Vogn :)

Nelly84

Glad i forumet
Hva blir det til med vogn for babyene våre nå da? Vi har kjøpt vogn til lillebror i dag, Bugaboo Cameleon Blend. Storebror har Brio Happy Superior. Dette er to forskjellige vogner, og jeg er superhappy med å ha "en av hver". Brio sin er stor, stødig og ikke minst en fantastisk vogn å ha i barnehagen som sovevogn. Den er dog litt upraktisk å reise med når man har fullpakket bil o.l. Bugaboo Cameleon er liten, nett og har en rekke finesser som er veldig praktisk i hverdagen: supergod solbeskyttelse i kalesjen (savn på Brio vogna), den er svært liten når man pakker den sammen, og den er lett å kjøre med overalt.

I tillegg har vi en BabyZen YoYo trille som vi bruker når vi reiser med fly, er på handleturer o.l den får man med som håndbagasje i fly - det er veldig hendig å slå den opp utenfor flydøra og bare trille til bagasjeutlevering / neste gate. Det gjør det også enklere å reise i "sovetid", om man er så heldig å ha et barn som sovner greit overalt :)

Hvilken vogn har dere og hva liker du best med den? :)

ImageUploadedByBV Forum1449945967.605181.jpgImageUploadedByBV Forum1449945980.061555.jpgImageUploadedByBV Forum1449945993.604510.jpg

Her er det Emmaljunga Edge Duo og TFK Twinner Twist Duo.
Emmaljungaen har jeg fra minsten, måtte bare sy ny softline i jentefarger siden de fra minsten er veldig guttete :P

Har MB urban jungle til storesøs. Og har kjøpt Bugaboo Donkey Duo nå. :)

Vi har en Brio Happy fra storesøster. Var veldig fornøyd med den, men pga understellet vi valgte er det absolutt ingen vintervogn. Så vi har kjøpt en Stokke Trailz til lillesøster. Den er lunere, større i bag, bedre på demping og god kjørekomfort for både mor og barn. I tillegg er den høy og praktisk for oss. De sier den er ergonomisk riktig ift utforming av sportsdelen, men er litt skeptisk, så beholder Brio i tilfelle nestemann liker å turne i søvne :P

Vi har simo duo. Stor og god å trille. Stødig, fin å se på, bagen kan brukes leeenge, god plass til voksiposer ol oppi og god plass til handlenett under. Hva er det jeg ikke liker ved den? Jo, den er kanskje tung, men jeg triller den jo, løfter den ikke. Og den er stor når den er lagt sammen, men hvor ofte er den det? Meeeget sjelden :p

Jeg har aldri skjønt forskjellen på kombivogn og duovogn - føler meg smådum :p
Hehe, i duo har du en bagdel og en sportsdel. Det har du i kombi også, men da har du sportsdelen på vogna hele tida, så setter du bagen oppi sportsdelen.
På duovogn festes bagen direkte på understellet.

Emmaljunga edge duo! knallfornøyd.. Var ute å trillet tantegullet når det hadde snødd litt, og den var helt fantastisk på vinterføre.. :)

Siden vi venter tvillinger er jo utvalget litt mer begrenset. Har endt på Emmaljunga viking double. Spent på det, hadde BOB revolution til eldstemann og elsket den! Har en følelse av at det blir som å gå fra sportsbil til traktor

Hadde emmaljunga nitro city til storesøster, den er såpass gammel at vi nå har kjøpt Bugaboo buffalo til lillesøster som kommer.

Vi har Emmaljunga Citycross vi da, kjøpte den brukt på finn.no Er 2014 modell, den var nesten ikke brukt :happy: e730261fe0e8265b862284020f186c9d.jpg
Men vi har ikke hvit da, vi har fargen leather beige eller noe sånn. Gleder meg til å ta den i bruk, selv om jeg kunne vel egentlig ønske at vi hadde et annet understell enn det med 4 hjul.

ImageUploadedByBV Forum1450040870.133947.jpg Vi har kjøpt emmaljunga til snuppa i magen. 2 åringen trilles rundt på babyjogger city mini gt. Ekstremt fornøyd med begge vognene <3

Back
Topp