Vogn?

Angelise

Elsker forumet
Hvor mange er sikre på at de skal bruke Simo vogn til Julibaby?
Og hvorfor velger du den?

Vi blir å bruke Simo som primær vogn, og bugaboo donkey når lille storebror og skal være med.

Vi har simo duo. Da er bag og sportsdel forskjellige deler. Bagen er stor og romslig, noe som er en fordel! Men når baby skal over i sportsdel og vil sitte oppe, blir vi nok å bruke donkey, pga han sitter bedre i den.

Det er så mange som har anbefalt meg emmaljunga city cross. Hva er forskjell på denne og simo? Eller, hva er bea med simo? Det er jo et hav av vogner der ute, umulig å velge ;)

Det er så mange som har anbefalt meg emmaljunga city cross. Hva er forskjell på denne og simo? Eller, hva er bea med simo? Det er jo et hav av vogner der ute, umulig å velge ;)
Sniker fra september gruppa her. Forskjellen på city cross og simo kombi er nærmere 10 kg! City cross er veldig lett. Godt argument hvis du skal opp og ned noen trapper. Har hatt begge deler, city cross er min soleklare favoritt :-)

Her blir det brukt simo eller emmaljunga edge duo pga størrelsen på bagdelen. Så slipper vi bytte til sportsdel om høsten/tidlig vinter pga plass.

Her blir det brukt simo eller emmaljunga edge duo pga størrelsen på bagdelen. Så slipper vi bytte til sportsdel om høsten/tidlig vinter pga plass.

Godt valg ;-) Har investert i en brukt edge duo fra 2012 og et ekstra understell fra en brukt nitro city for å ha et lettere unerstell i tillegg. Kostet meg 5000kr totalt - veldig greit :-)

Sniker fra september gruppa her. Forskjellen på city cross og simo kombi er nærmere 10 kg! City cross er veldig lett. Godt argument hvis du skal opp og ned noen trapper. Har hatt begge deler, city cross er min soleklare favoritt :-)
Emmaljunga sportsdel med det letteste understellet(ikke lufthjul), veier 12,9 kg.
Simo sportsvogn veier 18,3 kg.
Det blir 5,4 kg forskjell, og det er LANGT fra 10 kg som du opplyser om.

Emmaljunga sportsdel med det letteste understellet(ikke lufthjul), veier 12,9 kg.
Simo sportsvogn veier 18,3 kg.
Det blir 5,4 kg forskjell, og det er LANGT fra 10 kg som du opplyser om.
Da tok jeg feil. Det er noen år siden jeg sto mellom disse vognene selv. Hadde trapper opp til huset, så vekt var noe av det viktigste for vognvalget. Konkluderte med nærmere 10 kg i forskjell da. Ser på min gamle manual at city cross med city bag står oppført som 11 kg. Men det kan selvfølgelig ha skjedd mye på noen år, på begge vognene. Beklager :-)

Da tok jeg feil. Det er noen år siden jeg sto mellom disse vognene selv. Hadde trapper opp til huset, så vekt var noe av det viktigste for vognvalget. Konkluderte med nærmere 10 kg i forskjell da. Ser på min gamle manual at city cross med city bag står oppført som 11 kg. Men det kan selvfølgelig ha skjedd mye på noen år, på begge vognene. Beklager :-)
Absolutt :-) Men det er ikke 10 kg nå hvertfall :-)

Vi har bestilt en emmaljunga modial deluxe. Gleder meg til å hente den på fredag=)

Jeg har en Emmaljunga Duo Edge med klassisk understell fra førstemann som vi var veldig fornøyd med. Den gang hadde vi ikke bil, og dette er en vogn som er veldig god å trille på stort sett alt underlag og i nysnø. Men den er tung, og tar vel litt stor plass i bagasjerommet. Har kjøpt en Stokke vogn nå, som jo er en del mindre, og kjenner at det sitter langt inne å sette ut "gamlevogna" for salg...

Har ikke bestemt meg for vogn ennå, har litt lyst på emmaljunga. Men så snakket ei venninne om at hun hadde en vogn jeg kunne bruke. Så får nesten se litt, men jeg skal hvertfall ha 4 like store hjul på vogna det er sikkert.

Nå ser det ut til at det blir simo vogn på meg og :) fant en fin vogn på finn så stefaren min skal hente den i kveld. Billig var den og, sånn det ser ut som på bildene så ser den helt strøken ut så håper den er fin i virkeligheten og.

Back
Topp