Er det noen her som har to tette og har eller vurderer søskenvogn? Vi hadde i utgangspunktet bare kjøpt et ståbrett med sete til storesøster som blir 1,5år i september. Men ser at det nok kommer til å være mer praktisk med en søskenvogn, men ser meg litt blind på alt som er Det er jo så dyrt alt og vel helst ikke bruke alt for mye. Så er det noen som vet om noen rimelige søskenvogner som er gode å trille?
Babyjogger city select lux (nyeste modell heter city select 2) eller Uppababy vista (nyeste modell vista V2) er to gode vogner som bygger i lengden, tar lite plass i gangen hjemme og enkel å ta av ene setet om man ikke trenger søskensetefunksjonen likevel. Disse kan du finne brukt på Finn og budsjettet til en ny ikke er så stort.
Andre rimelige vogner er Babyjogher city mini GT double, denne triller ok på grus og litt snø men kanskje best på asfalt og lett ujevnt underlag.
Thule urban glide 2, Mountain buggy tvillingvogn og Tfk tvillingvogn er andre modeller som jevnlig dukker opp brukt, noen av dem er ikke for dyre nye om man finner en kampanje eller lignende.
Veldig gode vogner som takler snø, grus, asfalt you name it - disse vognene kommer seg frem. Ulempene er kun forovervendt sittedel og kanskje at de kan ta en del større plass sammenlagt.
Det minste du finner sammenlagt vil være de som bygger i lengden (city select lux/select 2 og Uppababy).
En annen knallgod søskenvogn jeg kan anbefale er også Joolz Geo+ med søskensete.
Alt kommer litt an på hva DU vil ha i vogna sånn jevnt over
Og bugaboo Donkey er seff en av de mest solgt. Fint design, triller ganske bra på grus og snø, gjøres enkelt om til singelvogn, ikke så bred som dobbelvogn, vendbare sittedeler og gode kalesjer. En god vogn, men prisen er høy. Det florerer av brukte modeller for denne på Finn, pass bare på at alt fungerer og prut gjerne på pris. Ja, den er dyr som ny, men en modell fra 2015 er ikke verdt såå mye synes jeg. Spør alltid hvilket år en brukt vogn er fra, om selger er første eier (flere eiere er lik lavere pris) og hvordan vogna er oppbevart.