Vogn: tips og råd

Livetskjer❤

Glad i forumet
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
Hello! Jeg er nok litt sent ute med innkjøp av vogn - føles hvertfall sånn! Men lest og sett mye på nett. Men jeg vil gjerne ha litt tips og råd! Dette er mitt første barn så har ingen tidligere erfaringer med vogn!
Jeg er 160-165, ønsker å ha en vogn qom er god å trille på asfalt likt som i skogen. Ser for meg at jeg ønsker 4 hjul som er svingbare og kan låses.
●Hvilke tips og råd har dere til vogn?
● Hvilke vogn kan passe meg?
 
Emmaljunga nxt 90 eller nxt90F
Bugaboo Fox
Britax smile iii

Alle disse vil oppfylle kravene dine. Britax har flat sittedel og emmaljunga kan du velge flat eller ergonomisk. Fox er ergonomisk. Hva man foretrekker er individuelt og det gjelder vogn også. Hvilke vogner synes du er fine når du titter i butikk? Jeg ville ha sett etter det, samt testet dem i butikk og fått betjeningen til å legge sammen vogn så du ser den prosessen.

De aller beste vognene i skog/terreng er etter min mening lette trehjulinger med lufthjul, og det er lite som kan måle seg med det. Men ulempen med disse er at sittedelen ofte kun vender én vei. Så det kan være vanskelig å finne en vogn som dekker alle behov for hele vognperioden. Det kommer også litt an på hvor mye du triller i skog og mark, og alle vognene over fungerer som sagt godt til formålet :)

De fleste vogner vil kunne justere håndtaket slik at de passer høyden din, det er verre når man er veldig høy.
Den eneste vogna jeg kan se for meg at ikke nødvendigvis fungerer høydemessig, er Stokke Trailz. Som 160 synes jeg hvertfall den blir akkurat litt for høy med kalesje og det hele.
 
Back
Topp