Vogn

Moniq

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Tenkte vi kunne ha vogn tråd :D

Her blir det simo kombi, siden den passer fint til måten vi bor på her på landet og siden vi sjelden er i byer :)
Så på fredagen skal jeg og mamma dra å bestille den ♥
(dette pga simo er borte fra 2016, og de har stor etterspørsel nå som folk får vite at de blir borte. Så skal man ha simo så må man bestille nå) ;o

Har Brio happy duo nå til ettåringen, kjempefornøyd med den :) den var kjøpt ny til han, så den får babyen i magen også! Gode store hjul, fast og fin, klikk på bag, klikk av,klikk på sportsdel, superenkelt. Og i tillegg er det en lett vogn (ca halvparten av vekten til f.eks emmaljunga duo).

Vurderer emmaljunga duo eller brio happy duo:)

Her blir det simo kombi, siden den passer fint til måten vi bor på her på landet og siden vi sjelden er i byer :)
(dette pga simo er borte fra 2016, og de har stor etterspørsel nå som folk får vite at de blir borte. Så skal man ha simo så må man bestille nå) ;o
Slutter de helt med simo?:)

Last edited:
Her har vi tfk joggster twist, den hadde lillemor. Men har VELDIG LYST på ny emmaljunga vogn! Så får se hva økonomien tilsier ;)

Syns det er veldig rart at de slutter å føre simo merket da dette merket er det eneste som er 100 % vanntett :-)

Jeg har lyst på city cross :-) For å få den fargen jeg har lyst på så må jeg vel gå i butikken snart å bestille den siden det er modell fargen fra 2015 og emmljunga kommer jo med nye farger og vogner september\oktober i år og da er det vel ikke mulig å bestille denne :-)

Syns det er veldig rart at de slutter å føre simo merket da dette merket er det eneste som er 100 % vanntett :-)

Simo er vist blitt kjøpt opp av et eller annet firma så begynner på b (som jeg ikke husker navnet på nå) ^^
Så de på butikken viste ikke helt hva som skulle skje, med simo var i allefall ikke til salgs på nyåret.

Simo er vist blitt kjøpt opp av et eller annet firma så begynner på b (som jeg ikke husker navnet på nå) ^^
Så de på butikken viste ikke helt hva som skulle skje, med simo var i allefall ikke til salgs på nyåret.

Skjønner :-) Bra dere får vognen du vil ha da før de slutter med salget :-) De skal vel kanskje selge ut de vognene de har :-)

Skjønner :-) Bra dere får vognen du vil ha da før de slutter med salget :-) De skal vel kanskje selge ut de vognene de har :-)
Ja, glad pappa og mamma var innom butikken å fikk vite dette :)
Håper jeg klarer å få den i svart slik jeg ønsker også. Men føles rart å skal bestille vogn på fredagen, når jeg kun er 4+1 uker på vei da ^^
Heldigvis skal mamma og pappa oppbevare den fram til det blir fornuftig å få den i hus :)

Simo ble først oppkjøpt av Brio (Derfor Brio Happy ble så lik Simo plutselig), og nå er begge kjøpt opp av Britax etter hva jeg forstår.
Den nyeste modellen Brio Go Next heter allerede Britax Go Next.

Alt ekstrautstyret som det står Simo eller Brio på har sluttet å produseres til fordel for universelt utstyr har jeg hørt, og Simo skal visst forsvinne helt.

Heldigvis har vi en nyere brun Simo Duo etter frøkna og jeg elsker den! ❤️

Ja, glad pappa og mamma var innom butikken å fikk vite dette :)
Håper jeg klarer å få den i svart slik jeg ønsker også. Men føles rart å skal bestille vogn på fredagen, når jeg kun er 4+1 uker på vei da ^^
Heldigvis skal mamma og pappa oppbevare den fram til det blir fornuftig å få den i hus :)

Skjønner den men godt de kan ha den da og håper at du får vognen i fargen du ønsker :-)
Vi må også bestille vogn tanke kjapt fordi vi ønsker oss den fargen vi har på vognen til minste og det er 2015 modellen :-) Skal snakke med de i neste uke tenkte jeg :-)

Til førstemann hadde vi to vogner hele veien og er så glad for det!

