Vogn til februar baby!

Bkno0620372

Andre møte med forumet
vi er førstegangs og må nå begynne å tenke på ting vi trenger ! Men strever med dette med vogn ! Er det noen som har vogner de er fornøyd med ? Vi bor på landet så en fordel at vognen har god demping og må selvfølgelig kunne trilles i snø! Ikke flere meter men må være brukbar :) er på Sørlandet så ikke alltid mye snø vi får :)
Hehe - så kan den gjerne også ikke ta altfor mye plass i bilen :)
Er en fordel om det er Duo vogn men ingen must :) eller så den kan brukes til jenta vår er 1- 2 kanskje :)
 
Liten i bil og sørpe har jeg ikke råd for. Vi kjøpte Brio smile som er ganske liten duo vogn men håpløs på sørpe. Den holdt på å velte flere ganger og var bare tung. Selv bruker jeg emmaljunga på tur ut. Elsker den med ekstra store hjul på vinteren. Men her er det masse snø om vinteten og sjeldent det blir brøyta. Merket at vognene har litt forskjellige str i forhold til vil helt uavhengig om de er små eller ikke. Vanlig trille og babyjogger City mini trenger mye breiere bagasjerom enn emmaljunga edge duo. Men man kan få lov å prøve i butikker. Altså ta med vognen ut og se om den passer i bilen.
 
Mountain buggy urban jungle eller babyjogger city elite[emoji5]
 
Sjekk barnevognvelgeren til babyshop. Les litt om ulike vogner og gå en tur i butikken for å prøvetrille. Jeg likte godt min bumbleride som jeg hadde til forrigemann. Kjøpt Tfk nå. Den er fin.
 
vi er førstegangs og må nå begynne å tenke på ting vi trenger ! Men strever med dette med vogn ! Er det noen som har vogner de er fornøyd med ? Vi bor på landet så en fordel at vognen har god demping og må selvfølgelig kunne trilles i snø! Ikke flere meter men må være brukbar :) er på Sørlandet så ikke alltid mye snø vi får :)
Hehe - så kan den gjerne også ikke ta altfor mye plass i bilen :)
Er en fordel om det er Duo vogn men ingen must :) eller så den kan brukes til jenta vår er 1- 2 kanskje :)


Hei og velkommen hit til oss!

For å endre brukernavn kan du trykke deg inn på Kontaktdetaljer øverst på høyre side der Bkno0620372 står nå. Så forandrer du kallenavn der. For å legge til et profilbilde kan du gå inn på profilen din, trykke på avatarbildet med et spørsmålstegn på, og laste opp derfra.

Gratulerer med den lille!:)

Jeg håper du vil trives her inne, og dersom det er noe vi moderatorene kan hjelpe til med så er det bare å ta kontakt på pm.
 
Har ikke brukt den enda, men vi har gått gjennom det meste av det som er å finne i butikk, og vi endte på emmaljunga super viking outdoor. Den synes jeg beskriver det du er ute etter. Er mulig å bruke som søskenvogn, ikke så veldig stor, har demping og stor plass under. Og så kan du velge mellom mange forskjellige typer farger ect.
 
Jeg har kjøpt Stokke trailz til marsbabyen [emoji846] tar litt plass i bilen, men virker super på alle andre måter [emoji846]
 
Hva er grunnen til dere velger akkurat den vognen?
 
Hva er grunnen til dere velger akkurat den vognen?

Fordi jeg ville ha en vogn med store lufthjul hvor de fremste er svingbare. Da er der ikke mange valg igjen. Stokke skilte seg ut på design, stor og god bag og ergonomisk sittedel. Et pluss at den kunne kjøpes brukt i motsetning til feks emmaljunga nxt90 som er helt ny.
 
Fordi jeg ville ha en vogn med store lufthjul hvor de fremste er svingbare. Da er der ikke mange valg igjen. Stokke skilte seg ut på design, stor og god bag og ergonomisk sittedel. Et pluss at den kunne kjøpes brukt i motsetning til feks emmaljunga nxt90 som er helt ny.

Får barnet ligge helt i sportsvogna?
 
Man vipper hele sittedelen i motsetning til «vanlig» der man tar bak ryggen og opp bena.
Du får sittedelen helt flatt for så vidt, men rumpa ligger noe lavere.

Så det blir som å sovne i lenestolen for oss, da. Eller som å sove i bilstolen?
 
Så det blir som å sovne i lenestolen for oss, da. Eller som å sove i bilstolen?

Omtrent, man må tenke på at babyen aldrig vil ligge helt flatt med overkropp i en ergonomisk del, dette fordi bena ikke bød komme høyere enn hodet (ikke anbefalt pga blodsirkulasjon bl.annet)
 
vi er førstegangs og må nå begynne å tenke på ting vi trenger ! Men strever med dette med vogn ! Er det noen som har vogner de er fornøyd med ? Vi bor på landet så en fordel at vognen har god demping og må selvfølgelig kunne trilles i snø! Ikke flere meter men må være brukbar :) er på Sørlandet så ikke alltid mye snø vi får :)
Hehe - så kan den gjerne også ikke ta altfor mye plass i bilen :)
Er en fordel om det er Duo vogn men ingen must :) eller så den kan brukes til jenta vår er 1- 2 kanskje :)

Emmaljunga duo Edge er jeg super fornøyd med!
Kan trilles på alle underlag.
Den har stor bagdel med god plass til barnet. Og vinterpose. Som navnet sier er det to deler, Bag og sportsdel/ sittedelen. Har februar og mars barn fra tidligere som har brukt samme vognen før.
Altså en robust, solid og brukervennlig vogn. Blir 9 år siden jeg kjøpte den og 3. barnet som skal ta den i bruk i februar. [emoji1316][emoji2]
Den tar stor plass i bagasjen om du bare "vipper" den ned, så anbefaler at den prøves i bilens bagasjerom før kjøp. Lykke til [emoji1303][emoji4]
 
Omtrent, man må tenke på at babyen aldrig vil ligge helt flatt med overkropp i en ergonomisk del, dette fordi bena ikke bød komme høyere enn hodet (ikke anbefalt pga blodsirkulasjon bl.annet)

Jeg skjønte ikke helt. Vi legger baby flatt i bagdel og i vugge...
 
Jeg skjønte ikke helt. Vi legger baby flatt i bagdel og i vugge...

Babyen skal jo ligge flatt, men vil ikke gjøre det i en ergonomisk sportsdel til vogn, da vilrompa være lavest og bena/ hodet høyere opp
 
Babyen skal jo ligge flatt, men vil ikke gjøre det i en ergonomisk sportsdel til vogn, da vilrompa være lavest og bena/ hodet høyere opp

Googla litt og fant ut at de anbefalte å ligge helt ut i starten av sportsvognperipden (mest baby da) og så var det litt opp til enhver om man ville at de skulle ligge sittende eller rett ut.
 
Googla litt og fant ut at de anbefalte å ligge helt ut i starten av sportsvognperipden (mest baby da) og så var det litt opp til enhver om man ville at de skulle ligge sittende eller rett ut.

Nå kan man jo ofte bruke bagdelen lenge, jeg hadde edgebag fra emmaljunga og den hodnt til snuppa var mesten året, da kan de fint sove og ligge/sitte i sportsdel som ikke er helt flat, men om man bytter fra bag til sportsdel tidlig (noe mange gjør) så anbefales det at babyen ligger helt flatt[emoji106]
 
Back
Topp