Vogn til 4 åring.

anncita

Forelsket i forumet
Er det virkelig så utrolig gale?[&:]
Vi bor langt fra busstoppet. Tar 20 min å gå.
Når bussen er komt frem, tar det 10 min til barnehagen.
Samme greien når vi skal hjem igjen.
Jeg er derfor NØDT til å ha vogn.
Synes det er latterlig å få blikk fra fremmede mennesker fordi han sitter i vogn[&:]

synes blikkene er fullstendig forståelige jeg. Drøyt nok med 3 åringer i vogn.....Sorry, det er min ærlige mening.....[&:]

Hadde det vært på en 20 minutters lang spasertur, så hadde jeg ment at du burde parkert vogna. Men nå er det snakk om 20 minutter i morgenstresset, og da skjønner jeg godt at det er greit med vogn. Det vet dog ikke de som gir dere blikkene! ..de burde forsåvidt dradd til seg øynene og brydd seg om seg selv.

Mine ærlige menig er forøvrig at han burde gått selv, men jeg skjønner hvor du kommer fra. [;)]

Ja, eg syns det e alt for stort te å sitta i vogn.

Ikke bry deg[;)]

Er det noen aldersgrense for a sitte i vogn?? Har visst gått glipp av noe.. [8|]

Har en snart 7 åring som til tider sitter i vogn.. Jada, folk kikker, men bryr meg pent lite, for i noen sammenhenger klarer vi oss ikke uten..

Er jo mange grunner til at et barn sitter i vogn lenge..

Mye rart folk skal reagere på gitt...

Det er dårlig folkeskikk, rett og slett. Å stirre, og tydelig gi uttrykk for misnøye gjennom blikk. Jeg blir faktisk litt sjokkert av at noen mener du fortjener stygge blikk [8|]

Til sammen 1 time gange for å rekke buss/barnehage/hjem er selvsagt en kjempegod grunn til å ha vogn til barnet, spesielt dersom barnet ikke orker å gå så langt selv, somler etc..

Men hvis du har noen dager med god tid, går det jo ann å prøve uten [:)]

ORIGINAL: ~September~

Er det noen aldersgrense for a sitte i vogn?? Har visst gått glipp av noe.. [8|]

Har en snart 7 åring som til tider sitter i vogn.. Jada, folk kikker, men bryr meg pent lite, for i noen sammenhenger klarer vi oss ikke uten..

Er jo mange grunner til at et barn sitter i vogn lenge..

Mye rart folk skal reagere på gitt...

Nei, det finns jo tydeligvis ikkje någen aldersgrensa^^

jei går lankt me barna vær dag å jei bærer dem åfte i en sele så kan di byte på å gå å jei får trim

Vi vurderer å kjøpe ny vogn til Emil nå, han blir 3 i februar.
Han vil veldig gjerne gå selv, men det tar jo så lang tid da[&:][>:][&o]
Og etter 20 min i byen er han LEI!!! Og han stikker jo bare av[:@]
Defor synes jeg det er greit med vogn til større barn[:)]

Dere som sier det er for gale å ha vogn til 4 åring og tilogmed til 3 åring.
Regner med dere sikkert har bil?

Her er han så trøtt om morningen, at vist jeg skal la han gå selv, så må vi regne 40 minutter for å være sikker på å rekke bussen, rekker vi ikke den må vi vente en time på neste.

Så er det etter barnahagen, da er han kjempesliten og sovner ofte litt på bussturen uansett hva jeg gjør for å holde han våken, så har jeg gjerne 3 poser med varer som vi må ha med oss hjem, prøv å bære det pluss en sovende 20 kilos 4 åring ned trappene fra bussen. For så å høre på grining hele veien hjem fordi han er så sliten og trøtt.

Skal love dere at dere hadde tydd til vognen etter å ha gjort det i en uke[;)]

Argh!!! Folk som ikke klarer å la være å bry seg om hva andre gjør har jeg langt oppi halsen altså [:@][:@]

Ingen kjenner til dere og deres historie. Jeg mener at alle bør gjøre det som passer best for seg!

