Vogndilemma?!

Rixi

Glad i forumet
Uff, var så sikker på at jeg hadde bestemt meg for vogn! Emmaljunga, enten mondial eller edge. Gode, lune vogner! Stor bag og en sportsdel som kan legges helt ned (tenker på soving i barnehagen også). Men så...

Er jeg begynt å se på litt lettere vogner også, for det er jo ingen hemmelighet at de overnevnte vognene er tunge. Har blant annet sett på Bugaboo. Bagdelen ser i utgangspunktet ganske ok ut, gjerne litt smalere?! Men den sportsdelen, den kan jo ikke legges flatt eller virker særlig lun.. Men trillekomforten virker utrolig bra!

Så.. Er det noen som har erfaring med Bugaboo? Eller andre som har kommentarer?! Kom gjerne med for og i mot, like glad for alt av tilbakemelding :)

Hilsen hun som har gått seg vill i vognjungelen :p

Jeg vil ha en sportsdel som er sånn "stor og tung", som emmaljunga fordi det skal ligge en liten baby på ca 6-7 mnd og oppover oppi der og sove på trilletur til høsten og vinteren. Det er for meg ikke aktuelt med sånne "ergonomiske" sportsvogner, åpen, liten, lett, ille flat, neitakk.

Lettere er vognene, men med svinghjul på emmaljunga har det ikke vært noe problem for meg.

Jeg ble aldri fortrolig med bugaboo cameleon og solgte det når snuppa var ca 9 mnd. Den lager en billig plastikklyd pga den hvite delen som en kan låse hjulene på så de ikke svinger, den var ikke lun i det hele tatt når sportsdelen ble tatt i bruk og den var mindre pen å se på. Synd at en så dyr vogn ble en så nedtur.

Vil ikke ha noe anna enn emmaljunga/simo rett og slett fordi de andre modellene ser simple og "plastic fantastic" ut. Da tar jeg heller en litt tyngre vogn som er skikkelig :-)

Sniker fra oktober :) sleit også med å bestemme meg mellom emmaljunga og bugaboo, men til slutt endte jeg med bugaboo buffalo. Nå har jeg jo ikke fått brukt den ordentlig ennå, men tror jeg har valgt rett til mitt bruk. Den er lett å kjøre og tar liten plass i bilen med sportsdelen. Har mye bratte bakker her jeg bor å da var det fornuftig med en lett vogn. Bagdelen er 77cm lang så nesten like lang som emmaljunga, men er smalere som du sier. Det som jeg syns virker helt genialt med vogna er kalesjen som kan 'forlenges' og trekkes godt frem så vogna blir lun og god :) Evt så er emmaljunga super nitro en lettere vogn, men litt kortere bagdel en Edge. Gå i butikken å prøv vognene. Gjerne flere ganger og tenk på hva slags behov dere har :)

Vi hadde liten lett vogn og byttet den inn mot en emmaljunga. Merkelig nok så er emmaljunga bedre å trille med og blir på en måte "lettere" i bakker osv. Vi hadde brio smile og pga dårlig salt og en brå sving så ble den ty gre enn emmaljunga for vår del. Den velter mye lettere og måtte konsentrere og styre helt riktig og perfekt med brio opp bakken her. Trives mye bedre med min emmaljunga edge enn brio smile, det samme gjør min datter som var 14 mnd når vi byttet vogn og hu var med. Fikk hu ikke ut av emmaljunga vogna så bra vi kjøpte utstillingsmodellen.

Jeg hadde bestilt emmaljunga og var helt sikker på den! Men så i siste liten ombestemte jeg meg og kjøpte bugaboo buffalo! Jeg er superfornøyd selvom jeg ikke har fått brukt den ennå :p

Vi har emmaljunga edge duo fra førstemann. Stabil og god vogn som funker veldig godt på vinterføre. Har kjøpt bag til babyjoggereme våre, som jeg tenker å bruke de dagene de ikke er snø og slaps, samt på kjøpesenter :)

Vet ikke noe om de andre vognene. Men vi har Emmaljunga City Cross. Ville ha en som har lun og god bag, men som samtidig ikke er for tung - hverken å kjøre eller å løfte opp og ned trapper, inn og ut av en liten bil osv..
Den er yppelig synes jeg. God å kjøre på vinterforhold, enkel å få inn og ut av bila p.g.av størrelsen, kunne bruke bagen helt til lillen var 7- 8 måneder (noe som var lenge nok for vår del), og sportsdelen lenge i barnehagen.

Men dette med vogn er fryktelig individuelt, så man må bare gå for noe å prøve tror jeg :)

Vi har emmaljunga Edge duo etter førstemann her også som er fra 2010. Angrer ikke et sekund på det kjøpet, en stabil og kvalitetsmessig god vogn, stor og romslig og tåler det meste. Litt store men absolutt verdt det med tanke på hvor lenge man har den. Min er omtrent like fin som ny og tro meg den har trillet sine km:) har sportsunderstell på den også, og har gått i all slags vær, føre og terreng så tommel opp for emmaljunga Edge duo

Takk for masse gode svar, det settes pris på! :D

Viss formen tillate det så ska me se på vogn te helgå, glede meg max! Begynne å bli litt stressa me at det ikkje e i hus, spesielt siden eg e så dårlig. Sa te mannen nå at me bør begynna å setta opp ting så me sakte og sikkert får ting klart :)

Hadde helt klart gått for Bugaboo, sportsdelene kan legges helt flatt og med den store kalesjen er den lun.

Back
Topp