Vogn

Bkno0760992

Andre møte med forumet
Noen som har en vogn og anbefale? Gjerne begrunn hvorfor.
Enten om du har barn fra før og er fornøyd med den vogna, eller om du allerede har kjøp vogn
 
Jeg har Emmaljunga City Cross og kommer til å beholde den.

Hadde jeg hatt råd til å kjøpe helt ny - så hadde jeg kjøpt Emmaljunga NX90 pga svingbare fremhjul, moderne utseende, mulighet for mer utsyr, vekt osv.
Eller UppaBaby Vista av samme årsaker :)
 
Jeg har hatt både Emmaljunga mondial de luxe, og Emmaljunga nxt90. Opplevde den første som svært tung, men var en solid og god vogn som kom fram på alt slags underlag. Nxt90 var jeg kjempe skuffet over, den var stiv, dårlig demping og alt annet enn mondial.. Når barn nr 2 kom så gikk vi over til Bugaboo fox, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Den er lett å manøvrere, kommer frem stort sett over alt (ikke i en halv meter med snø da), er enkel å klappe sammen og tar liten plass, samt har stor bag :happy: så her skal tredjemann få overta bugabooen etter storesøster!
 
Sniker; mange ting å tenke på som DU må bestemme deg for, når dere skal bestemme dere for vogn. Ikke hør på hva venninner/naboen sier uten å ha prøvd flere alternativ først..
men her er noen viktige punkter du må tenke på;
- punkteringsfrie hjul eller lufthjul? Noen liker bedre lufthjul, men de punkteringsfrie hjulene er i dag veldig gode, og det er veldig deilig å slippe og stå 8km hjemmefra med flatt dekk.
- faste eller svingbare hjul?
- 3 eller 4 hjul?
- hvor stor/lang blir kalesjen på sportsdelen?
- flat eller ergonomisk sportsdel?
- sportsdel vendt mot eller fra deg?
- hvor mange kg tåler sportsdelen? Mange tåler kun 15kg i dag. Er du «uheldig» kan du risikere å måtte bytte ut den vogna før barnet er 2 år.


- veldig mange førstegangs vognkjøpere går på smellen å kjøper vogn ut fra hvordan bagdelen er. Bagdelen skal du bare bruke i 4-8 måneder, sportsdelen kan eventuelt brukes i 3-4 år! Sportsdelen er den absolutt viktigste å være fornøyd med.
 
Som hun over så er det forskjellige kriterier folk har, eg trenger vogn som tar passelig liten plass i bil, og er lett å ta ut og inn. Og som sitte delen er vendt mot meg og fungerer på grusveier og asfalt. Eg har tidligere hatt 8 vogner, før eg landa på den eg ble fornøyd med, å det var baby jogger City premier. Eg driver å vurderer om minsten skal få den med seg i bhg, å eg kjøpe ny til kommende baby, eller om eg skal kjøpe en sovevogn til minsten å beholde premieren for kommende baby. Blir sikkert siste
 
Back
Topp