vogn?

Glemte å tilføye at emmaljunga med duo s-understell er en like lett vogn som TFK joggster twist, kun 1 ussel kilo som skiller dem.
Det hadde jeg som krav til den vogne jeg skulle ha, at den måtte være en lett vogn. Jeg har også hatt en Simo kombi-vogn, og jeg ble helt ødelagt i nakke og skuldre av å løfte den inn og ut av bilen. Det var da jeg kjøpte TFK, men heller ikke den svarte til alle forventningene jeg har til en god barnevogn.
Vogn er ikke lett, så regn med at du kanskje må prøve deg litt frem for å finne den vognen som passer ditt behov og dine krav best :)

Vi har akkurat bestillt en emmaljunga edge men duo s chassi, stor liggdel hvilket passer fint til vintern. Det eneste jeg ikke liker er plasthjulen har hørt at de kan bli vansklig på vintern, men vi bor i Fredrikstad så trenger forhåpningsvis ikke tenke for mye på det problemet. Valgte mellom den og Kronan, men samboern overbeviste meg om emmaljunga :)

Er samme type hjul på City crossen til emmaljunga, og den er vell den mest solgte vognen i Norge de siste årene, så jeg tror ikke de hjulene vil gi deg noe problem ;) Du slipper å tenke på å fylle luft i hjulene. Ei vogn med lufthjul som har lite luft, den er tung å trille den :confused:
Jeg gleder meg som en unge til jeg skal hente min vogn :happy093

Så bra med en sånn tråd!

Jeg jobber i barnehage og har prøvd de fleste vognene. Jeg har bestemt meg for Urban jungle Mountain Buggy- syntes den er så lett og håndtere :) tre hjul, med låsbart hjul foran. Jeg er litt småbekymret for om bagdelen blir for liten, men det er jo mange andre som har den som har klart seg bra gjennom vinteren :P TFK'en har større bag, men jeg syntes den blir "for mye" med glidelåsene- rett og slett det estetiske som gjør at jeg ikke liker den ;)

Jeg har skulderbetennelse og det er derfor jeg velger en trehjuling med like store hjul. Fire like store hjul syntes jeg blir for tungt (som for eksempel Emmahjunga), særlig når du skal rundt et hjørnet her i byen. Om jeg skulle hatt fire hjul ville jeg hatt Brio Happy- den er lett og smidig- med god bagdel. Jeg vil helst ha like store hjul, for selv om vi bor i byen til daglig er det mer ulendt terreng både på hytta og hos svigers ;)

Er samme type hjul på City crossen til emmaljunga, og den er vell den mest solgte vognen i Norge de siste årene, så jeg tror ikke de hjulene vil gi deg noe problem ;) Du slipper å tenke på å fylle luft i hjulene. Ei vogn med lufthjul som har lite luft, den er tung å trille den :confused:
Jeg gleder meg som en unge til jeg skal hente min vogn :happy093

Det var den første selgeren vi snakket med som sa at snøen setter seg fast på sånna hjul, men i tilleg blir vel vognen litt lettere + at man ikke trenger urue seg for å ødelegge hjulen hvis man kjører på glass... kommer vel mest kjøre på gangvei også, så det skal sikkert ikke være noe problem :)

Når skal du hente din vogn? Vi skal hente den så sent som mulig, selgeren rekomenderte det ettersom det bare er 6 måneders garanti på stoffet. Men tør nog ikke vente legre en til mitten begynnelsen/mitten av august da jeg har termin 18. Sept.

Jeg slår alltid et slag for Bugaboo :)

Jeg hadde en brukt Cameleon til forrigemann, og skal kjøpe en helt ny Bugaboo Cameleon 3 denne gang :) Den har STOR bag, stor sittedel, er lett (9,6 kilo?), tar ekstremt liten plass når den foldes sammen. Søstra mi og svigersøster har Simo Kombi eller Duo, og den er så utroooolig ENORM i forhold!
Det som er negativt med Bugaboo Cameleon er en litt stiv pris, samt at den ikke er helt ideell å ha i ulendt terreng, selv med vinterhjulene.

