vogn!

Mrs b

Forumet er livet
VIP
vilken vogn skal dere ha?ny,brukt,kombi?[8|]

jeg var helt bestemt å kjøpe helt ny vogn,og hatt sett med ut en emmalunga da[8D]

men nå begynner jeg å tvile litt.kansje jeg finner en som er like god men billigere,kansje pent brukt også.for jeg har fått det for meg at det er som å kjøpe helt ny bil,di falle i pris med en gang[:D].så da er det kansje like greit å kjøpe en brukt?

hjelp meg jenter,hva skal dere?

Vi prøver å få kjøpt ei brukt kombivogn..Men ser fremdeles litt hva som finnes. Har nå endelig klart å bestilt ei seng med madrass ihvertfall, så noe er vi kommet i gang med. [:D]

Vi har ikke helt bestemt oss ennå. De fleste rundt oss mener vi burde investere i en Simo-vogn, men synes det er litt dyrt. Har kikket på vogner i Sverige, og der er det billigere, så vi drar nok dit og kjøper. (Det er samme kvalitet som her da).  Glemte å nevne at det er kombivogn vi ser etter....

har du vert på internet å kikket el i selveste sverige[:D]?

link mottas med takk![:)]

Det eg grubler på når det gjelder vogn, er kombi opp mot duo --- har ikkje peiling på kva vi skal velge.
noen som har noen gode tips. Eg tenker litt slik, viss eg velger kombi vogn må eg mest sansynlig ta vekk baggen akkurat når det begynner å bli kaldt ute og at vesle jenta da kommer til å ligge mye meire åpent til. Men samtidig er det enkelt med den baggen(de første mnd.) når vi bor i blokk og er ute og triller for viss ho sover kan eg berre ta med meg ho i baggen opp i stede for å måtte dra på vogna opp trappene. mens en duovogn kan eg jo ha baggen på mye lengre for den er større, men viss ho sovner i vogne da mens vi er ute å triller så må eg ta ho ut av når vi kommer hjem

Dua versus kombi har vi også diskutert.. fremdeles veldig usikker. [:-]

jeg vil nok ha en duo vogn tenker jeg.for det er som du sier bedre plass til vinteren.di er jo ikke så stor tassene da.[:D]godt å ha en god pose oppi!

men det er jo smak og behag,å hva som er mest praktisk for hvem[;)]

Vi har kjøpt en Simo kombi vogn, brukt til 2500 kr. Ser ikke at den er brukt engang. Vi er ihvertfall godt fornøyd med den.

ORIGINAL: lalina

Det eg grubler på når det gjelder vogn, er kombi opp mot duo --- har ikkje peiling på kva vi skal velge.[&:]
noen som har noen gode tips. Eg tenker litt slik, viss eg velger kombi vogn må eg mest sansynlig ta vekk baggen akkurat når det begynner å bli kaldt ute og at vesle jenta da kommer til å ligge mye meire åpent til. Men samtidig er det enkelt med den baggen(de første mnd.) når vi bor i blokk og er ute og triller for viss ho sover kan eg berre ta med meg ho i baggen opp i stede for å måtte dra på vogna opp trappene. mens en duovogn kan eg jo ha baggen på mye lengre for den er større, men viss ho sovner i vogne da mens vi er ute å triller så må eg ta ho ut av når vi kommer hjem

Heisann! [;)]
kjøper dere en kombivogn av de større typene som simo, brio eller emmajunga med hard bag oppi vil anntakelig ungen ha plass i bagen til den nærmer seg ett år. Baggen på den simo kombivogna vi hadde til de to første har et innvendig mål på 80 >< 35 cm. Duo vogna er noe mindre, tror jeg (har ikke sjekka), den tar i alle fall mindre plass i bilen... [;)]
Jeg hadde uten tvil kjøpt en kombivogn dersom dette hadde vært mitt første barn, for da hadde jeg kunne brukt den videre til nestemann... Vi kjøpte til ei Simo sports trille da eldstemann var godt over året, for å ha ei lettere vogn når vi reiste på sommerferie til utlandet. [:)]
Bruk eller ny vogn er jo et spørsmål om penger.... men har selv sett litt inne på finn.no og der er det en del fine, brukte vogner til salgs. Mange selger jo etter kanskje bare ett år osv hvis de får ungene tett og heller vil ha tvillingvogn...
Vi har tenkt å kjøpe brukt denne gangen, men er fortsatt litt usikker på hva vi velger denne gangen, dette blir jo sistemann så behovet er litt annerledes enn sist vi fikk barn...
Lykke til med valg og kjøp!! [;)]

takk for tipset[:)]

SÅÅÅÅ flott at noen tok opp dette.. for detta har jeg grubla mye på altså!!! skal få vogn av mamma og pappa.. så lurer mye på hvilke merker som er best... Har hørt mest godt om Simo da.. men aner jo ikke selv..
Tror jeg har blitt overbevist om at kombivogn er greiest for oss nå da... og det er takket være deres diskusjon her nå!! Takker så masse... [:)][:)][:)]

har kjøpt simo kombi vogn brukt, og den så helt ny ut.. kostet 5500 men så trenger vi tvillingvogn og de koster 11000 ny[:@] uff trenger dobbelt opp av alt mulig og da må vi nok kjøpe mesteparten brukt. skulle nesten fått litt ekstra støtte når det blir to, men vi får jo dobbel glede da[:D]

har nok falt litt for simo kombi...
det som er kjekt er jo at den har du jo til ungen er 4 år...
å når bagen er for liten men du vil alikevel ha dypvogn så kan du bruke hetten til barebagen som forlenging av dypvogna...
se her inne...http://194.103.47.10/Brio/Norge/Simo/Kombivogn/?ProdID=620

ORIGINAL: Lisbeth83

å når bagen er for liten men du vil alikevel ha dypvogn så kan du bruke hetten til barebagen som forlenging av dypvogna...

Det gjorde vi, kjempepraktisk! [;)]

ORIGINAL: katrine35+

hadde du den vogna da??

hadde du den vogna da??

Ja, vi hadde/har simo kombi vogn, modellen fra 1996.... Den har jo forandret utseende litt, men alle mål osv er like.

hadde du den vogna da??

Ja, vi hadde/har simo kombi vogn, modellen fra 1996.... Den har jo forandret utseende litt, men alle mål osv er like.

så du skryter av vogna...?
bra vogn...?
er liksom den jeg har lyst på da[:D]

Ja, vi var veldig fornøyd med den da, siste modell osv.... tiden har forandret seg og det har jo utseende på vogna også, men hadde dette vært førstemann ville jeg ikke vært i tvil og valgt den igjen! Pga kvalitet, utseende, og ikke minst hvor praktisk den er!

godt å høre gode ord om den da...
ja litt forandring er det jo...
da har jeg vogna en stund og til neste også...
heller kjøpe en enkel trille til neste sommer[:D]

ja, det er lurt, vi kjøpte det også, kjekt nå man reiser på ferie osv. [:D]

Back
Topp