Vogn til liten bil

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det flere her inne som har liten plass til vogn i bilen?
Vi har en vanlig vw Polo.. OG hund!
Har ikke funnet ut hvilken vogn vi skal ha...men må være en som tar minst mulig plass når den er lagt sammen :/
Der er jo rene vognjungelen der ute :/

Vi har Tfk Joggster Twist, og den er ganske liten sammenlagt :) Anbefaler dere å stikke innom en barneutstyrsbutikk og teste de vognene dere liker i deres bagasjerom! :)

Kan den snus? Ville hatt en som kan være både forover og bakovervendt.. :)
Ja, skal ta en tur i butikk og teste, men faren er ikke helt "der" enda :p han synes det er altfor tidlig.
Men jeg liker å være litt tidlig ute, og føler behov for litt research :p

Ja, skal ta en tur i butikk og teste, men faren er ikke helt "der" enda :p han synes det er altfor tidlig.

Et lite tips.. på emmaljungavogner kan det være opptil 3 mnd leveringstid dersom man er uheldig.. fint argument ;-)

Med multi-x bag'en som vi har, så kan den det. Men enklest å finne ut hva som er best med å ta en researchrunde på en butikk ;) Kanskje du finner noen tips på: barnevognguiden.no? :)

Vi hadde også en Polo, men vi solgte og kjøpte en større bil pga av for liten plass i Poloen. Vi har kjøpt en Tfk Joggster Twist, og tror det kan passe i en Polo, men bare med sportsdelen, ikke med quickfix bagen. Eller dere kan bruke bilstolen istedenfor bagen når dere skal ut med vogna og bilen.

Her ville jeg argumenter for to vogner;) En stor og stødig til vinteren og terreng, og en liten og hendig til å ha i bilen.

Her ville jeg argumenter for to vogner;) En stor og stødig til vinteren og terreng, og en liten og hendig til å ha i bilen.

Enig! Vi har en Tfk og en babyjogger city mini gt:)

Min søster hadde Polo når de fikk nr 1. Og hadde Mountain Buggy :) Funket knall d . Og veldig god vogn!

Tfk joggster twist er ganske liten sammenlagt :)

Tfk her også, med multi x bag <3 veldig liten og super vogn :)
Det kjekke med denne vognen er at en kan ha babyen lenger mot seg enn visse andre vogne på 3 hjul som er små lagt sammen.

Lykke til i vognjungelen! Går du for tfk- sjekk kiddies24 (tysk side) sin nett side- vi handlet der og sparte mange tusen

Vi ar TFK Joggster III, med de største hjulene. Fikk den og multi-x bagen fint inn i en bitteliten Golf da jeg skulle ha skyss til flyplassen.

Bugaboo buffalo tar liten plass sammenlagt. Men ta med bil og test flere :)

Vi hadde samme problemet, 3 hunder og baby på vei. hadde en Fiesta.
Jeg sjekket mange vogner, men kom frem til at jeg måtte ha svingbare hjul pga sykdom. Og da med store hjul fremme pga turer med hunder osv.

Så stod vi der da, med problemet "plass til alt sammen".

Endte opp med å kjøpe en Focus stasjonsvogn. Og godt var det! For til og med den er i misnte laget for både vogn og bur. Så når vi har med oss bur (før stod det fast i bilen, ta tar vi det inn og ut) må jeg sette vogna rett inn og ta av bakhjulene, samt sette buret sidelengs.

Nå er riktignok den vogna vi valgte (Emmaljunga Super Nitro) en vogn som tar mye plass og veier litt, men komforten jeg har ved å trille den er suveren.

Så mitt tips er: bytt ut bilen først som sist :P Og ja, gå og sjekk opp i vogner allerede nå, er trist å finne drømmevognen men måtte vente til babyen er 2 mnd eller gå for en annen ;)

Har du sett på bumbleride indie?

Back
Topp