vognpose/dyne

2016baby

Flørter med forumet
Driver og ser på nettet på vognposer men finner ingen eg har lyst på.. Nåken så har nåken tips? (Kansje med bilde) Skal dåke andre ha vognpose eller bruke dyna? Om ein ikkje velger dyna ka burde ongen ligga på og ha oppo seg då? :p ikkje lett og vera førstegongsfødende
 
Vognpose til vinterbaby synes jeg er best! Tett og lunt! Fint å kunne stramme rundt hodet.
 
Mener vi har voksi urban eller noe sånt :p god å varm på vinteren :D ellers blir d nok dyne eller så kjøper jeg en tynn sommer pose når d blir varmere...;) Vet ikke hvor mye babyen kommer til å prøve sparke av seg dyna:cool: Har hatt sep/oktober unger før så har hatt hele kalde vinteren...:p
 
ImageUploadedByBV Forum1445152913.577886.jpg

Denne har vi kjøpt... Bozz med lammeskinn :) veldig din og god, passer perfekt i vognbaggen....
 
Her blir det pose. Har februarbarn fra tidligere, på henne brukte jeg lammeskinnspose vinteren hun ble født og en svart odenwalder lang dunpose vinteren etter.

Odenwalder posen har jeg ennå.
ImageUploadedByBV Forum1445155874.365382.jpg

Lammeskinnsposen har jeg mistet ene delen til.
Jeg kan benytte den store dunposen i baggen hvis jeg ruller den litt i enden.
Men føler det blir litt pløsete. Så da har jeg i tillegg nå kjøpt en lilla easygrowbilpose som jeg skal ha i baggen.
ImageUploadedByBV Forum1445156023.750590.jpg

De er kortere, også av dun og kan benyttes i bilstolen. Så da får den et dobbelt bruksområde den første vinteren. Noe som er kjekt, er jo bare par-tre måneder før det er varmt ute.
Da det er uttak til selen i ryggen har jeg også kjøpt et lammeskinnsunderlag som ligger under posen for å gi ekstra varme.
Her ser du vogna og bilposen:
ImageUploadedByBV Forum1445156362.797313.jpg
ImageUploadedByBV Forum1445156372.335522.jpg

Det er en babyjogger city elite med pram deluxe bag. Til info - om det er av betydning.
 
Kjempefine ❤️ men så på de i butikken og følte disse ble veldig store, derav klumpete i bagen :( så ble easygrow bilpose hos meg istedet ;)

Har ikke tenkt på den bilposen, takk for tips. Hvor mye koster den? :) Og vi skal nok kjøpe Stokke vogn, stod utstilt med easygrow pose og da passet den fint, så satser på det :)
 
Vi har to. Basson voksipose og voksi classic. Liker begge. Voksi classic'en er varmest. Dyne brukes til sommeren her.
 
Har ikke tenkt på den bilposen, takk for tips. Hvor mye koster den? :) Og vi skal nok kjøpe Stokke vogn, stod utstilt med easygrow pose og da passet den fint, så satser på det :)

799,- kostet den. Ca halve prisen av en vognpose :)
Siden jeg har pose fra før som er stor, så var jeg lite interessert i å betale nesten det dobbelte for et par måneder.
Men hvis man står med blanke ark vil nok det mest økonomiske være en vognpose med forlenger.

Februarbarnet jeg har fra før brukte ikke bagen på vinter nr 2. Så hun sluttet da høsten samme året hun ble født. Så var kun i bag ca 6-8mnd.
Så man bør nok legge mest penger i posen fra man benytter en sittedel tenker jeg. Da den skal holde lenger og under tøffere forhold.
 
Vi har en voksi urban til vesla, som hun bruker i barnehagen nå, og kommer til å bruke den en stund framover.
Tenker vi kjøper en til lillebror i magen også.
 
Har Easygrow. Både vinter- og sommerpose. Veldig fornøyd med begge.
 
  • Liker
Reactions: 1+1
Sikler pp Easygrow sin! Eller risarosa!!! :p
 
Vi har bare dyne i vogna :) hadde det til januar-jenta vår og. Har jo vann/vindtett trekk til vogna, til når vi er ute og det blåser :)
 
d98959602a5aadb57b40e45714b46429

Det er sommerposen. Laget i bomull og bambus. Kjempedeilig! Synes det var litt synd at de ikke lages for voksne ;)
 
Storebror ble født i jan 14 og hadde Voksi urban i Briovogn, har storkosa seg og sovet som en stokk i den fra første stund, bruker den faktisk enda. Lillebror som kommer i feb skal få Reflexpose i Bugaboovogn, da den er litt mindre enn Voksi og passer bedre i den vogna. Reflex har også hull i ryggen til seler, og den har ullfor i ryggen og dun over. Tenkte kjøpe en RisaRosa pose til sommeren/høsten. Men når det blir trilleturer i noen minusgrader foretrekker jeg Voksi/Reflex, føles trygt og varmt for den lille. Bilstolposen storebror hadde er Voksi, den får lillebror arve. Gull verdt når man har vinterbarn. Legger ved bilde av Reflexposen. Koster 2100,- på Barnas Hus. ImageUploadedByBV Forum1445173798.134121.jpg
 
Vi har februargutt fra før så her blir det gjenbruk av alt. Hadde tfk sin lammeskinnspose om vinteren og byttet til lammeskin i bunn og dyne oppå når det ble varmere. Så har vi en lett easygrow sommerpose til varm vår/sommer. Vurderer en tynn dunpose i stedet for dyne, men får se hvor mye lillebror sparker den av først ;-)
 
Til januarbaby, altså storesøster, så brukte jeg vognpose voksi classic. Den var veldig okay. Hun brukte den neste vinter også, når hun sov i vogna i barnehagen. :) Storesøster er veldig varm av seg og ble fort for varm/svett. Så om sommeren brukte vi pledd/tynn dyne. :)
 
Har veldig lyst på easygrow grandma sin! Men klarer ikke finne mål på den. Brio duo vognbagene er jo ikke av de største akkurat, så må nok innom en plass å måle tenker jeg. :)
 
Back
Topp