Vogn

Bekka92

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Er det noen her som har to tette og har eller vurderer søskenvogn? Vi hadde i utgangspunktet bare kjøpt et ståbrett med sete til storesøster som blir 1,5år i september. Men ser at det nok kommer til å være mer praktisk med en søskenvogn, men ser meg litt blind på alt som er Det er jo så dyrt alt og vel helst ikke bruke alt for mye. Så er det noen som vet om noen rimelige søskenvogner som er gode å trille?

Vi har søskenvogn og eldste ble nylig 2 år. Han liker å gå selv, men liker veldig godt å sitte i vogna også. Hvis vi ikke har med vogn så ender det med at han må bæres når han er lei av å gå :hilarious: vogna vi har kan brukes som både enkelt vogn og søskenvogn. Den er kostbar ny, men hva med å kjøpe brukt? Ser det ofte er søskenvogner til salgs :) veldig greit med søskenvogn når begge skal sove når vi er ute.

Vi har søskenvogn og eldste ble nylig 2 år. Han liker å gå selv, men liker veldig godt å sitte i vogna også. Hvis vi ikke har med vogn så ender det med at han må bæres når han er lei av å gå :hilarious: vogna vi har kan brukes som både enkelt vogn og søskenvogn. Den er kostbar ny, men hva med å kjøpe brukt? Ser det ofte er søskenvogner til salgs :) veldig greit med søskenvogn når begge skal sove når vi er ute.
Er en sånn type jeg kunne tenke meg og, sånn som også kan brukes som enkelt Har tittet litt på finn og, på bugaboo donkey sin. Men synes de fort er dyre der og I hvert fall det merket, men så vet jeg heller ikke hvem andre som er bra. Vil liksom kjøpe noe som er litt kvalitet hvis jeg først skal gjøre det

Er en sånn type jeg kunne tenke meg og, sånn som også kan brukes som enkelt Har tittet litt på finn og, på bugaboo donkey sin. Men synes de fort er dyre der og I hvert fall det merket, men så vet jeg heller ikke hvem andre som er bra. Vil liksom kjøpe noe som er litt kvalitet hvis jeg først skal gjøre det
Vogner i dag er generelt sett gode. Hva gjelder Bugaboo så hadde jeg ikke kjøpt det igjen. De er fine å se på, men etter å ha prøvd det selv hadde jeg ikke kjøpt det igjen. En del av meg har lyst å bytte den ut. Jeg jobber i barnehage og ser ganske mange vogner, og Bugaboo opplever jeg generelt sett som stiv og upraktisk for soving. Jeg VILLE prøve selv da, siden de er så populære til hjemmebruk(og praktiske å klappe sammen), men skjønner nå hvorfor de sjelden er å se som sovevogner... Jeg opplever dessuten at vår bugaboo har dårlig trillekomfort for utebruk(langt bedre å trille innendørs) og er tynn i stoffet for norsk vinter.

Jeg har ikke tvilling/søskenvogn, men føler du Bugaboo er dyrt så finn noe annet, for etter min mening så er vognene oppskrytt, og jeg gikk i fella sjøl. De er veldig fine da, men jeg synes de andre vognene jeg har hatt har vært bedre :bag:

Vi har to tette gutter. Fra første kar hadde vi emmaljunga nxt90 med både bag og sportsdel, så vi kjøpte bare søskenunderstellet brukt slik at vi har søskenvogn når vi trenger det. Vogna er stor, men god trillekomfort og bagdel og sportsdel er gode for barna. Slik kom vi billig ut av det for å få oss søskenvogn.

Vi har Bugaboo Donkey. Har 2,5 år mellom og var veldig i tvil om behovet. Men har allerede hatt god bruk for den. Supert til bhghenting, da vi har gangavstand, og han ikke alltid vil gå selv. Kjøpte vogna brukt på Finn, betalte 3000 kr. Den er fra 2015, men fortsatt i god stand. Regner med å få solgt den for ca samme sum. De holder seg godt i pris, så selv om man kjøper den «dyrt» så får man igjen mye. Syns den er helt suveren å trille, selv med fullastet vogn. Veldig smart at den kan brukes som singelvogn også!

Me har også bugaboo donkey, akkurat 2 år mellom gutane. Som Ingeniørmamma så kjøpte me brukt på finn for 3000. Vogna er den første versjonar, frå 2016. Syns den er god å trille, både på asfalt og grus. Me har brukt den som sovevogn heime til storebror i eit halvt år, og han søv godt i den vogna. Har ikkje noko problem med at den er for kald på vinteren heller (Oslo-vinter med Voksi City vognpose).

Er det noen her som har to tette og har eller vurderer søskenvogn? Vi hadde i utgangspunktet bare kjøpt et ståbrett med sete til storesøster som blir 1,5år i september. Men ser at det nok kommer til å være mer praktisk med en søskenvogn, men ser meg litt blind på alt som er Det er jo så dyrt alt og vel helst ikke bruke alt for mye. Så er det noen som vet om noen rimelige søskenvogner som er gode å trille?

