Vognpose og lekegrind

MammaenTilE

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Det er på tide med nye innkjøp til mini og jeg har i den sammenheng noen spørsmål til dere som har vært gjennom dette før:

1. Vi må ha vognpose til vognen. Hun er 4,5 mnd og bruker fortsatt bagdelen, men regner med vi går over til sportsdelen ila. vinteren. Vi har Stokke Trailz og bor på Vestlandet. Så sjeldent tørr vinter, men kan være ganske kald og sur (eller mild og sur for den saks skyld;P). Jeg har sett at Voksi Urban kommer godt ut i test, men det står at ulempen er dårlig oppheng. Noen som har erfaring med denne posen og Stokke Trailz? Hun på Barnas Hus anbefalte også pose med åpning på midten i ergonomiske sittedeler. Men tror nok dette var mer personlig preferanse?
Noen som har erfaring med Voksi Urban eller tips til gode poser til Stokke Trailz?

(ser lignende spørsmål er stilt på skjult forum, så beklager det;P)

2. Vi tenker å skaffe oss ei lekegrind, men jeg klarer ikke å bestemme meg for type. Hun sover oftere og oftere i vogna si, så blir mer som en lekeplass. Jeg har kikket på Pentagon med døråpning, firkantet med døråpning og firkantet med heving/senking av bunn. Mest på de to første.Håper noen har positive/negative erfaringer med noen av disse som kan hjelpe meg :)
 
Last edited:
Det er på tide med nye innkjøp til mini og jeg har i den sammenheng noen spørsmål til dere som har vært gjennom dette før:

1. Vi må ha vognpose til vognen. Hun er 4,5 mnd og bruker fortsatt bagdelen, men regner med vi går over til sportsdelen ila. vinteren. Vi har Stokke Trailz og bor på Vestlandet. Så sjeldent tørr vinter, men kan være ganske kald og sur (eller mild og sur for den saks skyld;P). Jeg har sett at Voksi Urban kommer godt ut i test, men det står at ulempen er dårlig oppheng. Noen som har erfaring med denne posen og Stokke Trailz? Hun på Barnas Hus anbefalte også pose med åpning på midten i ergonomiske sittedeler. Men tror nok dette var mer personlig preferanse?
Noen som har erfaring med Voksi Urban eller tips til gode poser til Stokke Trailz?

(ser lignende spørsmål er stilt på skjult forum, så beklager det;P)

2. Vi tenker å skaffe oss ei lekegrind, men jeg klarer ikke å bestemme meg for type. Hun sover oftere og oftere i vogna si, så blir mer som en lekeplass. Jeg har kikket på Pentagon med døråpning, firkantet med døråpning og firkantet med heving/senking av bunn. Mest på de to første.Håper noen har positive/negative erfaringer med noen av disse som kan hjelpe meg :)

Får låne en voksi urban, men ikke fått testet den ut enda. Dog har jeg nxt90 vogn da.

Har firkantet lekegrind med hev/senk bunn. Superfornøyd så langt. Vurderer en med dør hvor han ligger rett på gulvet i til han begynner å flytte mer på seg. Syns det ser supert ut at de kan brukes som romdeler, og dermed kan få større plass å boltre seg på enn den lekegrinden med bunn :)
 
Ang vogn pose til trailz, så tenker jeg at det er fornuftig med åpning på midten om du bruker stormtrekket, siden det også har åpning på midten...

Ang lekegrind så er min erfaring at når barnet begynner å bevege seg rundt så blir grunden en plass å oppbevare leker og være i mens jeg er på do... Vi har brukt grind siden hun ble født. Gjorde samme med storebror. Mår han ble stor nok til å bevege seg rundt hadde han ingen ønsker om å sitte i grunden.

Ellers er der kjekt å kunne senke bunnen.
 
Vi har Stokke ett-eller-annet, og kjøpte easygrow exclusive. Er veldig fornøyd med den posen!

Når det gjelder lekegrind, har jeg samme erfaring som frk. Gamlemor. Kjekt til lekeoppbevaring, og når man skal på do.
 
Har easygrow exlusive, voksi urban og voksi City. Mest fornøyd med easygrow. Urban blir litt for åpen oppe(har gammel modell om den har endret seg), og forlengerdelen er alt for lang. City kommer dunen gjennom på og upraktisk med fleece ifht nupping mot ull.
 
Back
Topp