Vogn valg.

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Som første gangs gravid, og mest sannsynlig siste gang (i og med at gubben har to fra før) er jo spørsmålet om vogn veldig til stede.
Det er litt tidlig enda siden jeg bare er i min 11. uke, men jeg liker da å planlegge det jeg kan ;)
Etter å ha kikket litt rundt har jeg forelsket meg veldig i Emmaljunga Mondial Duo Combi vognen, gjerne med skinn vaniljefarget.

Men så har jeg jo ingen erfaringer, og den vognen er jo meget dyr i følge min samboer og derfor lurer jeg på om noen her inne har noen gode argumenter for denne vognen?

Jeg vil gjerne ha en bag som er romslig og stor.
Jeg vil ha god plass under vognen slik at jeg kan ha noen poser under.
Det må vist ikke være luft i hjulene ifølge sambo.
Den må være god å trille.

Vi kommer nok til å bruke den mest på flatt terreng med litt grus og asfalt.

Som første gangs gravid, og mest sannsynlig siste gang (i og med at gubben har to fra før) er jo spørsmålet om vogn veldig til stede.
Det er litt tidlig enda siden jeg bare er i min 11. uke, men jeg liker da å planlegge det jeg kan ;)
Etter å ha kikket litt rundt har jeg forelsket meg veldig i Emmaljunga Mondial Duo Combi vognen, gjerne med skinn vaniljefarget.

Men så har jeg jo ingen erfaringer, og den vognen er jo meget dyr i følge min samboer og derfor lurer jeg på om noen her inne har noen gode argumenter for denne vognen?

Jeg vil gjerne ha en bag som er romslig og stor.
Jeg vil ha god plass under vognen slik at jeg kan ha noen poser under.
Det må vist ikke være luft i hjulene ifølge sambo.
Den må være god å trille.

Vi kommer nok til å bruke den mest på flatt terreng med litt grus og asfalt.
Det er nesten ett umulig tips å komme med til førstegangs da se første (meg selv inkludert) er sikre på at vogner med tre hjul velter! Men jeg anbefaler VIRKELIG ei vogn med tre store hjul!!
Også må jeg fraråde deg å kjøpe noe fra emmaljunga.. Får du problemer og noe blir galt med vogna di får du ingen hjelp, uansett om du har rett i din sak.. Så du bør se etter alt annet enn emmaljunga merket! Jeg syns personlig emmaljungavognene er de fineste så jeg kjøpte det til tross for advarsler om dårlig service :o

Vi har emmaljunga sjøl fordi vi ikke har råd til ny.. Det er trang plass under når sittedelen er på så det er ikke plass til så mye. Og de er langt ifra de beste vognene å trille.

Det er nesten ett umulig tips å komme med til førstegangs da se første (meg selv inkludert) er sikre på at vogner med tre hjul velter! Men jeg anbefaler VIRKELIG ei vogn med tre store hjul!!
Også må jeg fraråde deg å kjøpe noe fra emmaljunga.. Får du problemer og noe blir galt med vogna di får du ingen hjelp, uansett om du har rett i din sak.. Så du bør se etter alt annet enn emmaljunga merket! Jeg syns personlig emmaljungavognene er de fineste så jeg kjøpte det til tross for advarsler om dårlig service :eek:

Vi har emmaljunga sjøl fordi vi ikke har råd til ny.. Det er trang plass under når sittedelen er på så det er ikke plass til så mye. Og de er langt ifra de beste vognene å trille.

Takk for mye tilbakemelding, her var det en del ting å tenke på :)

Jeg er veldig fornøyd med min Emmaljunga. Bagen er kjempestor, så nå i vinter har jeg i Quadrolift-bagen som pakker inn barnet litt ekstra i vinterkulda. Vi har sportsunderstellet (produseres ikke lenger, tror jeg) med lufthavn, og det er perfekt! Ikke plass til så mye i kurven under, men man får plass til noen poser. Lufthjulene funker kjempebra for oss, vi er omringet av en del grusveier og disse bråker minimalt i forhold til harde hjul. Jeg syns også den er veldig god å trille. Understellet er litt tungt og vogna er bred slik at den ikke går inn ved siden av hundeburet i bilen, men for oss er ikke dette noe problem, vi fester bagdelen i baksetet og setter understellet på høykant i bagasjen.

For vår del funker det fint med 4 hjul, vi går stort sett turer på lange, strake landeveier og er noen turer på kjøpesenteret. Hadde vi bodd i byen med krampe svinger og trange gater ville jeg nok vurdert tre hjul, da denne sikkert er mye enklere å svinge.

Ellers mener jeg jo at Emmaljunga er overlegne på utseende ;)

Har kjøpt emmaljunga Edge duo (samme som mondial, bare stoff). Har understellet med svingbare lufthjul (nytt i 2015).
Har ikke tatt vogna i bruk enda, men synes vogna virker stødig og stabil.
Hjelp får man om man har noe å reklamere på. Men dersom du kjøper vogn i Sverige, så må du dit ang reklamasjon. Så anbefaler å kjøpe vogn i Norge.

