vognpose-jungelen

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Jeg skal kjøpe vår første vognpose, men jeg blir ikke enig med meg selv om hvilken jeg skal ha. Det står mellom Voksi City, Easygrow Hood eller lammeskinnspose. Men jeg klarer ikke bestemme meg!

Voksi City kjentes veldig myk og god, og får pluss for at den skal være enkel å vaske. Den får et ekstra pluss for at den kommer med forlengerdel og kan brukes over flere år. Dun er varmt og godt, men blir det FOR varm her i Bergen, hvor den kaldeste perioden på vinteren er ganske kort?

Easygrow Hood kjentes ikke like myk ut, men er nok også god og varm. Den får pluss for at den kommer med forlengerdel og kan brukes over flere år. Leser noen steder at den kan være FOR lang med forlengerdelen. Får ekstra pluss for pris.

Lammeskinnspose er uten tvil det jeg synes er finest! Også elsker jeg lammeskinn og dens regulerende egenskaper som jeg tror er det beste i Bergen hvor det er milde vintere. Men minuset er at de virker veldig åpen i toppen, i motsetning til dunposene som kan snurpes godt igjen. Også minus for at det ikke er glidelås i front, redd for at barnet blir veldig varmt når vi kommer utenfra og inn på et senter f.eks.

Dette er mitt første barn så jeg har ikke peiling. Jeg har heller ikke noe ønske om å gå i utstyrsfella og kjøpe tretten poser før jeg er fornøyd. Jeg vil ha en pose som jeg kan bruke både til denne babyen OG den neste.

Tanker, erfaring og innspill blir satt enormt pris på!

Jeg har easygrow nature og lammeskinnpose. Bor selv i Bergen, så tipper jeg kommer til å bruke lammeskinnposen mest. Ulempen er jo at den er litt åpen, men på kalde dager har jeg et ullteppe som jeg pakker han inn med oppe.. Den lammeskinnposen jeg har er det glidlås hele veien rundt, slik at vi kan ta av ene delen. Kommer nok bare til å åpne den opp når vi triller inn på et senter..

Easygrow posen er også veldig god, brukte den da mini var baby. Men jeg angret da på at jeg ikke kjøpte lammeskinnpose, så kjøpte det nå :) Ulempen med den posen var at posen fort kunne bli for varm med den milde vinteren vi hadde her i fjord. Easygrow posen er lang og passer bra til barnehage soving etterhvert..

Jeg har to vogner som jeg kommer til å bruke, så jeg har en pose i hver. Angrer ikke på noen av kjøpene, men hadde jeg kjøpt lammeskinposen først hadde jeg nok ventet til evt baby nr2 med å kjøpe ny vognpose.
Vi håper på å få to tette, å da trenger vi mest sansynlig to vognposer uansett. Er jo ikke sikkert mini har sluttet med soving når/om vi får en til..

Vi har easygrow hood. Veldig fornøyd. Vi har også lammeskinn som kan puttes inne i posen som jeg kommer til å bruke når det blir kaldere.
Med forlengerdelen blir posen for lang for den vogna vi har nå.
Men tviler på at vi kommer til å bruke den i vogna uansett, den er jo 98 cm uten den ekstra delen.

Mulig jeg heller ville valgt lammeskinnpose fra Nøstebarn. Når jeg er inne i butikker åpner jeg alltid posen og tar av lua.
Men det går kanskje ikke ann å åpne den type pose?

Vi har lammeskinnpose. Det er ikke glidelås i front men i siden, kan faktisk ta av hele fronten slik at når du kommer på eks et kjøpesenter så kan du enten åpne opp litt i siden, eller fysisk ta av hele fronten, slik at barnet bare sitter på posen.

Har også lammeskinnspose (fra kaiser tror jeg) som man kan ta av hele fronten på. Ikke tatt den i bruk enda da, så har ikke erfaring med den.

