Vognpose/bilpose

Pinnsvinfrua

Forelsket i forumet
Sensommerlykke 2017
"Alle" vet jo at man skal alltid kjøpe ny madrass ved kjøp av brukt seng for risiko med krybbedød. Men gjelder dette ved vognpose/bilpose?
Vi ønsker å kjøpe mest mulig brukt, så lenge det er i orden. Er det ok å vognpose brukt?
Noen som har gode tips til vognposer og bilposer? :)
 
Hvorfor kan madrass føre til krybbedød? :eek:

Visstnok fordi eldre madrasser kan innehold oppkast, avføring og urin fra tidligere barn. Det kan føre til oppblomstring av bakterier, som kan være uheldig for barnet.
Kjøper du en brukt madrass har du kun selger sitt ord på at den er sikkelig rengjort. Madrassen skal vel heller ikke være for myk.
 
Visstnok fordi eldre madrasser kan innehold oppkast, avføring og urin fra tidligere barn. Det kan føre til oppblomstring av bakterier, som kan være uheldig for barnet.
Kjøper du en brukt madrass har du kun selger sitt ord på at den er sikkelig rengjort. Madrassen skal vel heller ikke være for myk.
Aaah, trodde ikke bakterier o.l. kunne påvirke :eek: uansett ikke planer om å kjøpe denslags brukt :)
Men vil ikke vognposer o.l. kunne inneholde det samme som madrassen da?
 
Dette har jeg ikke tenkt på før. Men vil tro vognposer og bilposer er enklere å få vasket, og dermed mindre fare.
 
Ville sørget for å kjøpe en type som kan vaskes skikkelig da.

Jeg anbefaler sånn generelt voksi, men aller mest voksi classic. Den har vel og merke ulldyne, så dynen må renses. Eventuelt vaske i badekar, det har jeg selv gjort, og ellers kan den legges i fryseren for å drepe bakterier. Men den voksiposen er helt fantastisk, varm og regulerer temperaturen godt. Samme gjelder voksi bilstolpose, den har også ull i seg.

Jeg ser det er enormt mange som selger disse posene brukt for nesten ingenting, så det kan du nok lett spare noen kroner på. Hvis du ikke orker å rense ulldelen, så kan du prøve å bløtlegge forsiktig, og etter tørking fryse det, da skal man tro det er rent nok :)
 
Jeg har kjøpt vognposen som er i barnehagevognen til førstemann brukt og ser ikke et problem i det. Vasket den selv etter jeg kjøpte den :)
 
Madrass skal vere ny, men tenker at vognpose ikke har noe å si så lenge den kan vaskes skikkelig.
 
Det er ikke mulig å rengjøre en skumgummimadrass 100%. Konsistensen på madrassen gjør at veske trekker inn, og fyller du på med rensemiddel eller vaskemiddel får du noe ut men ikke alt. En skumgummimadrass vil, om det er sølt nok på den, til slutt råtne fra innsiden.
 
Back
Topp