Vognpose i buffalo

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
I fjor hadde vi bagdel, men nå har vi sportsdelen på Buffalo og jeg oppdaget at det blir jammen meg trangt for hodet til mini med vinterpose oppi. Vi har easygrow nord.
Jeg bytter heller vogn enn vognpose - men etter lang tids leting etter ny vogn har jeg ikke funnet en jeg liker bedre enn buffaloen.. har egentlig villet hatt en annen vogn lenge men siden jeg ikke har funnet en jeg liker så har jeg liksom innstilt meg på at buggisen er god nok. Det forandra seg jo nå siden det ble litt trangt.

Jeg ser for meg å kjøpe vogn etter jul men liker å planlegge da.. :p
Så hvilken sportsvogn med vendbar sittedel og lang rygg ville du valgt om du kunne velge?

Hmm, vi hadde voksi city i buffalo, og jeg fikk stappa sønnen min greit oppi til han var 1,5 år med pose hvertfall. De har gjerne ikke så mye imot å ligge litt krølla som vi tror, nå er han 3,5 år og får fortsatt trøkt han oppi Donky. Men altså, der kunne han ikke sovet lenge eller sittet med vinterpose. Han er alt for stor, men får bretta seg oppi når vi bare triller.

Uansett - jeg synes det er vanskelig å finne den ultimate vogna.
Vil du ha ergonomisk sittedel eller har det ikke så mye å si?
Jeg kan hvertfall si at jeg likte buffalo veldig godt, utenom at jeg synes sønnen min vokste litt fort ut av sittedelen. Han var da stor for alderen, og ett år på vinteren så det blir vel litt som din gutt også :)

Jeg har hørt at Britax GoBig2 skal ha utrolig god demping og god plass. Jeg har ikke prøvd den, men den er antagelig litt mindre nett enn buffalo. Det er nok også en god vintervogn for steder med mye snø.
Andre vogner som jeg selv synes virker interessant med fire hjul er: Britax Smile III og Cybex Priam. Men ingen erfaring med disse selv :p
Jeg har prøvd Emmaljunga nxt90f og det er jo en veldig estetisk fin vogn, men sammenligna med feks buffalo synes jeg den er litt for stiv og litt for tung.
Thule Urban glide har jeg også prøvd. Den er utrolig god å kjøre, fantastisk på snø og terreng, men den har ikke vendbar sittedel og jeg har innsett at det er et stort minus for min del.

Selv drømmer jeg om å forsøke Tfk Mono. Jeg liker godt trillekomforten som 3-hjulinger gir, håndbrems på styret og ønsker en vogn som er skikkelig god i terreng og på snø. Og i tillegg ha en liten og nettere vogn som kan brukes mer på asfalt og ta liten plass på reise.

Men nå vet jeg om en vogn du kan sjekke ut: Joolz Day+ Den skal ha like god trillekomfort som Bugaboo, men den har forlengerdel på sittedelen og er mye romsligere, samt diger handlekurv. Anbefaler instagramkontoen Barnvagnsgalen Hun har laget sammenligninger og demoer av en haug av vogner, og jeg synes jeg får mye bedre inntrykk der av vogner enn produsentenes egne korte vidoer og omtaler. Mitt inntrykk er også at hun er helt ærlig i de beskrivelsene hun har av vognene. En produsent skriver jo ikke ulemper med vonga liksom :p

Min sover i buffalo i voksi urban. Romslig og godt for han oppi der. Han fylte to år i sommer, så slutter nok med dagsoving til våren.

Jeg har alt for mange vogner så har prøvd en del. Men dette er så individuelt hva man synes. Jeg elsker emmaljunga edge med deluxe understellet. Har også Stokke beat, babyjogger city mini, Babyjogger city mini gt double, brio smile, brio sing og svingbar understell til emmaljunga edge. Vogn dilla tok litt overhånd her.

Problemet… med mange av vognene nevnt her, er at jeg ikke liker utseendet på de :bag::bag:
Etter 15 år i vognbisnissen har jeg blitt sykt kresen, og de vognene som kanskje er de beste sånt rent praktisk sett - nei de vil jeg helst ikke se på :hungover::hilarious::hilarious:
Luksusproblem, I know.

