Vognløsning for aktiv familie (Thule Glide, multisportvogn mm).

Bkno7082692

Første møte med forumet
Løsning 1:
- Thule (eller lignende) multisportvogn som kan brukes som sykkelvogn, løpevogn og skipulk.
- En mer tradisjonell barnevogn som kun skal brukes til gåing i by og grusveier (eksempelvis Bugaboo Buffalo, Stokke Trailz). Fint med en praktisk vogn hvor man kan skifte ut ligge/sportsdel, kanskje kunne ha sportsdel begge veier osv.

Løsning 2:
- Multisportvogn som i løsning 1
- Thule Glide 2 med tilhørende bassinet. Veldig bra setup for jogging, men spørsmålet er vel om dette her blir en "for aktiv" løsning, hvor man ikke får en solid nok barnevogn nr1 til de ordinære turene.

I tillegg er det heller ikke feil at man kan ha bilsete man enkelt kan plassere på barnevognen (ja, vet det finnes adaptere til de fleste løsninger).

Noen tips til dere som har gått foran oss?
 
Spørs hvor aktiv dere er kanskje.

Vi hadde både til nr en og to sykkelvogn som en kunne ta «løpehjul» på.
Vi brukte sykkelvogna aktivt, men hadde sjeldent bruk for hjulet foran. Jeg er ikke så glad i langrennsski så vi hadde ikke vogn med mulighet for ski på.
 
Veit ikke om det er til hjelp, men kanskje denne artikkelen som omhandlar å velgje riktig barnevogn er til hjelp? :)
 
Jeg ville gått for en multisportsvogn, eks thule sin også en tradisjonell barnevogn med mulighet for å ha barnet vendt mot deg i sittedelen, hvis det er viktig for dere da:)
På gåturer synes jeg det er koselig å kunne se lillegutt og snakke med han, nå som han bare er litt over 1 år. På joggetur er det kanskje ikke like viktig.
Og den du nevner fra thule kan jo brukes til sykkel, ski og jogging samtidig som det ikke er noen veldig god sovevogn for barnet så det er greit å ha noe annet til gåturer hvor barnet skal sove en stund.
 
Back
Topp