Vogn

mari1976

Elsker forumet
Har nå vært ute og kikket på vogner. Er veldig usikker på hvem vi skal velge. Må ha en som blir liten nok til bilen og som er god i terrenget. Valget står nå mellom emmaljunga city cross (liten og lett, men ikke på tilbud) eller en simo kombi 630 (litt større og tyngere, men på supertilbud). Noen erfaringer med disse?

Har hørt masse skryt om emmaljunga city cross fra venninner, så det blir den me kjem til å kjøpa. Simo vogna har bror min og har vore veldig fornøyd, men han anbefalte den ikkje til meg nettopp fordi den e tung, og tar plass i bilen. Me har audi A3 sport, og det var såvidt city crossen fekk plass[:D] (heldigvis)

Vi valgte simo kombi. Og det fordi vi bor på landet, og ønsket en som var god i ulent terreng, med god demping og store hjul. Pluss at det er en stor og god bag med plass til alt til vinteren. [:)]
Den er riktignok litt tyngre enn flere andre og tar plass i bagasjen, men den gikk akkurat inn i vår bagasje, så da ser jeg ikke problemet :) Får trent litt muskler da. [:D] Hihi!

ORIGINAL: FørsteVesleImagen

Vi valgte simo kombi. Og det fordi vi bor på landet, og ønsket en som var god i ulent terreng, med god demping og store hjul. Pluss at det er en stor og god bag med plass til alt til vinteren. [:)]
Den er riktignok litt tyngre enn flere andre og tar plass i bagasjen, men den gikk akkurat inn i vår bagasje, så da ser jeg ikke problemet :) Får trent litt muskler da. [:D] Hihi!

Samme her!

Har ingen personlig erfaring med noen av vognene. Men har en venninne som har City Cross. Hun er stor fornøyd med vognen, men synes bagen er for liten. Så iogmed at vi får sommer barn , og dermed større barn til vinteren og voksipose, anbefalte hun meg å ikke velge city cross. Da det kan hende man må skifte over til sportsdel ganske så raskt... 

ORIGINAL: olineo

Har nå vært ute og kikket på vogner. Er veldig usikker på hvem vi skal velge. Må ha en som blir liten nok til bilen og som er god i terrenget. Valget står nå mellom emmaljunga city cross (liten og lett, men ikke på tilbud) eller en simo kombi 630 (litt større og tyngere, men på supertilbud). Noen erfaringer med disse?

Har ingen erfaringer med disse, men har vært på evig lang vognjakt, så har lært mye om begge to. Har du sett Brio Happy vognen?
Dette er en vogn som har mange likheter med begge to. (Bare at jeg synes den er finere[;)]). Simo vognen er en veldig tung vogn!! Så ville droppet denne.

Se på brio happy hvertfall! =) Få høre hva du synes? Personlig ville jeg valgt duo vognen, ettersom liggedelen er større i duovognen. Godt å ha god plass til vinteren. Vognen er lett, god fjering,osv. osv![:)]
http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?url=http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/Strollers/STROLLERS/Chassi/?b=3

Er ikke lett med det vognstyret!Vi kjøpte bugaboo camelon.Har førhørt meg mye med de som har denne,og lest endel tester. Jeg ble fortalt at briovognene burde jeg holde meg unna,men har bare hørt skryt av emmaljunga.Bugaboo er lett og hendig,baggen var vi veldig usikre på.Men vi la den oppi en simobag,og det viste seg at de var like store:D Om jeg var deg ville jeg hvertfall tatt en titt på buggaboo camelon:) Masse lykke til![:D]

ORIGINAL: FørsteVesleImagen

Hvor på landet om jeg tør å spørre, siden du bor i oppland? [:D]

jeg hadde tatt emmaljunga city cross hvis jeg sto mellom de to der! synes det er så grusomt å drasse på de tunge vognene, særlig inn og ut av bilen og sånn!

Da endte det slik det ofte gjør når jeg skal ha noe, altså at det blir ingen av de jeg hadde "bestemt" meg for. Klarte å lure med meg samboeren min og han hadde mange gode synspunkter. Vi fant ut at vi likte emmaljunga smart duo kombi bedre (bl.a pga bedre bakkeklaring, lufthjul og at ungen kommer lenger opp fra bakken enn city crossen). Da blir det nok denne på oss. Ikke en ulempe at den er billigere heller. Noen som har denne?

har selv city cross, har hatt det til de 2 første og skal ha det til nestemann også. har bare julibarn og det var goooo plass i citybagen med ongen å pose i hele vinteren, så bagen er ikke liten.

Jag har beställt en Emmaljunga city cross, med city korg.
den har fått massa skryt i både svenska och noska tester.
den verkar både lett å smidig.
de ända jag har tänkt lite på är plats i city korgen om vintern, men ser att "butterfly" har erfaring med det, å det var verkligen en lättnad å høra att det ikke blir å problemer där...
Vi ska hämta vagnen på lørdag, å det ska bli spännande å få hem den... tror att allt blir så mycket verkligare då.. ;)

TFK joggster twist tar iallefall liten plass! Den er lett og tror nok den skal være god i terrenget også:) Jeg var overassket over hvor litenog lett den ble sammenpakket, gikk jo tom. inn i mitt mini-bagasjerom!

Av de to hadde jeg nok valgt city crossen! - Rett og slett fordi jeg leser sååååå MANGE positive ting om den vognen!
Selv er ikke str så viktig mht transport - så vi har valg emmaljunga edge duo combi[:)] Lykke til med valget!

Back
Topp