Vogner + spraytan

lcd

Andre møte med forumet
Heisann alle august-mammaer,
Jeg er nybegynner og skal kaste meg ut i vognverden, men aner ikke hvor jeg skal begynne. Vogn som en kan ha hele tiden og kun bytte bag'er høres bra ut. Har hørt at Quinny vogner er bra - noen som har erfaringer med disse?? Er det noen som har kjøpt vogn i Sverige, tenkte å ta en tur over grensen for å spare penger ..hvis en gjør dette??
Har også lyst til å ta spraytan - noen som vet om dette er ok når en er gravid??
takk for alle svar:)

Vogn: Til mine to første valgte jeg Simo Kombi, denne gangen går vi for en Simo Duo. Bagdelen i en kombi er ofte smalere en i en duo. Min første ble født i sept, og allerede etter et par mnd ble baggen i kombivogna for smal sammen med Voksiposen, dermed måtte vi gå over til sportsvognsdelen. Jeg syntes det ble for lite lunt til bebisen da.
Hadde jeg derimot født på denne tiden ville jeg valgt en kombi, da babyen ikke trenger vinterdyne/voksi samt at h*n er "stor" nok til å ligge i sportsvognsdelen når høstværet setter inn.
Lurt å spørre om trekket er vind og vanntett, samt garantien/lett å få tak i deler.
Så vidt jeg forsto, så er det kun Simo som har vind og vanntett stoff, 5 års garanti på stoff og understell. Emmaljunga har kun 6 mnd garanti på stoff og 2 år på understell. (Noe jeg forøvrig syns er svært rart, med tanke på at de sier en duo/kombivogn kan brukes opp til 3-4 års alder. Dvs at vogna BØR være bygd for å vare mere enn 2 år. Forbrukerloven sier jo i klartekst at:Hvis et produkt er ment til å vare mere enn 2 år så er det 5 års reklamasjonsfrist)
Sist men ikke minst, tenk på at du skal ta vogna med deg i bila, bussen, opp fortauskanter, svære brøytekanter mm... da bør den være lett å håntere[:D]

Spraytan: Har ikke peiling!!!

Lykke til med vognkjøp

blir midt første barn, men har mine grunner for valg av vogn. valgte en simo dou. er det både stor plass til å ha en god voksipose eller lammeskinn ++ og den vokser med barnet, bare bytter ut ligge delen med sittedel. Jeg jobber også i barenehage så har fått noen erfaringer og gode tips her!!! liker nok det tradisjonelle, med fire jul! og mange av vognene i dag er i beregnet for  det norske vær og føre!

[:)]gleder meg til å komme ut å trille!!

ellers er emmalunja også en vogn med god plass! den veier litt mer bare.. så!
lykke til med vogn valg!!![:)][:)]

kjøpte vogna i norge, men fikk endel rabatt, siden vi kjøpte en del annet også..

Har kjøpr emmaljunga edge duo. Håper på å bli førnøyd med den..
God plass i baggen, bremse foran og bak, teleskophandtak som er vendbar, regntrekk,sol-og innsektsnetting osv...

Skal og spraye meg på fredag og hun damen der sa det ikke var farlig...

Back
Topp