Vognjungelen

BienMaia

Forelsket i forumet
Er det flere enn meg som synes det er vanskelig å bestemme seg for vogn?
Vi er en ganske aktiv familie, jeg kommer til å gå mye tur på grusveier og i bakker men orker ikke tanken på å trille en traktor av en tung vogn.
Med første begynte vi med Simo. Den hadde fantastisk demping men var et styr å legge sammen og pakke inn i bilen, og den var veldig tung. Så kjøpte vi Mountain Buggy som vi var ganske fornøyd med, bortsett fra at sittedelen kun er fremovervendt, kalesjen på sittedelen var for vid og manglende håndbremse.
Hadde også Phil og TED søskenvogn, men den var jeg ikke fornøyd med.

Nå har jeg sett på bugaboo buffalo men jeg ser i tester at den beskrives mer som en byvogn enn en turvogn. Så på Stokke Trailz men synes sittedelen ser rar ut. Dessuten synes mannen min at vogna er stygg.
Jeg har vurdert TFK joggster men synes den ser litt klumpete ut. Babyjogger city premier har vendbar sittedel, men jeg synes de to forhjulene ser så små ut,

Hjelp!

Hvordan tenker dere i vognvelgingsprosessen?
(Jeg vet at det er et eget underforum for utstyr, men jeg synes det er interessant å høre hvordan dere andre novembermammaer tenker , siden vi må tenke på hvordan vogna skal funke på vinteren.)

Jeg og syns de er syykt vanskelig, er førstegangs så vet ikke hva som er bra og ikke så bra av vogn heller... kommer til å gå på mye grus veier vi også og de er mange bakker her så kan heller ikke være for tung!

For meg er det viktigte at vogna tar liten plass i bilen (ikke stor bil), sitte delen er forover og bakover vendt, lett og legge sammen, og fire hjul, det er det viktigste, og store nok hjul til vinteren.
Her tror jeg at jeg lander på babyjogger city premier, men denne er ikke anbefalt som turvogn.
Eneste jeg ikke liker med den er at det ikke er luft hjul. Men den oppfyller mine aller viktigste krav.
Jeg har prøvd babyjogger city elite på tursti og i bakker, denne var veldig god, men sittedelen er bare fra meg :/
Men er ett vanskelig valg :/

Har også hørt mye bra om Britax smile[emoji4].

Vi har hatt babyjogger city elite, og den hadde vi nok gått for igjen hadde det ikke vært for at vi må ha søskenvogn denne gangen..[emoji4]

City premier tror jeg ikke er noe for deg mtp hva du ønsker å bruke den til[emoji4]. Vi har city versa nå (utgått versjon av premier), og den er pyton og trille på alt annet enn kjøpesentre..

Vi skal ha Bugaboo donkey denne gang. Store svingbare lufthjul, god kalesje, og ungene kan vendes den veien de/vi ønsker[emoji4]. Så er det gull at den kan gjøres om til mono når minste storebror er i bhg[emoji56][emoji1374]

Jeg er også veldig i tvil på om hva vi skal velge. Vi har emmaljunga Edge duo som vi har brukt til de to andre, men har litt lyst på en ny vogn også[emoji85]

For meg er det viktigte at vogna tar liten plass i bilen (ikke stor bil), sitte delen er forover og bakover vendt, lett og legge sammen, og fire hjul, det er det viktigste, og store nok hjul til vinteren.
Her tror jeg at jeg lander på babyjogger city premier, men denne er ikke anbefalt som turvogn.
Eneste jeg ikke liker med den er at det ikke er luft hjul. Men den oppfyller mine aller viktigste krav.
Jeg har prøvd babyjogger city elite på tursti og i bakker, denne var veldig god, men sittedelen er bare fra meg :/
Men er ett vanskelig valg :/
Jeg har ikke prøvd babyjogger city premier fordi de ikke hadde den inne i butikken, men jeg kan ikke se for meg at den er så god i terreng med de små hjulene foran. Babyjogger city elite er jo veldig god å trille, men da kan man jo ikke ha barnet vendt mot seg i sportsdelen. Å, for et vanskelig valg!

