Vognpose og utstyr i barnehage?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Spør her også jeg, siden det er flere som har barnehagebarn fra før! :-)

Har jo en jente på 16 mnd, som begynner i barnehage i januar.
Bør jeg ha en ekstra vognpose som blir værende i barnehagen, eller holder det å ha en vognpose, som jeg tar med til og fra barnehagen?
Er det andre ting som det er lurt å ha dobbelt av ved barnehagestart?

Og hva med vognpose til den nye babyen?
Blir det for varmt med en Voksi City pose på våren?
Hva slags vognpose bør jeg evt. investere i?
Trenger kanskje en Voksi pose til høsten uansett, bare lurer på om man bør velge fleece, eller lammeskinn eller noe til den første tiden i mai? Eller holder det med dyne/ tepper?

Hva tenker dere?

For meg hadde det vært veldig stress om jeg måtte ta med meg vognposen frem og tilbake til barnehagen hver dag. Fort gjort å glemme posen når du skal hjem eller til barnehagen.

Jeg skal kun gå for en dyne/teppe og sauseskinn fra mai. Kjøper heller en ny vionpose når høsten kommer. Evt arver storebror sin. Han blir da 3,5. Muligens han ikke trenger å sove på dagen.

Jeg tok med vogn og pose til og fra barnehagen hver dag, men vi har gangavstand. Om du skal ha vogna stående er det kanskje lettvint med en ekstra pose. Om du uansett må ha to poser til høsten er det kanskje like greit å kjøpe en til nå til barnehagestart - kanskje en brukt en som du ikke er så redd for. Jeg tror lammeskinn og dyne er nok til babyen nå til våren, og at posen blir tatt i bruk til høsten igjen (bor i Oslo og har termin i slutten av måneden, så det er forhåpentligvis gode temperaturer). Vi har alt liggende fra storesøster.

Jeg har voksipose vi kan bruke hvis veldig kaldt. Men satser egentlig mest på å kunne bruke lammeskinn og dyne og et ekstra strikket ullteppe hvis veldig kaldt :-) L sov ute i bhg i starten men vi kjørte vognen opp og ned hver dag
Men hvis hun ikke sover hjemme etter bhg så kan jo soveposen bare ligge i barnehagen og taes med hjem i helgene. Somregel ønsker jo bhg at man tar med yttertøy og slikt hjem til helgen uansett, slik at det kan vaskes mer ordentlig :-)

Back
Topp