Vogn

MorT

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Hva slags vogn skal dere ha?
Har dere vogn fra før av, eller skal dere kjøpe ny? Jeg hadde en Emmaljunga city cross fra 2015, men solgte den nettopp fordi den var så tung og uhåndterlig. Ønsker meg Bugaboo fox eller Easywalker Harvey 2 nå:)
 
Har buggabo buffalo, Emmaljunga edge duo og babyjogger city elite fra før.

Kommer til å bruke buggabo buffalo! Elsker den vogna :)
 
Har ikke vogn.. Vet egentlig ikke hvilke vogn jeg vil ha heller, alt jeg vet er at jeg vil ha en vogn som er høy, stor nokk til å bruke som sovevogn i bhg og helst har 4 hjul :wideyed:

Så hvis noen har tips så er jeg evig takknemlig :D
 
Forrige gang hadde jeg simo kombi. Den har jeg solgt fordi jeg syntes den var alt for tung og tok hele bagasjerommet på bilen. Denne gang vil jeg ha en lett vogn som tar liten plass og er god å kjøre :happy: Problemet er at jeg har null peiling på vogner :hilarious: noen som har tips?
 
Vi har ikke noe fra før siden det er 10 år siden og jeg har ny mann :happy:
Jeg har lagt min elsk på bugaboo fox, skal ha den i enten helt svart eller svart understell med grå bag:cool01 Kjøper den ny, men endel annet vi skal kjøpe brukt.
 
TFK adventure:happy: kjøpt ny til storebror som blir 1 år om under to uker! Skal ha en søskenvogn og en babyjogger city mini gt i tillegg til han, så får bebisen i magen overta TFK!
 
Vi har bestemt oss for Emmaljunga nxt90 :)

Elsker både størrelsen, hvor lett den er å trille og svinge med, utseendet og ikke minst at Emmaljunga produserer vognene sine i Sverige. Vet ikke om et eneste annet merke som produserer i Europa?
 
Vi har en emmaljunga edge duo, men vil ha en lettere vogn siden vi har flyttet til 4.etasje uten heis, samtidig må vogna være god på grus og ha 4 hjul. Vi vurderer emmaljunga nxt90, er det noen som har erfaring med den?
 
TFK adventure:happy: kjøpt ny til storebror som blir 1 år om under to uker! Skal ha en søskenvogn og en babyjogger city mini gt i tillegg til han, så får bebisen i magen overta TFK!
Jeg tror jeg er litt i samme situasjon som deg, så jeg har et spørsmål. Tenker du at du skal ha 1 vogn til ny baby (den du har fra før), en liten vogn/trille til eldstemann (i tilfelle han skal på tur alene med noen andre voksne?) og så en søskenvogn til dere skal ut samtidig alle tre? Jeg hadde håpt på å klare meg med en søskenvogn og så har eldstemann en sovevogn som står i barnehagen. Det blir så fryktelig fullt i gangen og jeg er så usikker på hva jeg får bruk for og også hvor lenge eldstemann (1år nå) kommer til å sitte mest i vogn.
 
Vi har veldig lyst på Stokke Trailz :) Har sett på den i butikken, og har lagt inn søk på finn. Tror vi kommer til å kjøpe den ny, mtp garantier og slikt. Men hvis en ikke alt for gammel og slitt vogn dukker opp på finn, kan det hende at vi slår til. Men gidder ikke å kjøpe en vogn som bare tåler ett barn til, for vi vil gjerne ha flere. Vi har ganske stort bagasjerom (superb), så plass blir ikke et problem :) Føler det er litt som å ha planlagt bryllupet i mange år: Da VIL man ha drømmekjolen. Vi har prøvd å bli gravid i mange år, og ENDELIG klarte vi det:happy093

Vognen kommer til å bli brukt på turer m/hund der det stort sett er tettpakket grus og asfalt. Mannen min er litt høyere enn meg, og vi setter begge pris på at man slipper å bøye seg ned til vognen, da den er så høy. Når det kommer til 15 kg grensen, tenker jeg at vi kommer til å kjøpe en mer "ut på tur"-sak når vi trenger det. Da har vi nok helte andre behov enn vi har i dag, og forhåpentligvis en luring som kan gå et stykke selv:happy:

Er forresten førstegangs:)
 
Jeg tror jeg er litt i samme situasjon som deg, så jeg har et spørsmål. Tenker du at du skal ha 1 vogn til ny baby (den du har fra før), en liten vogn/trille til eldstemann (i tilfelle han skal på tur alene med noen andre voksne?) og så en søskenvogn til dere skal ut samtidig alle tre? Jeg hadde håpt på å klare meg med en søskenvogn og så har eldstemann en sovevogn som står i barnehagen. Det blir så fryktelig fullt i gangen og jeg er så usikker på hva jeg får bruk for og også hvor lenge eldstemann (1år nå) kommer til å sitte mest i vogn.

jepp, er det jeg tenker:happy: vi har plass i garasjen, så kan ha en stående der! Og slik jeg har forstått det, så er babyjogger mini gt liten når den legges sammen, så den kan evt ligge i den ene bilen! Storebror er bare 17 mnd når lillebror kommer, og tenker at han skal få ha en egen vogn han kan sove i hjemme og som kan brukes om han skal bort for seg selv:happy: han begynner i barnehagen i januar, og vi har fått en simovogn vi skal ha stående der! Så blir det en søskenvogn vi kan bruke når vi skal ha med begge samtidig:happy:
 
Vi har nettopp kjøpt Emma Lunja NXT90F. Veldig fin vogn, henter den i Sverige om noen uker :happy:
 
Jeg sjesker på bugaboo fox, men har bare sett den på bilder. Etter oul er planen å dra i butikk og kikke og kjenne på flere vogner.
 
Vi har en brukt Bugaboo Buffalo stående på balkongen nå! :wideyed: Vurderer å sette den inn på soverommet vårt, for jeg synes den er så koselig å se på. :laughing002
 
Vi har kjøpt en grå TFK Adventure. Barnas Hus skulle slutte å selge den, så vi slo til på kjempesalg på en utstillingsmodell som egentlig skulle sendes tilbake til produsenten.

Kjøpte Bag Multi X (til nyfødt som etter hvert kan gjøres om til sittedel som vender mot deg), sportsdel, understell og regntrekk for 2500 til sammen!
 
Det blir nok enten Emmaljunga nxt90 eller Britax Smiile 3 :) skal å se på vogner etter OUL, gleder meg :D
 
Back
Topp