Har også hørt mye bra om Britax smile[emoji4].

Vi har hatt babyjogger city elite, og den hadde vi nok gått for igjen hadde det ikke vært for at vi må ha søskenvogn denne gangen..[emoji4]

City premier tror jeg ikke er noe for deg mtp hva du ønsker å bruke den til[emoji4]. Vi har city versa nå (utgått versjon av premier), og den er pyton og trille på alt annet enn kjøpesentre..

Vi skal ha Bugaboo donkey denne gang. Store svingbare lufthjul, god kalesje, og ungene kan vendes den veien de/vi ønsker[emoji4]. Så er det gull at den kan gjøres om til mono når minste storebror er i bhg[emoji56][emoji1374]
Har du noe inntrykk av hvordan bugabooen er i terreng?

Et håpløst valg.. Har kjøpt babyjogger city elite. Skulle gjerne hatt sportsdelen vendt mot meg, men ellers er vogna helt perfekt for oss (hadde denne med storesøster også)

Bugaboo er ikke god nok i terreng synes jeg. Heller ikke babyjogger city premier.

For oss er gummihjul er must (har punktert så utrolig mye med mountain buggy før vi kjøpte city elite) hadde også en bugaboo cameleon. Ikke god i terreng..

Jeg sikler på denne vogna her: http://www.jollyroom.no/barnevogner...lassic-duovogn-2017-grey-jly-dream-mobelpakke
Får den både i svart, grå og marineblå, og i flere forskjellige pakker [emoji4] det er tre forskjellige blogginnlegg om vogna, og høres ut som folk er fornøyd! Men jeg har aldri hatt barn før, så jeg er HELT grønn! Vil gjerne ha en vogn som kan brukes lenge!! Helst så lenge som ungen skal sove på dagtid...

Med første hadde jeg simo, men det synes jeg var en dritt vogn.. den var slarkete og alt for gyngete.
Med nr 2 hadde jeg emmaljunga Edge duo med sportsunderstell og falt pladask.
Så vi skal ha en sånn vogn igjen nå.
Den er stødig, og kjennes kompakt ut og er fantastisk å trille.
Triller mye turer på grus og i lysløype.
Eneste minuset var selen på sittedelen var for høy og var ikke ideell for halsen til ungen, men der kjøpte jeg løs sele som jeg festa på vogna istede, og det fungerte bra:)
Samtidig som den er god å trille, så er det også den fineste vogna å se på synes jeg:)

Eg har tidligare hatt emmaljunga og kjem til å falle tilbake på det. Var ganske nøgd med den eg hadde. Det einaste som irrieterte med den var at eg måtte ta av kalasjen når den sku leggast saman, å då tenker eg det skal godt gjerast å slå den [emoji85][emoji23]

Kas modell eg kjem til å gå for denne gang er eg usikker på, men kjem til å finne ei så liknar tenker eg.

Jeg sikler på denne vogna her: http://www.jollyroom.no/barnevogner...lassic-duovogn-2017-grey-jly-dream-mobelpakke
Får den både i svart, grå og marineblå, og i flere forskjellige pakker [emoji4] det er tre forskjellige blogginnlegg om vogna, og høres ut som folk er fornøyd! Men jeg har aldri hatt barn før, så jeg er HELT grønn! Vil gjerne ha en vogn som kan brukes lenge!! Helst så lenge som ungen skal sove på dagtid...

Den var fin[emoji7] å billig iforhold til mange andre! Er selv førstegans og vett null nada om vogner selv[emoji23]

Et håpløst valg.. Har kjøpt babyjogger city elite. Skulle gjerne hatt sportsdelen vendt mot meg, men ellers er vogna helt perfekt for oss (hadde denne med storesøster også)

Bugaboo er ikke god nok i terreng synes jeg. Heller ikke babyjogger city premier.

