Vognpose og/eller bilpose

Marslykke<3

Glad i forumet
Marsboerne2017
Vi skal kjøpe vertfall en av dem. Har sett mest på bilpose, for det går vell an å bruke som vanlig vognpose også!!? Eller bør man ha en av hver?? Og hvor lenge brukes det? :) vognpose passer vell lengre enn bilpose? Hjeeelp :p noen med erfaring?
 
Vops. Så det var en lignende tråd her fra før. Bekalger. Hehe.

Men da kan vi stemme da?! Så får alle en ren tråd hvor vi ser hva flertallet mener?

Bilstolpose
Vognpose
Begge
 
Vi skal kjøpe vertfall en av dem. Har sett mest på bilpose, for det går vell an å bruke som vanlig vognpose også!!? Eller bør man ha en av hver?? Og hvor lenge brukes det? :) vognpose passer vell lengre enn bilpose? Hjeeelp :p noen med erfaring?

Bilstol posen er ikke så lang og passer best de første månedene. Brukte den frem til ca 6 mnd med storebror. Du kan nok bruke den i vognen og, du må bare vurdere selv om du gidder og flytte den frem og tilbake :)
 
Jeg har sydd et teppe til bilstolen! Fikk så mye skryt for det sist. Det er som er wrap rundt barnet og det har hette. Trenger ikke å være flink for å klare det, og man kan eventuelt be mor/svigermor om hjelp:)
 
Jeg ville gått for vognpose da disse kan brukes lengre og mange har en forlenger del som gjør at posen kan brukes opp til barnet er 6 år! Bilpose har vi aldri hatt bruk for.. Vi har heller bare brukt en fleece dress eller en god hjemmestrikket dress for bruk i bil og teppe, har fungert greit det:)
 
Fordelen med bilstolpose er at du får festet selene tett inntil barnets kropp uten masse klær/dress utenpå. Det blir i tillegg veldig lunt og godt. Men som nevnt over, den er kortere enn vognposen og har nok ikke varighet utover de første 6 mnd.

Vi kommer til å måtte levere storebror i bhg og ønsker å slippe masse påkledning av den lille, så vi går for bilstolpose. Orker ikke å ta den ut av bilstolen og over i vogna daglig, så den blir liggende fast i bilstolen :)

Altså - går for både bilstolpose og vognpose her!
 
Erfaring fra sist er at bilstolpose blir alt for varmt. Nr 1 er født i august og det ble for varmt selv på kaldeste vinter. Brukte heller den minste dundyna og pakket rundt. Denne var lett å fjerne når bilen var varm nok. Så jeg syntes bilstolposen var "bortkasta". Men nå både var og er sønnen min veldig varm av seg :)
 
Erfaring fra sist er at bilstolpose blir alt for varmt. Nr 1 er født i august og det ble for varmt selv på kaldeste vinter. Brukte heller den minste dundyna og pakket rundt. Denne var lett å fjerne når bilen var varm nok. Så jeg syntes bilstolposen var "bortkasta". Men nå både var og er sønnen min veldig varm av seg :)
Tenker litt slikt jeg og. Det blir fort sommer når lillejenta kommer. Og når det blir vinter igjen er hun såpass stor. Og vi har mulighet til å gå ut å starte opp bilen før vi kjører. Er så sjeldent kaldt i den :p
 
Fordelen med bilstolpose er at du får festet selene tett inntil barnets kropp uten masse klær/dress utenpå. Det blir i tillegg veldig lunt og godt. Men som nevnt over, den er kortere enn vognposen og har nok ikke varighet utover de første 6 mnd.

Vi kommer til å måtte levere storebror i bhg og ønsker å slippe masse påkledning av den lille, så vi går for bilstolpose. Orker ikke å ta den ut av bilstolen og over i vogna daglig, så den blir liggende fast i bilstolen :)

Altså - går for både bilstolpose og vognpose her!
Samme her!:)
 
Kun vognpose :)

(Ser ikke poenget med bilstolpose ;) unødvendig utgift i mine øyne, men helt nødvendig for andre!!)
 
Vi trengte ikke bilstolpose med førstemann, men har kjøpt det nå. Det kan jo bli litt kaldt i mars. Bilstilposen kostet derimot bare 250kr, mens store gode vognposer må man gjerne ut med over 1000-lappen.

I vognen har vi en gammel lammeskinnspose, så vi slipper å ta posene fra vogn til vogn.

Tror behovet for bilpose varierer. Dersom man bor en kald plass, og har litt langt å gå til bilen kan jo det være greit å ha. Hvis man i tillegg må skrape bilen men ungen inni, kan jo det bli kaldt
 
Tengte jeg skulle prøve å strikke en enkel bilpose selv. Er jo så mange fine oppskrifter på nett :)
 
Men dere som har hatt bilstolpose, lar dere den være igjen i bilen? Eller er det veldig lettvindt å pakke beltet gjennom de hullene på posen hver gang? Jeg synes det høres litt tungvindt ut. Er det enkelt og fort gjort liksom? :p
 
Men dere som har hatt bilstolpose, lar dere den være igjen i bilen? Eller er det veldig lettvindt å pakke beltet gjennom de hullene på posen hver gang? Jeg synes det høres litt tungvindt ut. Er det enkelt og fort gjort liksom? :p
Jeg har den i setet hele tiden.. Men tar jo setet med meg inn hver gang... Elsker bilstolpose!!
 
Men dere som har hatt bilstolpose, lar dere den være igjen i bilen? Eller er det veldig lettvindt å pakke beltet gjennom de hullene på posen hver gang? Jeg synes det høres litt tungvindt ut. Er det enkelt og fort gjort liksom? :p

Man pleier å ta med babysetet inn så det er varmt. Og babyen pleier å sovne i setet pluss at det er greit å plassere den i setet inne på stuegulvet og ikke i bilen :) meget praktisk med isofix og base
 
Back
Topp