Babyjogger city select lux (nyeste modell heter city select 2) eller Uppababy vista (nyeste modell vista V2) er to gode vogner som bygger i lengden, tar lite plass i gangen hjemme og enkel å ta av ene setet om man ikke trenger søskensetefunksjonen likevel. Disse kan du finne brukt på Finn og budsjettet til en ny ikke er så stort.
Andre rimelige vogner er Babyjogher city mini GT double, denne triller ok på grus og litt snø men kanskje best på asfalt og lett ujevnt underlag.
Thule urban glide 2, Mountain buggy tvillingvogn og Tfk tvillingvogn er andre modeller som jevnlig dukker opp brukt, noen av dem er ikke for dyre nye om man finner en kampanje eller lignende.
Veldig gode vogner som takler snø, grus, asfalt you name it - disse vognene kommer seg frem. Ulempene er kun forovervendt sittedel og kanskje at de kan ta en del større plass sammenlagt.

Det minste du finner sammenlagt vil være de som bygger i lengden (city select lux/select 2 og Uppababy).

En annen knallgod søskenvogn jeg kan anbefale er også Joolz Geo+ med søskensete.

Alt kommer litt an på hva DU vil ha i vogna sånn jevnt over :)
Og bugaboo Donkey er seff en av de mest solgt. Fint design, triller ganske bra på grus og snø, gjøres enkelt om til singelvogn, ikke så bred som dobbelvogn, vendbare sittedeler og gode kalesjer. En god vogn, men prisen er høy. Det florerer av brukte modeller for denne på Finn, pass bare på at alt fungerer og prut gjerne på pris. Ja, den er dyr som ny, men en modell fra 2015 er ikke verdt såå mye synes jeg. Spør alltid hvilket år en brukt vogn er fra, om selger er første eier (flere eiere er lik lavere pris) og hvordan vogna er oppbevart.

Vil bare si at selvom bugaboo donkey kan ha ståbrett, så er det ikke anbefalt såvidt jeg skjønner det. Vi har tvillinger og har en bugaboo donkey, før vi kjøpte så såg jeg en video på YouTube om vognen. Der snakket de om slitasjepunkter på vognen, og dette med ståbrett var en av punktene. Fordi det blir slitasje på rammen eller sånn. Kan se om jeg finner den igjen om du er interessert?

Vil bare si at selvom bugaboo donkey kan ha ståbrett, så er det ikke anbefalt såvidt jeg skjønner det. Vi har tvillinger og har en bugaboo donkey, før vi kjøpte så såg jeg en video på YouTube om vognen. Der snakket de om slitasjepunkter på vognen, og dette med ståbrett var en av punktene. Fordi det blir slitasje på rammen eller sånn. Kan se om jeg finner den igjen om du er interessert?
Er ikke ute etter vogn å ha ståbrett til, kun søskenvogn ☺️ Har i utgangspunktet enkeltvogn som jeg kjøpte ståbrett med sete til som jeg tenkte storesøster kunne bruke. Men hun er nok litt for liten og litt for urolig, og tenker generelt nå at jeg ser en søskenvogn kanskje vil være mer praktisk med tanke på at storesøster nok vil bruke vogn en god stund til

Er ikke ute etter vogn å ha ståbrett til, kun søskenvogn ☺️ Har i utgangspunktet enkeltvogn som jeg kjøpte ståbrett med sete til som jeg tenkte storesøster kunne bruke. Men hun er nok litt for liten og litt for urolig, og tenker generelt nå at jeg ser en søskenvogn kanskje vil være mer praktisk med tanke på at storesøster nok vil bruke vogn en god stund til
Da så! Kan jo hende at bugaboo er noe da, du kan hvertfall snu begge delene mot deg eller fra deg eller enni hver retning om du vil. Det syns jeg var veldig fint med de vognene. Og absolutt mulig å kjøpe en brukt :) har ikke prøvd så mye på grus enda, men er litt sånn turvei her og syns vogna er grei å trille der også. Ble anbefalt å låse hjulene om en skulle gå på grus eller snø mener jeg

Vi har Uppababy Vista (kjøpt brukt på Finn) til våre på snart 2,5 år og 1 mnd. Vi er kjempefornøyd! Elsker at man bygger i høyden, er så upraktisk med så bred vogn hvis man skal inn på butikk eller cafe eller hva som helst. Jeg bruker den også som enkeltvogn når jeg er hjemme på dagtid.

Vi har Uppababy Vista (kjøpt brukt på Finn) til våre på snart 2,5 år og 1 mnd. Vi er kjempefornøyd! Elsker at man bygger i høyden, er så upraktisk med så bred vogn hvis man skal inn på butikk eller cafe eller hva som helst. Jeg bruker den også som enkeltvogn når jeg er hjemme på dagtid.

Denne har vi også, til førstemann. Vurderer bugaboo donkey når vi får nestemann. Hvordan synes du denne funker som søskenvogn nå som du har brukt den litt? Føles litt rart for meg å putte baby nederst, og førstemann på topp. Men det er kanskje mest praktisk?

Back
Topp