For oss er gummihjul er must (har punktert så utrolig mye med mountain buggy før vi kjøpte city elite) hadde også en bugaboo cameleon. Ikke god i terreng..
Takk for et veldig godt svar. Fint høre dine erfaringer!

Har du noe inntrykk av hvordan bugabooen er i terreng?

Har ikke trillet en slik selv. Men ut ifra mine tidligere erfaringer med emmaljunga Nitro, Tfk, babyjogger elite, Britax B-agile (trille) og city versa så er valget mitt på søskenvogn veldig enkelt. Både hjulene til buffalo og donkey er store svingbare lufthjul slik som city elite. Kalesjen er stor og god slik som på eliten, og + for at barnet kan sitte begge veier. Det at det er 4 hjul tror jeg er bra for stabiliteten på steder hvor det kan være ekstra humpete[emoji4]. Og den er smal[emoji1374]! Eliten er bred over bakhjulene. Men det er positivt og negativ med alle vogner[emoji849]. Eliten er en drøm og slå sammen!

Hadde city elite hatt en søskenvogn hvor ungene kunne satt vedsiden av hverandre, og vognen kunne gjøres om til mono så hadde jeg uten tvil gått for en slik[emoji56]

Nå ser jeg du fikk svar fra en over med erfaring av bugabooen[emoji56][emoji1362]

Fikk telefon i dag om at barnevogna vi ville ha er bestillt. :) leveringsklar uke 28. Da må vi bare kjøre 5-6 timer til Alta for å hente den. Gikk for Emmaljunga mondial deluxe. :) valgt pga understellet. Ingen erfaring med emmaljunga vogn fra før så håper jeg blir fornøyd :)

Jeg ville sett på britax go next. God demping, god kalesje, vendbar sportsdel. Blir mindre sammenlagt enn emmaljunga som tar HELE bagasjerommet på vår Passat.

Emmaljunga er god å trille, men tar stor plass i bilen. Og sportsdelen er jo helt håpløs for de minste, den er ikke god før barnet sitter skikkelig selv, og de fleste bytter før det når barnet et nysgjerrig og sitter litt selv. Den er for bred og for bratt til at babyen får noe støtte i det hele tatt.

Babyjogger city elite skjønner jeg ikke hvorfor er så oppskrytt, den triller godt på beine veien, men har null demping og jeg synes den er grusom på grove grusveier. Den er også veldig bred mellom bakhjulene så er ikke god i butikker. Solgte min etter førstemann. Den nye vendbare har vel verken hjul eller demping som et gode i terreng.

Selv om bugaboo selges som en vogn som takler alt synes jeg den virker for stiv til å være en god terrengvogn, men har ikke hatt denne selv.

Stokke virker veldig stor, og like "stiv" som bugaboo, men har igjen ikke hatt denne selv. Ser også for meg at vognpose ikke vil sitte godt i sportsdelen? Men vet ikke om det er tilfelle.

Mountain buggy blir laaaang sammenlagt, og man kan ikke ha fotbrettet i liggeposisjon, samt at den er vendt fra deg, så ville ikke vurdert den.

Skulle jeg kjøpt ny ville jeg definitivt kikket nærmere på britax go next som sagt! Men blir vel stuck med emmaljungaen og trehjulingen jeg har i bilen

For å si det sånn... du er ikke alene om hva i all verden man skal velge. Hadde også Simo vogn til første, og var fornøyd med den, men ja... tung som pokker. Fikk muskler av å løfte den ut og inn av bilen da :p
Jeg er IKKE fan av de med 3-hjul, synes de ser ustabile ut og har også sett noen veltet. Men med barn på rundt 1 år og som har vært urolige i vogna da. OG det er mange vogner som ser for spacet ut for min del.
Hark kommet fram til den konklusjonen at jeg må bare ned i div butikker og prøve ut der hvordan de er å gå med, løfte, slå sammen etc. Alle forskjellige meninger om en vogn og jeg må finne ut hva som er best for min del :)

Back
Topp