Vogn/trille

*atina*

Elsker forumet
Vi har ei Emmaljunga smart duo combi vogn som jeg stort sett er fornøyd med, men den er veldig tungvindt å reise med.
Kunne tenkt meg ei vogn/trille som ikke tar så stor plass sammenlagt og som jeg kan ta med på bytur, og som er lett å manøvrere.
Siden snuppa er såpass lita ennå, må ryggen kunne legges helt ned. Vurderer å besøke ei venninne i Alta i mars, og da må jeg ha den med. Er vel ingen triller som er så små at de går som håndbagasje?

Noen som vet om ei god trille?

ORIGINAL: heioghopp

Vi har ei Emmaljunga smart duo combi vogn som jeg stort sett er fornøyd med, men den er veldig tungvindt å reise med.
Kunne tenkt meg ei vogn/trille som ikke tar så stor plass sammenlagt og som jeg kan ta med på bytur, og som er lett å manøvrere.
Siden snuppa er såpass lita ennå, må ryggen kunne legges helt ned. Vurderer å besøke ei venninne i Alta i mars, og da må jeg ha den med. Er vel ingen triller som er så små at de går som håndbagasje?

Noen som vet om ei god trille?

Jeg vet at Brio har kommet med ei som er beregna for å reise med - det er med en pose til vogna rett og slett. Men om den kan legges ned, eller hvordan ryggen er - det husker jeg ikke..

Jeg er også på utkikk etter en trille som jeg kan ha med når jeg f.eks skal på kjøpesentret,eller på fly. Kikket bittelitt i dag,men må gå grundigere til verks. Må høre om jeg kan låne en vogn når jeg skal på vinterferien,hvis ikke må jeg kjøpe før da. Gidder ikke drasse med en svær Simovogn på flyet,pluss kofferter,evt. bilsete,og 2 barn.....[:D]

Jeg har kikka litt på den Carena Easy, og så langt er det vel den jeg heller mest mot. Men kunne vel egentlig tenkt meg ei som også kan brukes på litt annet underlag enn kjøpesenter og asfalt... Men som kjøpesentertrille virker den jo helt grei [;)]

hvis du er villig til å bruke litt penger burde du kjøpe oth urbann jungle.
suveren vogn til allslags føre/terreng.de selger den på barnas hus også.
jeg bor i alta og den er suveren i sneføre.det er den beste voga jeg har

Sas vet jeg at du kan ta med vogn eller bilsete gratis. Uansett hva slags vogn altså!

Men du må velge da. Skal du ha med begge deler blir det ekstra avgift. Jeg fikk ikke ta med bilsetet som håndbagasje, så da ble det kun bilsete og så brukte jeg bæresjal. Det blir jo verre når hun blir eldre og tyngre!

http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=316&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=410

Synes denne også var tøff jeg. Ingen som har erfaringer med den?

Undrende85: Hørte ei venninne sa hun hadde hatt med bilsetet inn på flyet, slik at hennes 1,5 åring kunne sitte i det på flyturen. (Tror hun måtte betale for plassen da...). Har det noe med hvilket bilsete man har, om det tar stor plass eller ikke?Hvis man ikke har betalt for ekstra sete så må det vel kanskje gå inn i hyllene over setet...
Greit med bæresjal da ;) Jenta mi begynner forresten å bli så stor nå, at det ikke er behagelig for henne å sitte i froskestilling lengre, så må vel sette meg inn i andre måter så jeg kan fortsette å bære henne i sjalet. [;)]

oth vogna blir kjempe flat når du legger den ned.gutt ongen elsker å være inni den. ryggen er lang sån at man kan bruke de den lenge.min 4 åring har enda plass.når man har kjøpt 3 hjuls vogn vil man aldri gå tilbake til 4 hjul.
vogna veier 9 kg og den er helt utrulig å trille.

jeg kjøpt min i sommer på barnas hus til kampanje. mener jeg betalte 5500 for vogna, myggnetting og frakt.

har også denne vogna i tvilling og den tar også mindre plass i bilen enn simovogna. komisk

denne vogna anbefaler jeg virkelig

ORIGINAL: mks07

oth vogna blir kjempe flat når du legger den ned.gutt ongen elsker å være inni den. ryggen er lang sån at man kan bruke de den lenge.min 4 åring har enda plass.når man har kjøpt 3 hjuls vogn vil man aldri gå tilbake til 4 hjul.
vogna veier 9 kg og den er helt utrulig å trille.

jeg kjøpt min i sommer på barnas hus til kampanje. mener jeg betalte 5500 for vogna, myggnetting og frakt.

har også denne vogna i tvilling og den tar også mindre plass i bilen enn simovogna. komisk

denne vogna anbefaler jeg virkelig

Hmmm... NÅ ble jeg virkelig nysjerrig på denne også! *Løper og sjekker*

Når du kjøpte den, var det med bag?

nei det var ikke med bag. trengte ikke det for jeg kjøpte den ikke til babyen. men det stod i bruksanvisningen at hvis man brukte barn under 6mnd kunne man bruke noe rundt  hodet som støtte hvis man ville.
når jeg skal trille tur tar jeg heller tvillingvogna(siden det er oth) enn å trille alene med babyen i simovogna. 