Men Bugaboo har akkurat kommet med modellen Buffalo! :) Litt mer robust og røff vogn som har alle de samme gode egenskapene, men er litt tyngre (11 kilo?) og har større hjul.

Så bra med en sånn tråd!

Jeg jobber i barnehage og har prøvd de fleste vognene. Jeg har bestemt meg for Urban jungle Mountain Buggy- syntes den er så lett og håndtere :) tre hjul, med låsbart hjul foran. Jeg er litt småbekymret for om bagdelen blir for liten, men det er jo mange andre som har den som har klart seg bra gjennom vinteren :p TFK'en har større bag, men jeg syntes den blir "for mye" med glidelåsene- rett og slett det estetiske som gjør at jeg ikke liker den ;)

Jeg har skulderbetennelse og det er derfor jeg velger en trehjuling med like store hjul. Fire like store hjul syntes jeg blir for tungt (som for eksempel Emmahjunga), særlig når du skal rundt et hjørnet her i byen. Om jeg skulle hatt fire hjul ville jeg hatt Brio Happy- den er lett og smidig- med god bagdel. Jeg vil helst ha like store hjul, for selv om vi bor i byen til daglig er det mer ulendt terreng både på hytta og hos svigers ;)

Denne vognen har vi hatt som sportsvogn også, eller dvs har den enda!!! Bare elsker den vognen og den er helt fantastisk. Ulempen med den er at den er så lang når den er slått sammen og likevel tar stor plass i bilen....jeg kan ikke det nå som vi får nr 3! Men kommer til å bruke den når minien blir større, helt klart. Jeg går nok for en TFK den gangen her, selvom den ikke er like fin å se på.

Tips til deg da så selger barnas hus vognen du skal ha på tilbud til 5000 kr 10/4 ink bag...løp og kjøp:)

Vi har akkurat bestillt en emmaljunga edge men duo s chassi, stor liggdel hvilket passer fint til vintern. Det eneste jeg ikke liker er plasthjulen har hørt at de kan bli vansklig på vintern, men vi bor i Fredrikstad så trenger forhåpningsvis ikke tenke for mye på det problemet. Valgte mellom den og Kronan, men samboern overbeviste meg om emmaljunga :)

vi har city cross med plasthjul å det er ei skikkelig bra vintervogn :) skal fortsatt ha crossn til min sønn :)

Det var den første selgeren vi snakket med som sa at snøen setter seg fast på sånna hjul, men i tilleg blir vel vognen litt lettere + at man ikke trenger urue seg for å ødelegge hjulen hvis man kjører på glass... kommer vel mest kjøre på gangvei også, så det skal sikkert ikke være noe problem :)

Når skal du hente din vogn? Vi skal hente den så sent som mulig, selgeren rekomenderte det ettersom det bare er 6 måneders garanti på stoffet. Men tør nog ikke vente legre en til mitten begynnelsen/mitten av august da jeg har termin 18. Sept.

Den blir nok hentet ila juli/august. Har termin først i september, skulle jeg føde før tiden slik som sist kan sambo dra og hente den :)

Denne vognen har vi hatt som sportsvogn også, eller dvs har den enda!!! Bare elsker den vognen og den er helt fantastisk. Ulempen med den er at den er så lang når den er slått sammen og likevel tar stor plass i bilen....jeg kan ikke det nå som vi får nr 3! Men kommer til å bruke den når minien blir større, helt klart. Jeg går nok for en TFK den gangen her, selvom den ikke er like fin å se på.

Tips til deg da så selger barnas hus vognen du skal ha på tilbud til 5000 kr 10/4 ink bag...løp og kjøp:)

Ja har sett det- og snakket med mamma om det. Er livvredd for å kjøpe før ultralyden jeg...og siden mamma og pappa skal kjøpe vognen til oss så sa hun at det var bedre å vente. Satser på at det kommer noen nye tilbud etterhvert ;)

Back
Topp