Vogn

Hva er et putebarn? [emoji85]
At barn blir født med hoftefeil, noe som heter hoftedysplasi. Da må barn ligge med pute mellom beina en god stund slik at hoftene skal bli "festet" i hofteskålen.

Jeg selv er født med dobbeltsidig hoftedysplasi, men ble ikke oppdaget før 1 årsalderen, så jeg ble aldri lagt i pute. Men nå er det enklere å oppdage dette enn før. [emoji4] Dette er arvelig, så mor eller far må ha det eller at tidligere generasjoner har hatt det. Jeg er den eneste som har fått det etter min oldemor [emoji6]
 
Hva er et putebarn? [emoji85]
De med hoftedysplasi. De bruker gjerne spesialputer for å behandle :)

Barna mine blir sjekket for det fordi både jeg og min bror er født med det og min har gått ubehandlet
 
Jeg syns bagdelen så så smal ut på den når jeg kjøpte søskenvogn. Vurderte den sterkt, men de i butikken mente de hadde fått klager på at den ble fort slarkete osv.
Også ville jeg ha stooor bag i tilfelle putebarn [emoji14]

Jeg synes også den ser smal ut[emoji15] men synes jeg har hørt så mange som er fornøyd med den så jeg trodde bare det var meg[emoji28] jeg må snakke litt med de i butikken og se hva de anbefaler :)
 
Vi har Cybex Priam lux som vi kjøpte for jenta vår. Vi er kjempefornøyd med den og tenker å bruke den når neste kommer! :D Vi har bare sittedelen, så bagdelen kjøper vi når terminen nærmere seg.

Skjermbilde 2017-08-17 kl. 22.01.05.png

Vi har også Babyjogger City Elite, men den bruker vi bare som barnehagevogn.
 
Vi har Cybex Priam lux som vi kjøpte for jenta vår. Vi er kjempefornøyd med den og tenker å bruke den når neste kommer! :D Vi har bare sittedelen, så bagdelen kjøper vi når terminen nærmere seg.

Vis vedlegget 230879

Vi har også Babyjogger City Elite, men den bruker vi bare som barnehagevogn.
Godt å høre du er fornøyd! Så forresten babyshop hadde tilbud på bagdelene i utgående farger forrige uke [emoji4]
 
Godt å høre du er fornøyd! Så forresten babyshop hadde tilbud på bagdelene i utgående farger forrige uke [emoji4]
Å hadde de det? Typisk [emoji38] Da håper jeg det blir salg snart igjen [emoji120] Vi har blå sittedel og vet blå er en utgående farge, så det hadde fint om salget kunne ha kommet tilbake sånn nærmere jul, så kan jeg kjøpe den blåe bagdelen også [emoji2] hvis det er bare en inni magen vel og merke [emoji28]
 
At barn blir født med hoftefeil, noe som heter hoftedysplasi. Da må barn ligge med pute mellom beina en god stund slik at hoftene skal bli "festet" i hofteskålen.

Jeg selv er født med dobbeltsidig hoftedysplasi, men ble ikke oppdaget før 1 årsalderen, så jeg ble aldri lagt i pute. Men nå er det enklere å oppdage dette enn før. [emoji4] Dette er arvelig, så mor eller far må ha det eller at tidligere generasjoner har hatt det. Jeg er den eneste som har fått det etter min oldemor [emoji6]
 
Her ble det bare tull med quoting [emoji85] aha. Min (halv)søster og et av mine søskenbarn hadde det. Er det noe mine barn bør sjekkes for?
 
Her ble det bare tull med quoting [emoji85] aha. Min (halv)søster og et av mine søskenbarn hadde det. Er det noe mine barn bør sjekkes for?
Hvis det er blodsbånd mellom du og dem så er det mulig. Når den tid kommer så spør foreldrene dine og svigerforeldre om de vet flere som har det/har hatt det. Så kan du nevne det til jordmor/fastlege. Men alle barn blir undersøkes ved første besøk av barnelegen på sykehuset, der kjenner legen på hvordan hoftene er ved å bevege på dem. Men for de barna som har større sjanse med å få det, vil bli tatt røntgen eller ultralyd (husket ikke hva akkurat nå) av hoftene. Dette gjorde de med gutten min siden jeg har det og min mann har hatt det, og han fikk ikke [emoji4] kan hoppe over mange generasjoner før noen går det [emoji4]
 
Her ble det bare tull med quoting [emoji85] aha. Min (halv)søster og et av mine søskenbarn hadde det. Er det noe mine barn bør sjekkes for?

Ville ihvertfall nevnt det. Vet babyen til kusina mi ble sjekket pga meg ihvertfall :)
 
Jeg synes også den ser smal ut[emoji15] men synes jeg har hørt så mange som er fornøyd med den så jeg trodde bare det var meg[emoji28] jeg må snakke litt med de i butikken og se hva de anbefaler :)
Lønner seg å prøve ut litt forskjellig :)
Vi fant ut at vi ikke hadde behov for ved siden av hverandre og fordi frøkna ofte er i bhg og hun vil ofte gå selv. Også er det traaangt i gangen, så måtte evnt gjort den om hver gang den skal inn og [emoji14]
 
Lønner seg å prøve ut litt forskjellig :)
Vi fant ut at vi ikke hadde behov for ved siden av hverandre og fordi frøkna ofte er i bhg og hun vil ofte gå selv. Også er det traaangt i gangen, så måtte evnt gjort den om hver gang den skal inn og [emoji14]

Det er sant:) gjerne greit å prøve litt forskjellig i butikken først. Vogna kommer til å ligge i bilen her :)
 
Vi har babyjogger city elite fra før. Veldig fornøyd med den og skal bruke den til nr 2 også. Har også en bugaboo bee som jeg har tenkt å kjøpe en bag til, men ikke før om leeeenge.
 
Vi har bugaboo cameleon fra førstemann og beholder den. Har noen venner som selger oss Babyjogger City Mini GT og, så vi er heldige der ;) trenger vognpose da, for glidelåsen er røket på den vi har. Men venter litt med det, til etter oul. Kjøpte inn ting vi mangla til forrige mann, men så gikk det jo ikke bra, så vi har en loftsbod stappa med nye og gamle babyklær og utstyr.
 
Vi har bugaboo buffalo fra før. Er veldig fornøyd med den.
Tror dere at vi trenger en søskenvogn når det blir 23 mnd mellom de? [emoji848]
 
Vi har bugaboo buffalo fra før. Er veldig fornøyd med den.
Tror dere at vi trenger en søskenvogn når det blir 23 mnd mellom de? [emoji848]
Må nok vurderes utifra hvordan 2-åringen er.
Jenta mi fylte 2 i sommer, og vi bruker nesten ikke vogn. Hun er gjerne i barnehagen på dagen, og om vi skal ut vil hun ofte gå selv. Og slik har det vært en del mnd. Så hadde vi ikke allerede hatt søskenvogn, ville jeg kanskje heller sjekket ut ståbrett e.l. :)
 
Back
Topp