Vogn

MammaNinni

Betatt av forumet
Har dere begynt å tenke på det enda?

Jeg har planer om å kjøpe brukt - Finn, f.eks... men er veldig usikker på hvilken type jeg skal gå for...

Hva har dere tenkt?
 
Jada, vi vet hva slags vogn vi vil ha.
Quinny 3xl freestyle, beste vognen som finnes.
Var den vognen vi hadde sist og, hadde først en brukt simo(sumo vogn, digert drog), men likte den ikke.
Vi kjøper ny, da vi har solgt den andre vognen og uansett så ville samboer ha kjøpt ny he he
Veldig lurt å kjøpe brukt vogn først egenltig, fordi da kan man senere bestemme seg for hva
slags vogn man trenger.
Litt vanskelig før man har prøvd å trille...
 
Vi har allerde vogna på plass. Kjøpe en Phil and ted søskenvogn på finn, og skal selge teutoniaen. Litt surt, for vi er kjempefornøyd med den, men har hverken råd eller plass til å ha den stående.
Den vi har brukt til nå er Teutonia Mistral, kombivogn, utrolig god, smal, lett, punkteringsfrie hjul (på den nye vogna punkterte vi et hjul før uken var omme....), i det heletatt en kjempego vogn. Så lenge man bare har ett barn, iallefall ;)
 
Vi satser på at Mini kan stå på søskenbrett - han er jo tross alt 4 1/2 når det blir aktuelt.

Tenker vi går i litt babybutikker og kikker, for å så bestemme oss for hvilken type vi ønsker. Jeg vil gjerne ha en vogn som jeg kan plassere barnesetet i... 
Og vi har sett litt på Cybex Aton m/ understell... Setet kommer godt ut i tester, men understellet ser heller puslete ut. Mannen vil også gjerne ha justerbar høyde på håndtaket (?)
Så vi har en utfording.... 
 
vi har Emmaljunga citty cross og er STORFORNØYD!!
har også emmaljunga scooter (trille) og den er også knall!
men har ikke prøvd noen andre merker da!
 
jeg har en svart Emmaljunga mondial duo etter forrige, og den er god som ny, så vi bruker den nå også. Men lurer på å kjøpe en søskentrille i tillegg. Er jo bare 6 mnd de ligger i bag uansett.
 
Eg har vogna fra når eg var liten til bag vogn. også kommer eg til å kjøpe ei brukt ei.
den vi har nå er ganske slitt
 
Vi har Simo kombivogn, og er kjeeempe fornøyd med den.
ble litt skremt av sånn trehjulsvogner 17. mai, da d var faktisk to som falt over ende, da vi gikk i toget... i nedoverbakke.
 
Har allerede teutonia spirit 3 med fashion hardbag til storebror, så det blir den nå også. Det er den perfekte vognen for vårt bruk:) Liker at den  har vendbart forhjul så den er lett å styre og snu på små plasser uten å måtte bruke så mye krefter, men allikevel er stødig, godt beskyttet sittedel og store hjul så terreng og snø ikke er noen hindring. Vi har aldri hatt noen problem med tipping.

For de som er usikre på vognvalg er det jo bare å prøve litt forskjellige. Jeg ville først ha emmaljunga edge, men da jeg prøvde den og brio go i butikken fant jeg ut at emmeljungaen ble altfor svær og tung for mitt bruk, men kom også frem til at jeg ikke ville ha en vogn med to små hjul i frykt for trøbbel i litt terreng. Så da ble en trehjuling den perfekte vogn for oss:)

Vi har også muligheten til å koble bilstolen på understellet og det er ganske genialt for kjappe turer innom butikken, så det kan jeg anbefale:) (men de skal jo ikke sitte for lenge i bilstol om gangen når de er små)
 
litt-anonym skrev:
Jeg skal bruke min emmaljunga egde duo, som vi kjøpte ny til minsta...


vi også :)
 
Det finnes bare 1 VOGN og det er SIMO!!!!!!!!!
 
Har Emmaljunga City Cross etter storebror, så kommer nok til å kjøpe den - med et halvt øye på finn.no i tilfelle jeg finner noe til en rimelig penge. City Cross er en fin vogn, men skulle så gjerne prøvd en annen. Ikke så begeistret for bagdelen..
 
Vi har en stor dansk Basson bagvogn, som er sovevogn og trillevogn langs veiene.. Så har vi en 3-hjuling (ukjent merke) med løs bag til å dra med seg på bilturer, i terreng og i fly evt. Bruker 3-hjulingen opp til 3 år ca.. Alt har vi jo fra før, så det er kjekt;)
 
Storesøster har en teutonia prestige, som jeg vurderer å bytte ut med en emmaljunga city cross. Hun har også en babyjogger city mini, den beholder vi. Vet ikke om vi må vurdere en søskentrille/-vogn også, storesøster er 2 år og 7 mnd når baby kommer!
 
Back
Topp