vogn til "store" barn(4,5år)

Sinderella

Glad i forumet
Hender det at dere bruker vogn/trille til de, om dere f.eks skal gå en laang tur? altså jeg snakker da om en tur på noen timer iallefall.... Ikke bare å gå i 10 min liksom.

Jeg gjorde det. Vi var en tur innom dyreparken i fjor sommer og vogna var god å ha. Ikke alltid det er finnes ledige sitteplasser og en liten hvil i vogna er ikke å forakte for en aktiv tass. 

c",) skrev:
Jeg gjorde det. Vi var en tur innom dyreparken i fjor sommer og vogna var god å ha. Ikke alltid det er finnes ledige sitteplasser og en liten hvil i vogna er ikke å forakte for en aktiv tass. 

Ja ikke sant:) skjønner.... Jeg skulle så gjerne ha gått meg en litt lengre tur idag(i fin været) også har jeg min 4,5års gamle sønn hjemme, som ikke er spess interessert i å gå i flere timer, og iallefall ikke i litt tempo;) Derfor jeg tenkte kanskje å ta paraplytrillen;)

Vi har hatt flere forskjellige utgaver at 3-hjulinger fra Instep og coolstride til store barn.
god plass g store hjul som gjør den lett og trille

GirlWithBoy skrev:
c",) skrev:

Ja ikke sant:) skjønner.... Jeg skulle så gjerne ha gått meg en litt lengre tur idag(i fin været) også har jeg min 4,5års gamle sønn hjemme, som ikke er spess interessert i å gå i flere timer, og iallefall ikke i litt tempo;) Derfor jeg tenkte kanskje å ta paraplytrillen;)

Ja, jeg ville tatt med vogn/trille. God tur! =)

nei, her er ungene å går turer i skog og mark i flerre timer uten noe problem
det har de gjort fra de var rundt 2år,men går turer på dems primiser, lar de stoppe opp å se på ting og etc

nei!
bhg jeg jobber i er mye på tur i vi går gjerne i 2-4 timer med 4 og 5åringene.

Jeg gjorde det da vi bodde 20 min gåavstand fra busstoppet og ikke hadde bil.
Måtte gå hjemmefra tidlig om morningen med en trøtt 4 åring, noen ganger i snø og 20- grader, pluss jeg måtte handle på veien hjem med en enda trøttere 4 åring. I følge folk her inne var det helt forferdelig å la en 4 åring sitte i vogn ;)
Så ikke bry deg om hva andre synes, gjør det du føler for og det som er best for ditt barn :)
Vi hadde en brio trille som funket helt fint og var god plass i.

Eldste min var et par mnd fra 4 år da vi var i dyreparken i fjor og han vurderte vi ikke å ha vogn til en gang.. Han gikk og gikk og gikk.. De gangene han blei veldig sliten tok vi en liten pause, eller han fikk sitte på skuldrene.. Men han gikk i evigheter og vi var der 3 dager på rad.. 

Jeg syns ingenting om vogn til barn som er over 3 år. Mi grense går på 2 1/2 år ;) Gutten min slutta med vogn når han var 2 år, og satser på det samme med jenta :)

Og en frisk 4åring klarer å gå lange turer ;)

Hadde ikke falt meg inn en gang. Her har vi ikke brukt vogn på hu eldste siden hu var 2 år.

Vi går ofte turer på rundt 2,5 time med hu. I begynnelsen var det mas om når vi var fremme og sånt ofte, men nå derimot maser hu om å gå tur.

Gitte__ skrev:
Jeg syns ingenting om vogn til barn som er over 3 år. Mi grense går på 2 1/2 år ;) Gutten min slutta med vogn når han var 2 år, og satser på det samme med jenta :)

Selvfølgelig, men hvorfor ikke gi de små en mulighet til å kunne sitte og slappe av i en vogn ved lange turer.. 

Gutten min sitter aldri i vogn lenger. Jeg solgte vogna da han sluttet å sove i barnehagen.
Men det er jo så klart forskjeller på barna - noen barn kan gå lenge og klarer å sitte på en stein og hvile hvis de trenger det og andre trenger en vogn å sitte i. 

Men jeg må si at de turene hvor barna får styre tempo og opplevelsene er de flotteste turene vi har! :-) 

Vi bruker ikke vogn til så store barn, går heller tur på barnas premisser.

om du vil gå en rask og lang tur ville jeg heller latt barnet sykle ved siden av deg.

Her bruker jeg vognen daglig til og fra bhg, av den grunn at det er et stykke og gå, og når jeg henter han så er han sliten og orker ikke gå i 20 min til byen for å ta bussen hjem, og vi må handle osv osv osv.. så for oss passer det fint og ha vogn på bhg dager, og når sommeren kommer så blir det og gå til bhg som tar 3 kvarter for meg og gå, har ikke sjans til å gå for en sånn liten tass på såpass kort tid!

Ikke bry deg no om hva andre synes, alle barn er ulike og har ulike behov, sånn er det bare..

c",) skrev:
Gitte__ skrev:

Selvfølgelig, men hvorfor ikke gi de små en mulighet til å kunne sitte og slappe av i en vogn ved lange turer.. 

Fordi jeg trur ikke en på 4 år trenger det:) Da kan man heller ta koslige pauser ilag :)

vi har fortsatt en trille til vår 4åring. han går det han orker, og så får han sitte i vognen om han blir sliten. og har en joggevogn så jeg kan dra på joggeturer med han. ellers hadde jeg jo vært avhengi av barnevakt hver gang jeg skal ta meg en joggetur der jeg ikke skal stå i ro og jogge

Gitte__ skrev:
c",) skrev:
Gitte__ skrev:

Fordi jeg trur ikke en på 4 år trenger det:) Da kan man heller ta koslige pauser ilag :)

sign. har nok heller noe med at det er kjedelig å gå, for de kan si de er såååå slitne men når vi kommer fram har de plutselig energi til månen og tilbake.

Bedre å ta seg tid til å gjøre turgåingen til en koselig aktivitet.

Nei, det gjør vi ikke. Vi kan gå i timesvis uten vogn med eldstemann. Har aldri sett på det som et alternativ en gang. En gang på butikken fikk hun sitte i søsteren sin vogn på tull, og da følte jeg folk glodde og jeg var veldig flau. For meg er så store barn i vogn like merkelig som å se så store barn med smokk eller bleier. Her har vi ikke brukt vogn etter hun var 2,5 år.

Vi skal ha med trille til Jamie når vi skal på Vossa-cup i juni. Der er fotballbanene langt fra hverandre å er mye gåing, så han kommer til å bli kjempesliten :-)

Men bruker ikke vogn/trille til vanlig

Back
Topp