Har hjemmelaget vognpose, som jeg lagde til storesøster;).. Baby skal få arve denne:)..
Men fra fødsel av, og frem til vinteren skal vi ikke bruke, holder med lammeskinn, dyne og/eller pledd:)..

Heller litt mot lammeskinn og dyne fra fødsel av jeg også kjenner jeg:) Hva har du fylt den hjemmelagde posen med forresten? :)

Hva slags vognpose skal dere ha? Er så usikker på hvilken som er best for en aprilbaby :) Noen som går for dyne og tepper istedenfor pose? Trenger råd! ;)

Vi går for dyne og tepper i første omgang.
Men April kan være kald, så....?
Og til høst/vinter blir det nok pose.

Ull i ryggen og en tykk god dyne burde være nok. Jeg kutta ut vognposen i midten av mars med forrige barn, men da var bebisen 2,5 måned

Heller litt mot lammeskinn og dyne fra fødsel av jeg også kjenner jeg:) Hva har du fylt den hjemmelagde posen med forresten? :)

Husker ikke hva det heter, men de på stoffbutikken kalte det dynefyll:p.. Sånn som er inni mange dyner fikk jeg intrykk av:p..
Er en tjukk og god pose ihvertfall, frøkna har aldri vært kald i den, selv på kalde vinterdager, så er kjempefornøyd! :).. Bhg. Skrøt veldig av posen også, sa at hun hadde en av de beste posene de hadde vært borti:)..
Ytterforet er i sånn litt vannavstøtende, og vindtett stoff, og vi valgte fleece inni.. Funderte litt på ull også, men det ble mye dyrere:p.. Ble ikke klamt med fleece heller, selvom vi var litt redde for det:)..
Har alt skrevet ned et sted, inne på en pc, men orker ikke å lete frem hverken pc eller mer for å sjekke hva ting heter nå:p

Her blir det nok dyne og tepper :-) og heller en litt sjukk ull drakt eller fleece drakt om det er kaldt ute :-)

Har Voksi classic etter storebror, veldig fornøyd med den. Brukt den i vogn/pulk til han var 3 år. :)

Fått låne en voksi move bilstolpose av naboen, også har vi easygrow hood fra før! Veldig fornøyd med den :) Blir å kjøpe en til easygrow til høsten :)

Lammeskinn og dyne :-)
Pose til høsten igjen

Når de ligger nedi en hardbag så er det som regel mer enn nok med skinn, dyne og tepper. Vi ville bruke hardbagen lengst mulig sist så ventet med Voksi-posen til vi måtte over på sportsdelen av vogna. Hardbagen holdt da til gutten var 7,5 mnd og det var midt i februar! Godt og varmt nedi hardbagen :)

Tror ikke jeg bruker voksipose. Lammeskinn i bunn og dyne og pute og ev teppe over.

jeg har kjøpt RisaRosa vognpose.. blir å bruke den, frem til den evt blir for varm, og fortsette å bruke den når høsten kommer. Til sommeren blir jeg å bruke ullpledd underst, og dyne evt teppe over, avhengig av vær og varme.

Må legge til at jeg foreløpig kun har kjøpt dun dyne og lammeskinn som skal brukes i begynnelsen...mulig babynestet også,det passer perfekt oppi bagen :) vognpose blir nok ikke aktuelt før til høsten.

Jeg blir å bruke skinn og dyne ifra starten av og kjøpe pose til høsten igjen :)

Back
Topp