Vognpose på våren

MissFlite

Glad i forumet
Om en måneds tid bytter vi nok over til sittedelen på vogna, en Britax smile, da er lille 6 mnd. Men vi trenger en vognpose eller ihvertfall et sittetrekk til vogna. I bagen har vi hatt en varm lammeullspose som hun snart vokser ut fra, så må ha noe nytt.

Hva er lurt å kjøpe når man begynner å bruke sittedel med seler i mars/april? Finnes det noen poser som kan brukes både vår, høst og vinter? Eller skal jeg bare droppe pose og heller bare ha et pledd ved behov til vår og høst? Man bør vel uansett kjøpe noe trekk å sitte på, er det lammeull som funker best året rundt, eller noe annet lurt?

Hva har dere i sportsvogna til en på 6mnd-1år på vår/sommer/høst?

Helt grønn på dette her!

Easygrow lite har vi og. Brukes bare i barnehagen, men veldig fornøyd!

Bruker easygrow light vår og høst. Gjerne med lammeskinn under på de kaldeste dagene. Det hender at jeg dropper pose til storebror og bare tar et ullpledd. Det går ikke med lillesøster foe hun sparker pleddet av seg med en gang :p

Det er easygrow lite det går i altså. Hva gjør den bedre enn andre modeller siden den er populær? Den er vel ikke noe varm, bare bomull, hvilke temperaturer passer den i?

Så må jeg vel ha ennå en pose til vinteren igjen da i såfall Det finnes ikke noe alt-i-ett produkt?

Hva med sittepute i vogna? Har en liten gulper, så må ha en sånn "liner" uansett. Er lammeull best året rundt? Er det sånn at de uansett passer de fleste vogner?

Vi har easygrow lite. Rett og slett fordi når jeg kjøpte så hadde ikke Voksi vognpose til vår/høst. Veldig fornøyd, fungerer greit rundt 10-20 grader. På de kaldeste dagene har vi hatt pledd i tillegg til pose. Har lammeskinn til å ha i sportsdelen som isolere godt i rompa og er deilig.

Har også en vinterpose som vi bruker fra rundt 5 grader og kaldere.

Jeg synes easygrow lite virker litt tynn, men ser jo at den er populær nå. Jeg har voksi sin vårpose som er litt tykkere. Men uansett hvilken du velger kan man regulere med å ha ei dyne eller ullpledd inni posen. Kjøpte en lite brukt pose fra finn ;)

Det er easygrow lite det går i altså. Hva gjør den bedre enn andre modeller siden den er populær? Den er vel ikke noe varm, bare bomull, hvilke temperaturer passer den i?

Så må jeg vel ha ennå en pose til vinteren igjen da i såfall Det finnes ikke noe alt-i-ett produkt?

Hva med sittepute i vogna? Har en liten gulper, så må ha en sånn "liner" uansett. Er lammeull best året rundt? Er det sånn at de uansett passer de fleste vogner?

Den er mye varmere enn den ser ut. Hvis det er plussgrader ute nå så bruker jeg light posen. På høsten bruker jeg den posen helt til det blir minusgrader. Min erfaring er at det er mye bedre å kjøpe en skikkelig vinterpose og en vårpose enn hybrid. Da får du en skikkelig vinterpose sånn at du kan være sikker på at barnet ikke fryser. Du kan fint ha sittepute inni posen.
Mine klarer ikke lammeskinn på sommeren, vet at det skal virke avkjølende, men ikke på mine barn. På vinteren derimot har jeg det alltid under posen.

Ville forresten også gått for en god varm vinterpose og en til vår. Når det er plussgrader nå har min bare strømpebukse, body og ullgenser pluss hals og tynn lue i posen. Han sover best når han ligger i den lune gode posen :) bruker den varme posen store deler av året.

Vi har easygrow grandma. Brukes både vinter og høst/vår. Utakbar dundyne i. Skikkelig fin (det var utseende som gjorde utslaget for min del :oops:) og såå lett og praktisk. Mye varmere enn den ser ut. (Men samtidig ikke for varm. )
Jeg elsker den!

Vi har kjøpt voksi sin vår/høst pose, ikke prøvd den enda. Men virker god og myk.

Jeg har easygrow lite jeg også. Liker at den er vindtett og har vannsøyle. I fjor, når mi var på den alderen, brukte jeg noen ganger dyne oppå på kalde dager. Funket fint Men enig med de over at det er greit med to poser. Evnt poser som easygrow grandma der du kan ta ut den tykke dyna inni.

Back
Topp