vognpose/bilstolpose

Bare jeg som ikke helt ser poenget med poser overalt?
Har lammeskinn og dundyne i vogna, og i bilstolen kan vi bruke dundyna, evnt pledd. Ungen har jo gjerne varme klær på seg, og har det varmt i bilen..

Så.. Vi har ingen poser vi :p

Kommer nok an på hvor du bor i landet + hvor mye du har tenkt å trille turer osv :)

I bilen er jeg enig i at det ikke trengs egentlig, det trengs teppe el. for å bære inn og ut av bilen og mens bilen er kald. Har babyen yttertøy på kan det fort bli for varmt etterhvert i bilen..

Ute går det nok fint med dyne og skinn i oktober (og kanskje hele vinteren, spørs hvor du bor), men sånn det har vært de siste vintrene (til og med her sør) med mange minusgrader er jeg glad jeg har lammeskinnspose, da kan jeg være trygg på at den lille er varm nok (men ikke for varm). Til og med nyfødte kan jo være ute så lenge det ikke er kaldere enn -10, og vi kommer nok til å være en del ute, men så har jo vi to fra før også ;)

Ja, jeg tror bare jeg bruker teppe i bilstolen jeg også, så får jeg heller se behovet an i vinter. Tenker du da ullpledd eller holder det med et helseteppe? jeg hadde egentlig bare tengt å ta med helseteppe i sykehusbaggen men jeg vet ikke hvordan det holder på varmen i bilen...

Ja, jeg tror bare jeg bruker teppe i bilstolen jeg også, så får jeg heller se behovet an i vinter. Tenker du da ullpledd eller holder det med et helseteppe? jeg hadde egentlig bare tengt å ta med helseteppe i sykehusbaggen men jeg vet ikke hvordan det holder på varmen i bilen...

Ull er gull :) Går sikkert fint med helseteppe også i oktober (alt kommer jo an på hvor mye babyen ellers har på seg også. Husker det virket veldig vanskelig å finne ut av det som førstegangs, men det ser du fort om du kjenner etter i nakken/brystet på babyen. Og så lærer du fort din egen baby å kjenne, noen er varme av seg, andre kalde), jeg er bare veldig fan av ull siden det regulerer seg så fint + nå har jeg jo heklet et selv, så gøy å bruke det da :)

bare husk folkens og ikke ha på for tykke og/eller posete klær i bilstolen :-)

Fikk denne av en venninne til bilstolen ;) Nydelig ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1379495188851.jpg
    1379495188851.jpg
    37,2 KB · Visninger: 29
Hmm.. Har visst en høst- og vårpose som vi kjøpte tidlig i graviditeten som vi kan bruke i starten om vi kjenner behovet for det melder seg.
Jeg har sett meg ut Voksi urban, eller en lammeskinnspose, dersom vi må ha en pose i vogna i vinter, men da får vi evnt kjøpe en på det tidspunktet tror jeg :)

Bare jeg som ikke helt ser poenget med poser overalt?
Har lammeskinn og dundyne i vogna, og i bilstolen kan vi bruke dundyna, evnt pledd. Ungen har jo gjerne varme klær på seg, og har det varmt i bilen..

Så.. Vi har ingen poser vi :p
Sier som deg, har ikke bruk for dyre vognposer! Sist brukte vi bare dundyne og tepper, i tillegg har jo babyen klær på seg og ligger lunt.. Såååe, ingen poser her heller:)

Sier som deg, har ikke bruk for dyre vognposer! Sist brukte vi bare dundyne og tepper, i tillegg har jo babyen klær på seg og ligger lunt.. Såååe, ingen poser her heller:)
Puh.. Godt å høre at jeg ikke er alene om det! Man begynner jo å lure når "alle" sier at pose er bra, pose er nødvendig, pose må man ha.. Man føler seg jo nesten som en dårlig mor som ikke har tenkt til å bruke det første vinteren :p

Jeg er klar over at man muligens trenger det til barnehagetiden, men det betyr ikke at man må handle inn i dyre dommer allerede nå..

Back
Topp