Vognpose Nord-Norge

NR93

Flørter med forumet
Til dere som bor i nord ( eller andre som har kald vinter), hvordan vognpose burde man kjøpe? Er det lurt me lammeskinn inni posen eller holder det med vinterpose? Burde man ha lammeskinn som underlag selv om man har pose? Hilsen ei som ikke har peiling :arghh::hilarious:
 
Sniker.
Bodde i Kirkenes da jeg fikk førstemann. Sverget til lammeskinnspose da, og gjør det fortsatt, selv om vi nå bor på Sørlandet. Pose på vinter og lammeskinn som underlag på sommeren, både i vogna og i senga :)
Med lammeskinnspose følte jeg meg alltid trygg på at hun holdt varmen, og om det var ekstra kaldt pakket jeg henne inn i et strikket ullteppe før jeg la henne i posen. Følte også at jeg ikke trengte å kle like mye på henne når jeg hadde ullteppe og pose i lammeskinn. Holdt ofte med ullboddy, ullstrømpebukse, strikka ulldress, lue og votter.
Personlig er jeg veldig fornøyd med lammeskinnspose er til merket Nordlys.

Lykke til med valget :)
 
Baby bør ikke være ute i iskaldt vær uansett. Man sier ikke under -10 grader. Og bruke sunn fornuft dersom det f.eks. er -7 og veldig sur vind. Jeg hadde Easygrow Natur posen til førstemann som er født i februar. Jeg trengte kun kle på body og (strømpe)bukse oppi posen. Han ble altfor varm hvis han i tillegg hadde ulldress. Så alle de fine heldressene i ull ble lite brukt. Vi hadde også bilstolpose så det var ikke nødvendig med det ekstra laget. Har inntrykk av at nye vognposer gir god varme. Vi trengte ikke skinn i vogna under posen. Det ble rett og slett for varmt. Hendte jeg brukte skinn i overgangen til tynn vår/høst-pose.
 
Jeg hadde skinn i vogna og lammeskinspose fra Nordlys som nevnt over. Med en litt varm baby trengte jeg derfor sjelden å kle på mer enn ullbody og bukse, samt lue og votter selvsagt :)

Ellers trillet vi (etterhvert) i temperaturer ned mot -16 hvis det var så og si vindstille, det gikk helt fint men da hadde jeg på mer klær selvsagt. Brukte også regntrekket på vogna, da ble det veldig lunt. Et triks er å legge en temperaturmåler inn i vogna, så har du en pekepinn på hvor reell kulden er for baby.
 
Har voksi dunpose urban, har fungert bra. Lammeskinn hadde jeg på sportsdelen når vi begynte å bruke dn.
 
Er veldig fornøyd med Easygrow Nord posen. God og varm, så man trenger ikke kle barnet med alt for mye tøy. Syntes det er kjekt med skinn under posen på sportsdelen, kan også ha den under bag-delen:)
 
Om babyen ikke skal sove ute i vogn når det er kaldere enn -10, blir det ikke å sove ute før i mai her oppe i nord.... Lufta her oppe kan ikke sammenlignes med f.eks Oslo, vi har veldig tørr luft her oppe :)
Bor i Kirkenes og første barnet mitt er født i februar. Jeg brukte saueskinnspose i begynnelsen og gikk så over til voksi urban. Ull på ungen og saueskinn under posen - funker fint! :)
 
Reflex lun vognpose. Den er virkelig varm og tykk. Bor ikke der det er kaldest, men kaldt nok,og jenta vår aldri kald om vinteren. Lue, votter og genser eller noe til overkroppen, men vanlig bukse under posen alltid. Det er jo uansett en grense for hvor kaldt man bør ta barna ut, også for korte turer.
 
Jeg har lammeskinn i bunnen av vogna, under vognposen, og har kjøpt Easygrow Nature vognpose:happy:
 
Til dere som bor i nord ( eller andre som har kald vinter), hvordan vognpose burde man kjøpe? Er det lurt me lammeskinn inni posen eller holder det med vinterpose? Burde man ha lammeskinn som underlag selv om man har pose? Hilsen ei som ikke har peiling :arghh::hilarious:

Jeg bor i nord Norge og brukte alltid lammeskinn I vogna. Sommer og vinter.
Så hadde vi voksi urban dunpose :happy:
Syns de knyte posene blir for åpen rundt hodet og ikke dekker helt opp når barnet for litt lengde på seg, så de ville jeg styrt unna.. Med urban posen er det med en forlenger del slik at man har posen lenge :woot:
Ville ikke gått for noe annet enn dunpose eller lammeskinspose på vinterstid her nord :coldfeet:

Akkurat med når beibien kan sove ute praktiseres d forskjellig og d kommer vell litt ann på hvor gammel den er. Mine sov ute mer El mindre uansett hvor kaldt d var, Mn de sto alltid på et lunt sted uten vind. Og mine var vell 7-9 mnd før d ble onkli vinter (født på våren)
 
Last edited:
Back
Topp