Vogn....

Bebeh90

Flørter med forumet
Tittel sier vel alt. Hvilken vogn har dere valgt og hvorfor?
Jeg bor selv i Finnmark, og tenker på Emmaljunga Edge duo med outdoor understell.
Prøver lete febrilsk etter en slik på finn, men er ikke bare bare det altså.

Noen som har gode tips til vogn som kan funke en plass hvor det er vinter store deler av året og mye natur?

Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90 fordi jeg synes den har et pent design og fordi den har store hjul som passer både på asfalt og på grusvei. Den er også en av de vognene som blir mist når du slår den sammen har jeg hørt. Jeg kjenner også en annen som er veldig fornøyd med vogna så da ble det den. Hvis du bor et sted med mye snø og vinter tror jeg det viktigste er at vogna er solid med store hjul, også bør den ikke være veldig tung for da blir det bare enda mer å dytte på i snøen.

Vi har bugaboo fox. Ikke en vogn jeg ville valgt til snødekke. Nå bor jeg i Rogaland hvor vi har mest regn og slaps.
Vogna er nydelig og har mange gode egenskaper og er kjempegod å trille. Men til snø tror jeg ikke den er særlig god. Da tror jeg emmaljunga nxt90 er bedre. Eller den du nevnte.

Jeg bor i Nordland og har også MYE vinter. Vi kjøpte Edge duo til storebror i 2015. Den skal vi bruke nå. Har outdoor-understellet på den. Kjempefornøyd med vogna: lett å trille både på asfalt, snø og terreng. Syns vogna passet godt til at vi hadde mye vinterføre.
Et minus da er at understellet på denne vogna er veldig robust, som også gjør den ganske tung og stor. Gir litt ekstra trening da når den skal inn og ut av bagasjerommet;)

Jeg bor selv i Finnmark, og tenker på Emmaljunga Edge duo med outdoor understell.

Noen som har gode tips til vogn som kan funke en plass hvor det er vinter store deler av året og mye natur?
Mondial Deluxe genial på vinterføre.

Vi har Emmaljunga Edge Duo fra storesøster, den var vi så fornøyd med at vi beholdt den. God, stor og solid vogn. Stor og god bag som du får plass til god pose i.
Vi kjøpte etterhvert en Babyjogger City Mini GT, for å bruke på ferie, den ble liggende i bilen og brukt som "på farten" tralle, da den er lettere og mindre. Men Edge Duoen er klart bedre til vinterføre og terreng.
Denne gang har vi kjøpt bag til Babyjoggeren også, da vi så det var greit å ha en mindre vogn til småturer, besøk, shopping o. l.

Vi går for Stokke Trailz, rett og slett fordi mannen (på 203 cm) trenger en høy vogn som han slipper å bøye seg dobbelt for å løfte babyen inn og ut av. :hilarious:

En bonus er jo at den etter sigende skal fungere godt i skog og på snøføre også, hvis man låser hjulene. Det er ihvertfall det jeg har plukket opp fra jungeltelegrafen. Og det er absolutt en fordel for oss som liker å gå på tur.

Jeg har gått for Britax go Big2, som er super å trille i terreng :) Stor, men ikke like tung som de store Emmaljungavognene.

Bor i Nord-Norge, og har hatt Simo, Emmaljunga, bugaboo x2 og har nå valgt Stokke trailz. Jeg elsket emmaljunga edge duo mens vi brukte bag, men når sportsdelen skulle frem ble hele vogna et hat-objekt. Unødventig tung og stor også. Kjøpte da en Bugaboo buffalo. Elsk! Super på all slags føre.
Så kom det et sett tvillinger og Buffaloen måtte vike for en tvillingvogn fra Bugaboo. Like god den, men den er i bruk enda, så lillesøster må få egen vogn. Iom at bugaboo har gjort om Buffalo til en fox, med knøttsmå fremhjul ble det ikke det denne gangen. Falt for stokke trailz iom den har stor og god bag som kan brukes lenge med vinterpose som er behøvelig her i vinterland, og har ergonomisk sittedel tilsvarende Bugaboo. Swivvelhjul forran med solid størrelse. Gleder meg til trilleturer <3

Last edited:
Har emmaljunga edge duo med svingbare hjul og Deluxe understellet. De svingbare bruker mer plass i bilen og vi bruker den hovedsakelig om sommeren og brukt den som sovevogn i bhg( fikk låne sportsdel av ei veninne). Jeg elsker Deluxe understellet, det er helt fantastisk på vinteren.

Vi har Tfk Joggster twist og er kjempefornøyd med den. Veldig god å trille, også i snø og i skogen.

Vi har hatt TFK til de to andre og er ekstremt fornøyd med den. Den har hatt et hardt liv så må ha ny vogn til unge nr 3, og fant ut at jeg ville prøve Stokke Trailz med terrain hjul denne gangen. Veldig spent på om vi ender opp med TFK til slutt igjen eller ikke! :p

Jeg vil ha en litt lettere vogn som ikke tar så mye plass i bil og er enkel å få med seg.
Emmaljunga NXT90 synes jeg blir for stor og tung, men NXT60 modellen ble jeg mye mer interessert i. Den bruker samme bag og sittedel som 90'en, men er mer kompakt og lettere. Har noen andre her erfaringer med vogna?

Jeg liker også kjempegodt Bugaboo Fox, og tenkte først at jeg definitivt skulle gå for den, men bor i Finnmark så er skeptisk på om den vil tåle vinterføret her oppe. Så er egentlig veldig usikker på hva jeg blir å gå for, men blir nok en av de 2

Emmaljunga City cross tror jeg den heter:wacky: .. kjøpt brukt :)

Vi har Thule Urban Glide, utrolig god vogn med store hjul og svingbart forran, den er en drøm i skogen og ikke minst på vinterføre :) Gode dempere og kan brukes som joggevogn, samt at den har en håndbrems som er utrolig god og praktisk medt på styret. Kalesjen er lang på sittedelen og kurven under har trekk over seg slik at det ikke kommer masse bøss oppi som sand og snø :)

Tfk !! Verdens beste vogn. Har hatt 10 vogner xD men ikke slår den

Vi har en emmaljunga city cross fra storesøster også har vi kjøpt Cybex balios M, da den er mye lettere å ta med seg når vi skal ut å handle osv :) Emmaljungaen kan fort bli tung å drasse med:smiley-ashamed004

Vi har fått arvet en koselig simo fra 2006 :love017 Vi er veldig fornøyd med størrelsen og utseende, og spesielt det at den var gratis :angelic: Er så mye annet som koster så det kommer godt med!

Last edited:
Har TFK som jeg syns har god trillekomfort,men ikke fornøyd med at det er veldig tungvint å komme til under vogna når babyen ligger. Lurer på å gå over til babyjogger når jeg skal over til sportsvogn.

Back
Topp