Vogn til 2-åring

Både tfk og mb har sittedeler som kan vendes mot den som triller.. den til tfk er faktisk ganske brukelig ut fra det jeg leser og ser på nett, men den til mb holder kun til 9 kg, og litt usikker på hvor god den egentlig er mtp soving og sånt.
TFK er ubrukelig ja, men mountain buggy må sjekkes ut, jeg hadde mb til kengubarnet og elsket den vognen , men den var ikke vendbar sp derfor har jeg ikke tenkt på den nå
 
Både tfk og mb har sittedeler som kan vendes mot den som triller.. den til tfk er faktisk ganske brukelig ut fra det jeg leser og ser på nett, men den til mb holder kun til 9 kg, og litt usikker på hvor god den egentlig er mtp soving og sånt.

Signerer dette. Den til mb er ikke noe særlig og mer passende i korte perioder med liten baby, mens den nye til tfk kan holde ganske lenge. Meen selv om de selv sier til 3 år, mener jeg det isåfall skal være en ganske liten og nett 3-åring. Vi kommer nok ikke til å bruke vår lenger enn til maks 2 år tror jeg :)
 
Signerer dette. Den til mb er ikke noe særlig og mer passende i korte perioder med liten baby, mens den nye til tfk kan holde ganske lenge. Meen selv om de selv sier til 3 år, mener jeg det isåfall skal være en ganske liten og nett 3-åring. Vi kommer nok ikke til å bruke vår lenger enn til maks 2 år tror jeg :)
Hva slags mb mener dere?
 
Hva slags mb mener dere?
Mountain buggy med carrycot+ Om jeg ikke skriver feil. Den kan gjøres om til en sittedel vendt mot den som triller. Men holder kun til 9 kg tror jeg. Og usikker på hvor funksjonell den er mtp ulik helling ved soving/sitting. Minnes venninna mi ikke var så fornøyd med den biten. Men selve sportsvognen er jo den beste.. bortsett fra kun forovervendt. :)
Tfk sin heter vel combi et eller annet og er mer ordentlig i utførelsen og holder som veivalsa sier til 2-3 år :)
 
Mountain buggy med carrycot+ Om jeg ikke skriver feil. Den kan gjøres om til en sittedel vendt mot den som triller. Men holder kun til 9 kg tror jeg. Og usikker på hvor funksjonell den er mtp ulik helling ved soving/sitting. Minnes venninna mi ikke var så fornøyd med den biten. Men selve sportsvognen er jo den beste.. bortsett fra kun forovervendt. :)
Tfk sin heter vel combi et eller annet og er mer ordentlig i utførelsen og holder som veivalsa sier til 2-3 år :)
TFK er helt uaktuelt , verste vognene rett og slett jeg vet om.
Ser sittedelen til mb er til 15 kg
 
TFK er helt uaktuelt , verste vognene rett og slett jeg vet om.
Ser sittedelen til mb er til 15 kg
Tfk mono combi med vendbart sete
1C78E93E-1778-44E4-9715-30FB833D8ED9.png


.

mb med bakovervendt sittedel til 15 kg (jeg husket feil, men den kan ikke justeres fra sitte til sovestilling)
9E73A68C-4F8A-4E9D-9F56-D4078559F9B8.png
 
Jeg har vært strålende fornøyd med baby jogger elite :) helt magisk å trille, men du får kun hatt barnet forover.
 
Ja det er veldig viktig i dette tilfelle :)

Det kan ha kommet en ny vedbar del til MB som er annerledes enn den jeg var borti for noen år siden. Tfk Mono kombi sin vedbare del er ny, men jeg mener at den fort er i knappeste laget til en 2-åring, hvertfall hvis man skal bruke vogna med vendbar del i 3 år.
Men var tilfeldigvis innom Barnas Hus i dag for å skaffe brett til tripptrapp og gikk bort og så på Harvey (vogngal, style hehe) - jeg synes hvertfall den virker som et bra valg! Setet så romslig og fint ut til de litt større også og generelt tror jeg det er en bra allround-vogn.
MB er jo helt utrolig god på terreng, og god trillekomfort, det er bare hvorvidt rygglengden holder i vendbar del som er litt spørsmålet. Kan jo evt spørre feks Mimmis og se om de har mer detaljerte mål eller erfaring.
 
Min eldste foretrakk å sitte mot meg til vognlivet var over :) Mye hyggeligere å trille tur da :)

jeg har to stykk som har hatt helt ulike behov. Eldste trengte den nærheten d gav. Han minste var så nysgjerrig at d ikke gikk. Er jo også forskjell på om barnet skal skjermes fra stimuli, enten fra stimuli o form av inntrykk utad eller skjermes fra stimuli med voksne. Med baby jogger hadde jeg god kommunikasjon med barnet hele veien på trilletur, selv fremover! Den fingeren pekte ganske så nøyaktig:)
 
Det kan ha kommet en ny vedbar del til MB som er annerledes enn den jeg var borti for noen år siden. Tfk Mono kombi sin vedbare del er ny, men jeg mener at den fort er i knappeste laget til en 2-åring, hvertfall hvis man skal bruke vogna med vendbar del i 3 år.
Men var tilfeldigvis innom Barnas Hus i dag for å skaffe brett til tripptrapp og gikk bort og så på Harvey (vogngal, style hehe) - jeg synes hvertfall den virker som et bra valg! Setet så romslig og fint ut til de litt større også og generelt tror jeg det er en bra allround-vogn.
MB er jo helt utrolig god på terreng, og god trillekomfort, det er bare hvorvidt rygglengden holder i vendbar del som er litt spørsmålet. Kan jo evt spørre feks Mimmis og se om de har mer detaljerte mål eller erfaring.
Jeg prlvetrillet harvey 3 før i uken, den var hvertfall god å trille , men harvey 2 hadde de ikkr inne
 
Drar opp denne igjen men med litt andre kriterier.. Trenger en som blir liten , tåler mer enn 15 kg, helst vendbar men må ikke være det
 
Hadde Baby Jogger City Tour. Jeg har lyst å kjøpe bagdel også nå
 
Hva med Babyjogger city mini GT eller Thule Spring? Fint design på begge, lettkjørte og små sammenlagt.

Eller, skulel jeg hatt en ny vendbar vogn nå, så ville jeg sjekka ut Britax Strider. Nett og liten, samtidig som den har god kalesje og takler litt grus og terreng.
https://www.babycare.no/vogn-britax...5hitcW4XJU2idZyfpXXti0SrNkxbIyKxoC8X8QAvD_BwE

Eller tenker du billigere prisklasse og mer type trille?
Da kan man se etter Babyjogger city tour lux, skjønt denne kan begynne å bli knapp til 2-åring.
Eller Cybex Balios s lux. Cybex har for øvrig mange gode vogner i mellomstørrelse og mellomprisklasse.
Og brukt vogn blir jo mer vogn for mindre penger. Finnes mange av babyjogger sine modeller på bruktmarkedet. Synes også den som heter City select eller city select lux virker fin

Er er noe spesielt som er viktig, feks hvor mye terreng den skal takle, eller vendbar sittedel?
Har du testet thule spring? Koster samme som gt 2.1 men jeg liker designet på thule bedre
 
Back
Topp