Skjønner veldig godt at du bruker vogn, en til sammen 30 minutters gåtur kan fort utvikle seg til 1 time eller mer om han skal gå selv. Mas og kjas fra mamma'n som må rekke jobb eller neste buss. Og ikke minst på vei hjem igjen. Jeg hadde heller satt min 4 åring i vogn og gått i mitt tempo enn å la han gå selv, sliten, sutrete og sulten etter en lang dag i barnehagen.

Her ligger Adrian i kurven under vognen til Oliver når vi har dårlig tid eller han er sliten. Skal love deg mange rare blikk, jeg [:D]

ORIGINAL: anncita

Dere som sier det er for gale å ha vogn til 4 åring og tilogmed til 3 åring.
Regner med dere sikkert har bil?

Her er han så trøtt om morningen, at vist jeg skal la han gå selv, så må vi regne 40 minutter for å være sikker på å rekke bussen, rekker vi ikke den må vi vente en time på neste.

Så er det etter barnahagen, da er han kjempesliten og sovner ofte litt på bussturen uansett hva jeg gjør for å holde han våken, så har jeg gjerne 3 poser med varer som vi må ha med oss hjem, prøv å bære det pluss en sovende 20 kilos 4 åring ned trappene fra bussen. For så å høre på grining hele veien hjem fordi han er så sliten og trøtt.

Skal love dere at dere hadde tydd til vognen etter å ha gjort det i en uke[;)]

Nei, har ikkje bil.
20 min å gå te barnehagen.
Har aldri skreve at eg syns hu fortjene stygge blikke eller någe, hadde neppe sendt na någen stygge blikk sjøl.
Men eg syns 4åringer i bogn e for drøyt.

Og ja selvfølgelig går han selv om vi har god tid, er ikke alltid han sitter i vognen selvom vi har den med engang.
Jeg bruker ikke vognen for å bevisst gjøre ungen min lat slik som noen av dere sikkert tror.[:)]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: Lille Lu

Argh!!! Folk som ikke klarer å la være å bry seg om hva andre gjør har jeg langt oppi halsen altså [:@][:@]

Ingen kjenner til dere og deres historie. Jeg mener at alle bør gjøre det som passer best for seg!

Skjønner veldig godt at du bruker vogn, en til sammen 30 minutters gåtur kan fort utvikle seg til 1 time eller mer om han skal gå selv. Mas og kjas fra mamma'n som må rekke jobb eller neste buss. Og ikke minst på vei hjem igjen. Jeg hadde heller satt min 4 åring i vogn og gått i mitt tempo enn å la han gå selv, sliten, sutrete og sulten etter en lang dag i barnehagen.

Her ligger Adrian i kurven under vognen til Oliver når vi har dårlig tid eller han er sliten. Skal love deg mange rare blikk, jeg [:D]

Da hadde nok jeg også sendt ett blikk ja! [8D][:D]

Må legge til at jeg ikke har hørt noe negativt om det, bare at folk syns det er artig [:D] Sikkert fordi jeg ikke har møtt på noen fra BV ennå [8D][:D][:D]

Men om det er drøyt at en 4 åring sitter i vogn, når er det greit?
Du kan jo ikke alltid vite om det feiler barnet noe, at det kanskje er grunnen til at større barn bruker vogn.. Ikke alt du kan se ved første eller andre øyekast..

Du kan jo ikke alltid vite om det feiler barnet noe, at det kanskje er grunnen til at større barn bruker vogn.. Ikke alt du kan se ved første eller andre øyekast..

Adrian måte bruke vogn hver gang vi skulle ut og gå for en mnds tid siden. Han hadde nettopp operert ut to pinner etter bruddet i låret som han hadde i våres. Han var pakket inn i teppe siden det var kaldt så det andre så var vel egentlig bare en 4 åring som satt i vogn.

Fikk meg til å tenke på når vi var å handlet til jul, da så jeg en jente som var 5 år tror jeg, hun satt opp i sete i handlevognen. Men tok meg selv i tanken og tenkte straks og at det kunne jo være en årsak til det. Man vet jo aldri.

Hvis det feile ongen någe e det selvfølgeligt någe aent.

Ja jeg slutter hvertfall ikke å bruke vognen pga uvitende dømmende mennesker[:)]
Min 4 åring ble "kåret" til den sprekeste i hele barnehagen, så akkurat det er ikke jeg bekymret for.
Energi er noe han virkelig har, og om mulig for mye av[:D]

Back
Topp