Vi liker best ergonomisk sittedel, men han blir jo større så det _må_ jo ikke være det.
Jeg tar meg selv i å se på de tradisjonelle emmaljungaene nå - de er liksom klassiske og fine.. men når bruktprisene starter på over 5000 så tenker jeg at da kan jeg jo kjøpe noe nytt.. :angelic: Men så stopper det, fordi jeg ikke vet helt hva :joyful::joyful:
Kanskje jeg egentlig bare vil ha ny vogn for å ha noe..

en vogn jeg har vært veldig fornøyd med forresten, er oth mountain buggy. Men den er ikke vendbar så det får evt bli sovevogn i bhg når den tid kommer. Buggabooen holder ikke ut vognperioden, det vet jeg. Hadde cameleon til mellomste og den bytta vi ut da ho var to. :happy:

Babyjogger City Premier om du ønsker ergonomisk sittedel, evt Emmaljunga Super Viking. Begge er rimelige på bruktmarkedet. Men tror du kommer langt med å bytte vognpose til f.eks lammeskinnspose som er mer åpen øverst eller Bugaboo sin egen vinterpose.

Babyjogger City Premier om du ønsker ergonomisk sittedel, evt Emmaljunga Super Viking. Begge er rimelige på bruktmarkedet. Men tror du kommer langt med å bytte vognpose til f.eks lammeskinnspose som er mer åpen øverst eller Bugaboo sin egen vinterpose.
Nei posen bytter jeg ikke :hilarious::hilarious:

Problemet… med mange av vognene nevnt her, er at jeg ikke liker utseendet på de :bag::bag:
Etter 15 år i vognbisnissen har jeg blitt sykt kresen, og de vognene som kanskje er de beste sånt rent praktisk sett - nei de vil jeg helst ikke se på :hungover::hilarious::hilarious:
Luksusproblem, I know.

Vi liker best ergonomisk sittedel, men han blir jo større så det _må_ jo ikke være det.
Jeg tar meg selv i å se på de tradisjonelle emmaljungaene nå - de er liksom klassiske og fine.. men når bruktprisene starter på over 5000 så tenker jeg at da kan jeg jo kjøpe noe nytt.. :angelic: Men så stopper det, fordi jeg ikke vet helt hva :joyful::joyful:
Kanskje jeg egentlig bare vil ha ny vogn for å ha noe..

en vogn jeg har vært veldig fornøyd med forresten, er oth mountain buggy. Men den er ikke vendbar så det får evt bli sovevogn i bhg når den tid kommer. Buggabooen holder ikke ut vognperioden, det vet jeg. Hadde cameleon til mellomste og den bytta vi ut da ho var to. :happy:

HAha, dette med vogn er umulig. Jeg kjenner meg igjen :hilarious:
Om du er interessert i å prøve noe nytt, ville jeg utfordret deg til å søke opp kanskje aktuelle vogner på youtube, også se litt ulike demovideoer. Kan et design som kanskje ikke umiddelbart faller i smak veies opp med den funksjonaliteten du også ønsker deg?
Du har kanskje også trilla emmaljunga før - om du elsker de vognene designmessig så er det sannsynlig at du nok også godtar kjøreegenskaper og andre ting med vogna.

Men om du likte Mountain buggy godt, så er min erfaring at kjøreegenskapene til Tfk er like gode og nyeste modell der har vendbar ergonomisk sittedel, men mulighet for å bytte til en god romslig sittedel som kun er forover. Har prøvd eldre modeller av disse vognene for 10 års tid siden, som barnevakt da (ja, vært vognnerd lenge før jeg ble mor, hahah). Og jeg synes de er like gode å trille begge to. Nå er det jo gjort oppgraderinger på begge vogner, men de ruller nok like godt begge deler.

Angående bruktpris, så er jeg enig i at denne tidvis er høy. Der må du finne ut hva du synes ting er verdt, og hva vogner selges for. Om en vogn til en pris selger ganske fort, så kan det bety at du kan selge den videre uten for stort tap om feks 1-2 år. Jeg kjøpte en brukt Donkey nå til 5000, og jeg regner med at jeg kan få solgt den for 4000 til høsten. Sånn sett har den jo ikke kosta meg så mye. Det avhenger av at jeg får solgt den da, det gjenstår å se :p Og sett på varsel på barnevogner i området på finn, ting som legges ut til rettferdige priser selges også som regel raskt, så det lønner seg å være rask på når man veit hva man vil ha.
Min personlige plan for vogner her hjemme (det har hopa seg liiiitt opp) er å ha en liten nett vogn som ruller godt på asfalt men som også takler litt grus, og ha en annen litt større vogn som først og fremst skal forsere terreng og snø :p Men først må jeg nesten selge vogner vi har som ikke brukes ofte nok. Mannen får snart utslett av vogner :hilarious:

Og angående kjøp av en ny vogn, er det penger å spare på å vente på tilbud. Sjekk ut hvilke tilbud som har vært tidligere, og man kan faktisk også bare sende mail til en nettbutikk for å spørre. Noen kjeder har rabatt ved innmelding, eller man får rabattprosent av og til. Får man kjøpt en godt rabatert vogn, er tapet mindre når de skal selge den videre.

Back
Topp