Vognpose tråd

• Trådstarter Trådstarter ☆mummi mamma☆
  • Opprettet Opprettet

☆mummi mamma☆

Guest
Vi får denne av barnets oldeforeldre :D

1369221250795.jpg

Hvilken skal dere ha? :)

ImageUploadedByBV Forum1369222291.029750.jpg
Jeg har laget selv...:-) denne vis d blir gutt og en samme i lys rosa om det blir jente:-)

Noen som kan forklare dette med vognpose? Hva er den egentlig til? Har man ikke dyne i vognen da?

Den sorte har jeg sydd selv. Den lilla er en voksi som jeg hadde da jeg var liten! Fortsatt like fin!

Skal sy en lammeskinnsose og ila sommeren/høsten!

Vedlegg

• 1369225074054.jpg
    1369225074054.jpg
    41,7 KB · Visninger: 77
Noen som kan forklare dette med vognpose? Hva er den egentlig til? Har man ikke dyne i vognen da?

Dyne er litt for kaldt på vinteren etter min mening.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Oi, så flink! :) den var skikkelig fin! har du oppskrift?
Jeg har desverre ikke noe oppskrift å dele... Har bare prøvd meg frem og tegnet på frihånd... Sydd mange å fant ut at en kombinasjon av mange ble en bra pose....:-)
Mn kan kanskje tegne en forklaring vis du vil det?

Jeg har desverre ikke noe oppskrift å dele... Har bare prøvd meg frem og tegnet på frihånd... Sydd mange å fant ut at en kombinasjon av mange ble en bra pose....:-)
Mn kan kanskje tegne en forklaring vis du vil det?
Åja gjerne, hvis du vil :D hadde vært fantastisk å lage en pose selv, da får man jo den slik man ønsker :) hvilket materialet har du brukt?

Åja gjerne, hvis du vil :D hadde vært fantastisk å lage en pose selv, da får man jo den slik man ønsker :) hvilket materialet har du brukt?
Jeg bruker det stoffet jeg har lyst til. Kommer litt Ann på årstid osv... I den det er bilde av er det fleece inni å tykk bommul på utsiden. Inni er det dobbel fiber dyne fra IKEA.(de til 19,-) og sånn anorakk snor(tror jeg det heter) til å snurre sammen hetta med:-)
Er klippinga av alt stoffet og dyna som tar tid! Men lager fort 3 stk på en kveld når eg først setter meg ned med det!:-)

Jeg bruker det stoffet jeg har lyst til. Kommer litt Ann på årstid osv... I den det er bilde av er det fleece inni å tykk bommul på utsiden. Inni er det dobbel fiber dyne fra IKEA.(de til 19,-) og sånn anorakk snor(tror jeg det heter) til å snurre sammen hetta med:-)
Er klippinga av alt stoffet og dyna som tar tid! Men lager fort 3 stk på en kveld når eg først setter meg ned med det!:-)
Oioi, imponerende altså!! Holder de godt på varmen? Hvor vanskelig er det for en som ikke har sydd for mye?

De holder veldig greit på varmen! Jeg laget en til ei veninne som fikk i november i fjord,å ho brukte den i hele vinter! Med ett saue skinn under. På extrA kalde dager brukte ho bare ett ekstra teppe over. Så ho trengte ikke noe mer.. Til høst pose så har jeg brukt samme oppskrift bare med 1 lag dyne inni! Genialt!:-)
Skal få se om jg kan få tegnet ei forklaring i kveld:-)

Oioi, imponerende altså!! Holder de godt på varmen? Hvor vanskelig er det for en som ikke har sydd for mye?
Er foresten ikke vanskelig i det hele tatt! Jeg syr ikke no Sterling jeg heller! Kjøpte maskin fo 2 år siden når jeg gikk gravid m mini,å har egentlig kun bruk den t vogn pose og bære sele!:-)

De holder veldig greit på varmen! Jeg laget en til ei veninne som fikk i november i fjord,å ho brukte den i hele vinter! Med ett saue skinn under. På extrA kalde dager brukte ho bare ett ekstra teppe over. Så ho trengte ikke noe mer.. Til høst pose så har jeg brukt samme oppskrift bare med 1 lag dyne inni! Genialt!:-)
Skal få se om jg kan få tegnet ei forklaring i kveld:-)
Så spennende! Blir kjempeglad om du vil tegne til meg! Fint prosjekt å ha etter hvert :) gøy å lage noe eget til babyen og :)

Ok, da er det kanskje en sjans for at jeg får det til og, gleder meg :D

Vi har voksi urban etter storesøster ;)
hadde jeg hatt flust med penger, hadde jeg kjøpt risa rosa posen ;) eneste ulempen med den at de ikke lager hull til selen, kan riktig nok bruke "gå" seler, mn de holder ikke barnet på plass, jenta vår bare reiste seg med de, måtte bruke selve vognselene for å få jenta til å slappa av å sove i vognen :p

men urban er kjempe god og varm ;) liker den godt, enkel når d bare er glidelås ;)

Har også Voksi Urban Og er veldig fornøyd med den. Kjøpte en brukt Voksi Classic som er brukt i barnehagen, men den ble raskere for liten sammenlignet med Urban. Men første tiden brukte jeg en fantastisk hjemmelaget deilig lammeskinnspose. Svigerbrorem min er skomaker og laget den

Er varme og lune på vinteren og man får pakket rundt hode også. Det er sikkert noen som bruker skinn i bunn og dyne over på vinteren, men jeg føler at pose er varmere.

ImageUploadedByBV Forum1369250828.227907.jpg
Her er mitt bilde... Veldig fint. Håper dere skjønner den:-)

Legg inn ett par cm søm rom rundt sånn at den ikke blir for liten:-) denne posen er beregnet på dypvogn:-)
Du trenger en utside og en innside. På vinter posene syntes jeg de er godt med en god fleece inni å tykt Stoff på utsiden:-)
Så du skal altså klippe ut en utside o en inn side av denne tegningen:-) i vinter posene bruker jeg dobbel fiber dyne fra IKEA. Høst pose enkel dyne:-)
Etter det er klippet ut legger du de to inn mot hverandre å syr rundt hele(ikke bunnen) å husk snorene:-) husk at de skal vrenges så legg det på vrange når du syr:-)

De løkkene jeg har tegnet på tegningen er sånn anorakk snor. Tar de ca 12 cm lange å syr de fast sånn at tuppene ligger inni:-) at det blir ei kølle på utsiden:-)
I hetta så syr en liten løpegang(er det det det heter? Ikke helt inn i sy språket) etter jeg har sydd posen ferdig å vrengt den...(husk å ikke sy helt igjen på toppen,at du har hull til snorene:-))

Ikke sy igjen bunnen før du har fått inn dyna. Ta å lukk dette når dyna er tredd inn!:-)

Fytti dette ble dårlig forklart! Haha... Spør om du lurer på no!:-)

Back
Topp