Vi har Voksi City, brukte den litt rett etter fødsel og har montert deni vogna nå. Regulerar varmen med hvor mye klær vesla har under. Har opplevd 21 minus i Bergen vinteren for 5 år siden, så det kan være kaldt her også selv om det skjelden er så kaldt over lengre tid. City-posen er kjekk å stramme inn rundt hode og enkel å opne når man er inne.

Kjenner jeg heller mest mot lammeskinn.

Har erfaring med mange poser fra jobb i bhg. Anbefaler lammeskinnspose uten tvil!! Mellomlang ull. Varmeregulerende, fuktabsorberende, isolerer selv om den blir ligget flatt og slår seg ikke i fuktig vær. Og som du sier finest :) de er mer åpne ja, men ha på en god ullgenser og så går det an å legge et pledd over :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har Easygrow... har bare prøvd den et par ganger da hun var nyfødt og da frøs hun iallfall ikke!! Tviler på at snuppa kommer til å fryse noe særlig i den. Har uansett et lite lammeskinn som får plass inni posen, evt nede ved beina :) :D Syns den er helt genial, veldig fornøyd :)

Har erfaring med mange poser fra jobb i bhg. Anbefaler lammeskinnspose uten tvil!! Mellomlang ull. Varmeregulerende, fuktabsorberende, isolerer selv om den blir ligget flatt og slår seg ikke i fuktig vær. Og som du sier finest :) de er mer åpne ja, men ha på en god ullgenser og så går det an å legge et pledd over :)

Noe spesielt merke du vet som du vil anbefale?

Brukte lammeskinnspose, med glidelås i siden for å åpne innendørs, i fjor og har funnet den for bruk i år også :=) Var kjempefornøyd men den :D
Tenker og at babyene bruker vognposer en del uten oppsyn hele tiden, når de sover ute og sånt, da liker jeg at den er litt åpen øverst slik at ikke babyen kan flytte på seg slik at posen dekker munn og nese... Og heller ta på en god lue og en hals :)

Men hvor lenge bruker de egentlig vognpose? Jeg ser at lammeskinnsposene er mye kortere enn de posene som kommer med forlengerdel. Jeg gidder ikke å måtte kjøpe ny pose om to år :/

Noe spesielt merke du vet som du vil anbefale?
Nå er det lenge siden jeg har jobbet på småbarnsavdeling så har ikke helt oversikt over posene som finnes i butikkene nå. Gå for mellomlang ull og en god passform. En som ikke er så "tung og flat". Glidelås kan være litt tungvint med at ulla setter seg fast i mellom :p Må nesten bare se posen og kjenne litt på den og prøve å åpne og lukke osv :)

Men hvor lenge bruker de egentlig vognpose? Jeg ser at lammeskinnsposene er mye kortere enn de posene som kommer med forlengerdel. Jeg gidder ikke å måtte kjøpe ny pose om to år :/
Jeg har pose som er over 35 år gammel, fra meg og søsteren min :) den er ganske kort, mye kortere enn de som er på markedet nå. Jeg brukte ullgenser og en ullpledd oppå. Men har ikke sett det problemet på de største ungene i bhg med nye poser. Du må regne med å bruke posen dene vinteren og neste, tror ikke det blir noe problem.

Var ute på trilletur i dag i en hekkans vind.. Hadde på henne ull stilong og trøye, og en ulljakke. Men måtte åpne lanmeskinnsposen for det ble for varmt for henne på overkroppen.. Og i dag blåse det skikkelig!

Husker ikke hva den heter jeg. Men er en pose til voksi. Med forlengerdel:) elsket den i vinte. Blir spennende å se hvordan den blir nå når vi bruker sportsdelen:) foreløpig bruker vi kun ulltepper:)

Vi har voksi urban, med forlengelsea del. Veldig fornøyd. vannavstøtende evner, varmeisolerende og skal være ganske brannsikker..

Synes lammeskinnsposer er såå fine,
Men ser ikke for meg at de er så pratiske. Blir sikkert fort skitne og vanskelig å rengjøre..

Back
Topp