Vogn

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Jeg vet jeg er litt tidlig ute, skal egentlig ikke kjøpe noen ting før jeg har fått svar på nipt. Men regner med svar kommer i slutten av denne uken, hvis ikke skal det komme senest onsdag neste uke.

Så jeg titter litt på utstyr, og føler meg skikkelig utdatert siden minstemann i huset blir 12 år i år.

Har lyst på en vogn med 4 hjul, og er avhengig av en vogn som funker godt i snøføre og på ulent terreng/grus uten for mye risting for baby.

Så da lurer jeg på om noen her har gode innspill!

Gleder meg utrolig mye til å kunne handle inn, blir mye penger som skal ut- så vi begynner nok å handle litt når svar fra nipt kommer. :-)

Jeg var veldig glad i emmaljunga edge duo og mondial til det føre du beskriver :) selv skal jeg ha tfk mono denne gangen :)

Ja, vi har hatt Emmaljunga edge duo, og den var utmerket på ubrøytet gangveg og terreng, stor bagdel som vi kunne bruke lenge og samme med sportsdel som kunne legges helt ned.

jeg har ikke peiling, men ser litt etter det samme som deg. Jeg kommer til å trille på grus og asfalt +lang bakke. Jeg kommer sannsynligvis til å bruke den i snø på hytta også (hvis vi ikke kjøper en egen til å ha der). Vi har stort bagasjerom, så plass der er ikke noe problem.

Noen som har erfaring med Britax smile 3? de har en veldig fin pakke med vogn og stol og alt :happy:

Vurderer nesten å legge ut innlegg på "generelt" siden, mange flere som kanskje har bedre råd.

jeg har ikke peiling, men ser litt etter det samme som deg. Jeg kommer til å trille på grus og asfalt +lang bakke. Jeg kommer sannsynligvis til å bruke den i snø på hytta også (hvis vi ikke kjøper en egen til å ha der). Vi har stort bagasjerom, så plass der er ikke noe problem.

Noen som har erfaring med Britax smile 3? de har en veldig fin pakke med vogn og stol og alt :happy:

Vurderer nesten å legge ut innlegg på "generelt" siden, mange flere som kanskje har bedre råd.

Britax Smile er et bra alternativ. Jeg vurderte den selv, men gikk for en litt lettere vogn sist. Jeg har familie i Lillehammer som har Britax Smile 2 og er veldig fornøyd.

Britax Smile er et bra alternativ. Jeg vurderte den selv, men gikk for en litt lettere vogn sist. Jeg har familie i Lillehammer som har Britax Smile 2 og er veldig fornøyd.

Oi, haha. Ser at det ble satt inn smiley når jeg skulle skrive navnet på vognen..

Vi har Bugaboo Buffalo og en Babyjogger City Elite fra forrige og skal bruke den nå også. Dette er vår tredje og siste så har ikke behov for å investere i ny hovedvogn nå, men skal nok kjøpe en liten reisevogn/ekstratrille a la Babyzen Yoyo.

Ellers er vi superfornøyd med Buffalo, nei den produseres ikke lenger men jeg har prøvd Bugaboo Fox og synes Buffalo er mye mer stødig og generelt bedre. Masse fine pent brukte Buffaloer på Finn!

Hva med Emmaljunga NXT90F, noen som har erfaring og vet om den oppfyller "kriteriene"?

Hva med Emmaljunga NXT90F, noen som har erfaring og vet om den oppfyller "kriteriene"?
Kjøp med outdoor understell, vi hadde den til mellomste, og solgte den for et år siden, siden vi ikke skulle ha flere... Meeen nå leter jeg etter en ny! Vi bor i Troms, så den funka godt på snø og grus her :)

Hadde nxt90F sist, og den ble solgt så fort snøen kom! Vi var ikke fornøyd og følte ungen vår bare lå å rista. Har 2 venninner som også kjøpte den etter meg selv med min erfaring. Og de solgte den etter 2 mnd begge to!
Venninnene mine bytta til britax smile 3 og har vært veldig fornøyd, så jeg tror jeg skal prøve den den gangen her :)

Jeg har nxt90f med outdoor understell! Jeg elsker vognen, gått mye grusveier og vanlig veier. Kjører godt på begge :-)

Hadde nxt90F sist, og den ble solgt så fort snøen kom! Vi var ikke fornøyd og følte ungen vår bare lå å rista. Har 2 venninner som også kjøpte den etter meg selv med min erfaring. Og de solgte den etter 2 mnd begge to!
Venninnene mine bytta til britax smile 3 og har vært veldig fornøyd, så jeg tror jeg skal prøve den den gangen her :)

Var den Emmaljunga vognen med outdoor understell?

Vi har stokke trailz fra første. Elsket den både på asfalt, grus og sti! Har ikke vært i nærheten av å dytte en vogn som har vært mer behagelig. Stor og romslig liggedel i tillegg :)

Har sett litt på britax smile, men hjulene ser så små ut, så det blir ikke aktuelt på snøen her oppe :)

Jeg får låne bugaboo buffalo. Hadde samme vogn sist, og solge den til min søster. Kjekt å få låne den tilbake :happy:

Back
Topp