Jeg har TITANIUM BREEZE vogna, og den er superduper!

OTH vogna er jo ikke ei trille. Det er ei fullgod stor vogn, og selv om den blir liten sammenlagt er den MYE større en TITANIUM BREEZE vogna!
Jeg kjenner også noen som har Carena Easy, og jeg ville hatt betalt for å bruke den vogna. Den er tung, 9 kg er forholdsvis mye på ei så lita vogn. Den er tung å trille, forferdelig tung å trille. Det eneste som er bra er at den har VELDIG stor korg under.

Så til TITANIUM BREEzE. Jeg elsker den (nesten). Kjøpte den til storesøster da jeg ble gravid og ikke orket å løfte den store vogna.
Det følger med fottrekk, regntrekk og reisebag til den, så en har alt en trenger.
Den er lett (vet ikke vekt, men løftes lett med en hånd)
Det er svingbart forhjul, som kan låses.
Den er utrolig god og lett og trille på hardt underlag (har små hjul så er upraktisk med grus og store steiner)
Den blir veldig liten sammenslått.
Ungene sitter godt i den og ligger godt.

Men så er det noen få grunner til at jeg ikke er helt forelsket:
Får ikke lagt ryggen helt flatt, men så langt ned at det ikke er noe problem for barnet å sove.
Den har utrolig liten handlekorg under.
Hjulet knirker, bare det ene, og jeg vet flere som har vogna uten det problemet. Forsvinner når jeg smører.

DETTE ER EI VOGN DER EN FÅR UTROLIG MYE FOR PENGENE, ET GODT KJØP!

ORIGINAL: Gussi

OTH vogna er jo ikke ei trille. Det er ei fullgod stor vogn, og selv om den blir liten sammenlagt er den MYE større en TITANIUM BREEZE vogna!
Jeg kjenner også noen som har Carena Easy, og jeg ville hatt betalt for å bruke den vogna. Den er tung, 9 kg er forholdsvis mye på ei så lita vogn. Den er tung å trille, forferdelig tung å trille. Det eneste som er bra er at den har VELDIG stor korg under.

Så til TITANIUM BREEzE. Jeg elsker den (nesten). Kjøpte den til storesøster da jeg ble gravid og ikke orket å løfte den store vogna.
Det følger med fottrekk, regntrekk og reisebag til den, så en har alt en trenger.
Den er utrolig god og lett og trille på hardt underlag (har små hjul så er upraktisk med grus og store steiner)

Får ikke lagt ryggen helt flatt, men så langt ned at det ikke er noe problem for barnet å sove.
Hjulet knirker, bare det ene, og jeg vet flere som har vogna uten det problemet. Forsvinner når jeg smører.

Leste endel om denne på nett i går, og må si jeg synes den ser tøff ut! Har du den med frontbøyle på, og hvor kjøpte du den?

GT SAFARI

Dette er noe ala det jeg er ute etter. Kjøpte meg en lettere vogn til guttungen da han var ca 1 år som jeg var kjempefornøyd med,men husker jo ikke hva den het!!!!!![&:] Ga den bort da jeg egentlig ikke skulle ha flere barn [:D] og nå er den oppbrukt og kasta..... Den hadde 4 hjul da,men med sving på alle. Lett,og veldig "tynn" sammen lagt. Men den fins sikkert ikke lengre,det er jo tross alt 6,5 år siden.....

ORIGINAL: heioghopp

ORIGINAL: Gussi

Leste endel om denne på nett i går, og må si jeg synes den ser tøff ut! Har du den med frontbøyle på, og hvor kjøpte du den?

Har den uten frontbøyle.... Snuppa var ganske stor da jeg kjøpte den, 17 mnd.... Så har liksom ikke hatt det store behovet for den bøylen. Kjøpte den på barnas hus.... Må jo også si at ryggen ikke kan settes helt opp (altså klarer ikke 90 grader). Men så er det slik at når ungene blir større og sitter selv, følger ryggen med opp dersom de lener seg frem. Så de er ikke låst i en bakoverlent possisjon selv om de har selene på seg....

Back
Topp