Vognpose og klær...

Luckie

Elsker forumet
Hvilken vognpose bruker dere nå og hva har dere på babyene?
Føler min blir forkjølet og snørrete selvom jeg kler på han ulldress nedi vårposen i 10 grader...

Vanlige klær i refleks vårpose. Har lue på. Legger dyne eller teppe oppå på kalde dager :)

Man blir ikke forkjøla av kulde, man må bli eksponert av virus :) Kulde kaaan gjøre at man er mer mottakelig for virus, men det gjør deg ikke forkjøla automatisk, så er ikke sikkert bekledningen har så mye å si :)

Her har vi hatt 5°, vind og regn, så min 5,5 uker gamle babis har hatt vanlige klær og vinterpose fra Easygrow, i tillegg til at jeg har hatt et Røros-pledd liggende i vogna i tilfelle det skulle bli kaldt :dummy:
Når det var 18° og sol i april derimot, så hadde han på vanlige klær og vårpose fra Easygrow :smug:

Vi bruker fortsatt vinterposen, og har på litt mindre klær.

Nå er.mine litt store for pose og vogn. Men i det været som er nå.så hadde jeg vanlige utenpå klær som hakke og sko og eventuelt ett pledd. Er 10-20 grader her om dagen. Kanskje brukt Vår pose når det ble kaldere enn 10. Har også brukt kun den fotposen som følger med vognen. Mine barn er vanvittig varme.

Kler i lag, sånn at det kan tas bort om det blir for varmt. Har også vårpose utenpå.

11 grader her i dag og hun har ligget i easygrow lite vårpose og vanlige klær. Hadde på en bomulls cardigan utenpå bodyen. God og varm da jeg tok henne opp.

Den kaldeste vinterposen (har to :p) og da holder det med klærne han har på inne pluss lue og votter.

Vi har hatt vårpose med et luftig ullteppe oppi.

Man blir ikke forkjølet av kulde i seg selv, det må være et virus tilstede. Små barn blir lett forkjølet uansett temperatur. Det viktigste er at barnet er passe varm dvs ikke for varm og ikke for kald. Her er barn ulike, du kjenner ditt barn best.
Nå er mine barnehage barn, men bruker vårpose med tynn bukse/strømpebukse oppi og tynn jakke.

Back
Topp