Simo Duo hjemme. Denne brukte vi til alt av turer vi gikk hjemmefra, og soving.

Brio Go i bilen. Denne lå permanent i bilen og ble brukt overalt der vi kjørte. Utrolig kjekt å ha to veldig ulike vogner til hvert sitt bruk :)

Aprilbabyen skal få overta Simoen, men Brioen er solgt. Den skal erstattes av en Emmaljunga Viking. Vil ha grå til jente og blå til gutt. Gleder meg!

Men sikker på at du vil ha kombi? Aprilbabyene er jo store når vinteren kommer og trenger god og stor bag med dunpose i. Duobagen er så stor og deilig! :) du kan jo gå over til sportsdelen tidlig og, men bare et lite tips. Vi elsker vår duo. Den er lettere i vekt enn kombi også ;)

Er selvsagt et pluss at man kan løfte ut bagen av kombi men det har ikke vi savnet.

Men sikker på at du vil ha kombi? Aprilbabyene er jo store når vinteren kommer og trenger god og stor bag med dunpose i. Duobagen er så stor og deilig! :) du kan jo gå over til sportsdelen tidlig og, men bare et lite tips. Vi elsker vår duo. Den er lettere i vekt enn kombi også ;)

Er selvsagt et pluss at man kan løfte ut bagen av kombi men det har ikke vi savnet.

Jeg tenker det vil være kjekt med den bagen som kombi har :) med tanke på at det kan være kjekt å kunne bære den hvis man skulle inn noen plasser :)

Fikk nettopp melding fra mamma om at svart simo kombi vogn var i boks ♥ skal å hente den på fredagen :D de hadde en inne på lager :D

Hadde emmaljunga city cross til første. Den likte jeg Ikke av div. grunner. Syntes igrunn emmajunga er litt oppskrytt. Så den solgte vi og kjøpte brio smile istedet og er SÅ fornøyd. Har ikke fått brukt den såå mye siden 2 åringen ikke bruker så mye vogn, men da står den hvertfall klar til aprilbabyen :)

Har også en acta graco trille til å sette bilstolen i og en 4me ferietrille;)

Hadde emmaljunga city cross til første. Den likte jeg Ikke av div. grunner. Syntes igrunn emmajunga er litt oppskrytt. Så den solgte vi og kjøpte brio smile istedet og er SÅ fornøyd. Har ikke fått brukt den såå mye siden 2 åringen ikke bruker så mye vogn, men da står den hvertfall klar til aprilbabyen :)

Har også en acta graco trille til å sette bilstolen i og en 4me ferietrille;)
Kan jeg spør hvorfor du ikke likte emmaljunga? :) jeg vurderer den sterkt,men vil gjerne vite for/mot av andre som har hatt emmaljunga :)

Kan jeg spør hvorfor du ikke likte emmaljunga? :) jeg vurderer den sterkt,men vil gjerne vite for/mot av andre som har hatt emmaljunga :)
Selvom citycrossen er liten, syntes jeg den var for stor for mitt bruk. Bagdelen hadde to gjernstenger på innsiden av bagen som ungen kunne slå hodet i. Vogna helte også litt nedover ved hodeenden når jeg ikke hadde stellevesken hengende på håndtaket. Kalesjen som fulgte bagdelen hadde ikke lufting eller myggnetting. Som sportsvogn var selene altfor små når ungen begynte å bli litt større. Kalesjen der var stor og slapp, syntes den så ut som en sopp. Og myggnettingen som tilhørte den, fungerte dårlig. Handlenettet under var også pittelite. Huff, det var det jeg kom på i slengen hvertfall ;) vet at Edgen er mye bedre på mange av disse punktene, men den er altfor stor og tung til mitt bruk!

Back
Topp