Emmaljunga City Cross med City Bag er vi knallfornøyd med :)

Eldste lå i bagen til han var 6 mnd, da ville han sitte, nr to lå i bagen i 9 mnd :)

Fantastisk vogn, blir brukt til nr 3 nå :) Bor på landet, lett å trille, og lett å løfte inn i bil =)

Jeg elsker min emmaljunga edge duo. Aldri hatt noe problemer med den, og sparte litt på å kjøpe den i Sverige. Men den er stor og tung, men det har aldri jeg sett på som noe problem

Også må jeg fraråde deg å kjøpe noe fra emmaljunga.. Får du problemer og noe blir galt med vogna di får du ingen hjelp, uansett om du har rett i din sak.. Så du bør se etter alt annet enn emmaljunga merket! Jeg syns personlig emmaljungavognene er de fineste så jeg kjøpte det til tross for advarsler om dårlig service :o

Jeg har helt motsatt opplevelse. Her var det fukt i vognen og emmaljunga ordnet opp i løpet av kort tid. Fikk helt ny vogn :)
Her har jeg vært igjennom en del vogner, emmaljuna, simo, tfk, brio, teutonia og nå vender jeg tilbake til emmaljunga igjen. Det er den eneste jeg har vært skikkelig fornøyd med :)

Har selv emmaljunga Edge og er veldig fornøyd :) tenker at du må prøve deg litt frem :)

Her var det mye positivt og litt negativt, er ikke lett dette med vogner, godt jeg enda har god tid på meg :P

Veldig fornøyd med emmaljunga og Simo. Kommer veldig ann på hvor du har kjøpt vogna også.

Nå prøver vi oss på brio. Spent :)

Sverger til mountain buggy! Elsker elsker elsker den! Den er lett å kjøre. Passer både til vinter og sommer.

Jeg har emmaljunga edge duo og elsker vognen:D det er som jeg har skjønt emmaljunga som har de største bagene, mange sier den er tung og trasig.. men det er smak og behag, for meg er den ikke tung å bruke, men den er sikkert tyngst av barnevognene der ute. Jeg var forberedt på at den ville ta stor plass i bilen, men synes det var viktigere med at ungen hadde stor plass. Min sønn blir 11mnd på mandag og sover fortsatt i bagdelen på dagtid og vi bytter til sportsdelen når vi går tur ute, men er vel ikke mange dagene til han kutter ut å sove i bagen:)

Jeg liker best klassiske barnevogner med fire hjul. Har hatt Emmaljunga og Simo og vært fornøyd med begge :)

Jeg har helt motsatt opplevelse. Her var det fukt i vognen og emmaljunga ordnet opp i løpet av kort tid. Fikk helt ny vogn :)
Her har jeg vært igjennom en del vogner, emmaljuna, simo, tfk, brio, teutonia og nå vender jeg tilbake til emmaljunga igjen. Det er den eneste jeg har vært skikkelig fornøyd med :)
Bra å høre at de er hjelpsom noen steder!
Her har jeg måttet dra inn Forbrukerrådet etter flere måneder der verken selve emmaljunga eller butikken jeg kjøpte vogna i svarte... De svarte heller ikke Forbrukerrådet så det tok nesten ett halvt år før de ble villige til å hjelpe..

Har kun god erfaring med emmaljunga! Det er vel egentlig forhandleren man kan ha problemer med.
Kjøpte vår første emmaljunga vogn når barnahus solgte de vognene. Hadde problemer med å pumpe luft i et hjul samt at understellet var skjevt. Dette ordnet de raskt opp uten problemer!
Hadde vognen i 3 år før jeg solgte den videre, gulle god.

Kjøpte da ei emmaljunga scooter til minsten, herlig å trille. Eneste negative er at barne sitter i fra deg, men er jo trossalt ei vogn fra 6 mnd alder. Det ble sprekker i handtaket, sendte bilde og mail til forhandler som igjen tok kontakt med emmaljunga. Fikk svar etter ca 14 dager at jeg kunne komme innom å få byttet handtaket da emmaljunga hadde sendt nytt til forhandleren.

Det beste jeg liker med emmaljunga er de store lufthjulene (en drøm å trille i snø og på grus), stabil og romslig vogn. Eneste negative er at den kan være litt tung å løfte.
Er jo med fottrekk, bag, sportsdel, myggnetting og regntrekk. Dyrt ja, men mye vogn for pengene :)

Jeg har selv valgt god stor vogn til begge ungene og angrer ikke :) Har kjøpt duo og ikke kombi og anbefaler det! Den har ryggstøtte så barnet kan sitte i bagen så trenger ikke å bytte til sportsdel for det. Mine har også hatt fester til sele i bagen. Jeg har Simo, men emmaljunga er også gode vogner som er ganske like Simo på mange måter. Simo er nok litt høyere, både bedre plass under vogn og praktisk å ha barne høyt opp. Har brukt bagen i 2 vintre (født november og februar) og det er jo så lunt og godt. God plass til handleposer og ikke minst god plass til ungen. Stødig og trygg. Ville aldri valgt trehjuling etter å ha sett manfe velte i bhg. Mange emmaljunga er kjempefine da! De er dyrere enn Simo. Tror det har med utseende å gjøre.

Last edited:
Her blir det Baby Jogger City Elite. Ikke i tvil ettersom det er den enkleste av absolutt alle vogner å slå sammen, inn i bil , med barn på armen. Praktiske detaljer som liker med magnet istedenfor borreslås, fotstøtte til soveposen. . Og lang og god plass i bagdelen.
Har i tillegg en gammel retro Simo vogn på verandaen (bor i 2. Etg) til å sove i på dagen de første 5-6 mnd.

Back
Topp