Vognhjelp

*Solskinnsbolla*

Glad i forumet
Jeg er på jakt etter en vogn som:

-kan brukes fra nyfødt
-tar liten plass i bilen
-er god å trille på grus/litt ulendt terreng
-er fin å se på
-kan brukes lengst mulig
-har god plass i handlekurv

Hva bør jeg sjekke ut?

Brio smile eller britax go next

Takk for tips!

Ang MB/Babyjogger: Hva tenker dere om at man ikke kan snu barnet mot seg i sportsvogna? Jeg regner med at vi bytter til sportsdel når babyen er 6-7 mnd...
Og hvordan er sittestillingen i disse vognene?

Ang Brio Smile: Jeg har ikke sett denne "live", og synes fremhjulene ser små ut? Hvordan er denne på grus? Og hvordan er dempingen?

Vis du vil ha trehjuling og baby mot deg en stund ville jeg valgt Tfk med multi X bag. Den bagen kan gjøres om til sittedel

Emmaljunga, uten svingbare hjul :) er KJEMPE fornøyd med vår, har brukt den så og si hver dag i to år, den er like fin enda :)

Dette var egentlig mine kriterier, men da jeg fant ut at ingen av de vognene jeg da så på kunne man snu babyen mot seg, så droppet jeg det.
Det var veldig viktig for meg at hjulene kunne snus pga rygg/skuldre er dårlig.

Så jeg fikk en større og tyngre vogn, men trillekomfort var fantastisk. Har Emmaljunga Super Nitro og aldri angret et sekund :)

Ang Brio Smile: Jeg har ikke sett denne "live", og synes fremhjulene ser små ut? Hvordan er denne på grus? Og hvordan er dempingen?
Det er både bra demping på fremhjulene og den funker bra på grus siden det er lufthjul.

Takk for tips!

Ang MB/Babyjogger: Hva tenker dere om at man ikke kan snu barnet mot seg i sportsvogna? Jeg regner med at vi bytter til sportsdel når babyen er 6-7 mnd...
Og hvordan er sittestillingen i disse vognene?
Jeg liker ikke babyjogger. Den har altfor dyp sittestilling og hun "druknet" helt i vogna. I tillegg er bøylen håpløst høyt opp og langt frem. Skulle tro den var beregnet på 4-5 åringer.
I tillegg satt hun altfor bakoverlent.
Ville sett på tfk med multi x bag om du vil ha en 3-hjuling.
Det er et veldig bra alternativ.

Ahh - dette vognvalget blir bare vanskeligere og vanskeligere! Jeg hadde egentlig landa litt på Babyjogger med deluxe pram, men sittestillingen er ikke altfor god altså?? Det betyr jo mye, er jo sportsdelen som blir brukt lengst...

Jeg har fått tak i en brukt Emmaljunga (gammel modell) som jeg skal ha som sovevogn hjemme under permisjonen (litt skeptisk til soving ute i evt trehjuling), denne skal bli med som sovevogn i bhg når den tid kommer.

Ahh - dette vognvalget blir bare vanskeligere og vanskeligere! Jeg hadde egentlig landa litt på Babyjogger med deluxe pram, men sittestillingen er ikke altfor god altså?? Det betyr jo mye, er jo sportsdelen som blir brukt lengst...

Jeg har fått tak i en brukt Emmaljunga (gammel modell) som jeg skal ha som sovevogn hjemme under permisjonen (litt skeptisk til soving ute i evt trehjuling), denne skal bli med som sovevogn i bhg når den tid kommer.
Hva med å kjøpe en babyjogger og så selge den og kjøpe en annen når du skal bytte til sportsdel?
Jeg selger og kjøper vogner stadig vekk:) Gøy å prøve noe nytt!

Jeg har lyst på en Bugaboo Buffalo denne gangen. Er veldig fornøyd med vår Easywalker Qtro også, men savner å kunne snu sportsdelen. Synes også det er vanskelig å komme til i bagasjekurven om ryggen ikke er helt oppe.

Back
Topp