Vogn til 1,5 åring

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Vi har per i dag en Britax smile 2 til gutten vår på 15 mnd, men ser allerede at den ikke holder så veldig mye lenger. (Kort i ryggen).
Har overhodet ikke noen lang gutt, han passer fortsatt fint i klær i str 74, men må altså på vognjakt før sommeren en gang, tipper jeg.

Kriterier:
-Ønsker en vogn som varer ut vognperioden.
-Må ha svingbart/svingbare forhjul
-Være lett og god å trille
- Vendbar sittedel
-Helst romslig kurv under
-Må fungere på snø/slapseføre

Noen som kan peke meg i riktig retning? Finnes denne vognen? :p
 
Last edited:
Vi har thule urban glide 2, den kommer seg frem. På alt mulig føre grunnet store bakhjul, man kan også jogge med den og håndbremsen er utrolig god om du bor et sted med litt bakker :) den er også god å sove i, samt mye lufting til sommermånedene. Forreste hjulet er svingbar, men grunnet 3 hjul kan ikke sittedelen vendes begge veier dessverre.
Vi har også Bugaboo Buffalo, og han på 22 mnd og 90 cm har fortsatt god plass. Det er vel fox som har erstattet denne, men vil tro den har noe samme rygglengde. Der kan sittedel vendes begge veier, men den er absolutt tyngre å trille enn thule. Jeg liker likevel å ha han mot meg feks på vei hjem fra bhg, fordi vi da har et godt stykke å trille.
Ellers liker jeg også tfk joggster trail, men har ikke hatt den selv.
 
Jeg har tfk jogster adventure. Den varer definitivt ut vognperioden! Sittedelen er fremover, men jeg brukte multi x bagen til lille var godt over året, den er snudd mot deg. Men tror kanskje din vil være litt på grensa nå, mtp vognpose.. Fordelen med denne er at den tåler godt vekten av barnet. Prøvde denne, Mountain buggy og babyjogger med 12kg sekker på babybanden sin testløype i Oslo, og det var ingen tvil om hvem som var lettest på ulendt terreng med vekt.
 
City elite :D vi gikk fra samme vogn som dere, eller Brio Smile som den het da og til Elite og kunne ikke hvert mer fornøyd.

Unntatt vendbar sittedel, så har den alt du leter etter.
Pga barn med kraftig eksem og astma, så brukte vi vogna helt frem til i sommer når han var 5 år, så den varer ut vognperioden.
Lett og trille, vendbart hjul foran, funker på alt av føre.
 
Bugaboo Fox
 
Babyjogger city elite ville jeg valgt. Den er lang i ryggen varer ut hele vognperioden. Veldig enkel å legge sammen og låse forhjulet. God på ulikt føre og terreng.
 
Måtte oppdatere hovedinnlegget. Kjente når jeg søkte opp tipsene jeg fikk at jeg ikke klarte å slå meg til ro med sittedel som ikke kan være vendt mot meg. :bag:
 
Måtte oppdatere hovedinnlegget. Kjente når jeg søkte opp tipsene jeg fikk at jeg ikke klarte å slå meg til ro med sittedel som ikke kan være vendt mot meg. :bag:

Hva da med emmaljunga nxt90, har ikke prøvd den selv fordi mannen er for lang for å kunne trille den, men synes den ser fin ut. Ellers har vi Bugaboo og er veldig fornøyd med den :)
 
Hva da med emmaljunga nxt90, har ikke prøvd den selv fordi mannen er for lang for å kunne trille den, men synes den ser fin ut. Ellers har vi Bugaboo og er veldig fornøyd med den :)
Har egentlig ikke vært så fan av Emmaljunga, fordi jeg synes de er så tunge. Men jeg ser jo at jeg kanskje blir nødt til å vurdere det likevel, hvis jeg skal kunne ha han mot meg. :p
Bugaboo angrer jeg på at jeg ikke kjøpte fra første stund. Droppet det fordi jeg syns bagen var så lav. Men de er så dyyyre.
 
Har egentlig ikke vært så fan av Emmaljunga, fordi jeg synes de er så tunge. Men jeg ser jo at jeg kanskje blir nødt til å vurdere det likevel, hvis jeg skal kunne ha han mot meg. :p
Bugaboo angrer jeg på at jeg ikke kjøpte fra første stund. Droppet det fordi jeg syns bagen var så lav. Men de er så dyyyre.

Ja, jeg er veldig fornøyd med den. Merket ikke egentlig at bagen var lav, men vi brukte den bare et halvår også. Men ja den er jo dyr. Kanskje det er mulig å finne en brukt på finn?
Ellers så vet jeg ikke med emmaljunga, men jeg innbiler meg at de med svingbare hjul er lettere enn de med 4 faste hjul. Sikkert noen her som har erfaringer på det.
 
Hva med Britax smile III, Emmaljunga NXT60 (mindre og nettere enn 90) eller Bugaboo Fox?
 
Har egentlig ikke vært så fan av Emmaljunga, fordi jeg synes de er så tunge. Men jeg ser jo at jeg kanskje blir nødt til å vurdere det likevel, hvis jeg skal kunne ha han mot meg. :p
Bugaboo angrer jeg på at jeg ikke kjøpte fra første stund. Droppet det fordi jeg syns bagen var så lav. Men de er så dyyyre.
Ligger masse bugaboo på finn
 
Noen som vet hva som er en ok pris for en brukt bugaboo buffalo? (En som ser fin ut og ikke er ihjelkjørt, altså)

Har ikke peiling på bruktpriser, vet bare at det ikke blir fox hvis jeg kjøper brukt, for de koster nesten det samme ny. :wideyed:
 
Har egentlig ikke vært så fan av Emmaljunga, fordi jeg synes de er så tunge. Men jeg ser jo at jeg kanskje blir nødt til å vurdere det likevel, hvis jeg skal kunne ha han mot meg. :p
Bugaboo angrer jeg på at jeg ikke kjøpte fra første stund. Droppet det fordi jeg syns bagen var så lav. Men de er så dyyyre.

Emmaljunga kommer i to typer. Store og tunge, og små og lette. Eks super viking, nxt60 og nxt90 er små og lette vogner
 
Emmaljunga kommer i to typer. Store og tunge, og små og lette. Eks super viking, nxt60 og nxt90 er små og lette vogner
Jeg prøvde en (nxt60 kanskje?) i butikken for en stund siden, fordi den var så nydelig i grønn og gull, men følte den var så tung å «vippe». Typ «opp på fortauskantvipping». Men jeg kjenner at det får går bra. Vil heller ha en litt tyngre vogn med ungen mot meg enn en lett en uten mulighet til å snu. *vinglepetter* :oops:

Ble plutselig litt skeptisk til å bytte til ergonomisk sittedel også. Kan jo være han ikke liker det. Så vipps var plutselig Emmaljunga på topp. For 10 min siden var det bugaboo. :hilarious:
 
Jeg prøvde en (nxt60 kanskje?) i butikken for en stund siden, fordi den var så nydelig i grønn og gull, men følte den var så tung å «vippe». Typ «opp på fortauskantvipping». Men jeg kjenner at det får går bra. Vil heller ha en litt tyngre vogn med ungen mot meg enn en lett en uten mulighet til å snu. *vinglepetter* :oops:

Ble plutselig litt skeptisk til å bytte til ergonomisk sittedel også. Kan jo være han ikke liker det. Så vipps var plutselig Emmaljunga på topp. For 10 min siden var det bugaboo. :hilarious:
Jeg har ikke prøvd de nyeste i nxtserien, men de gamle opplevde jeg som veldig mye stivere enn super viking og super nitro. Om du ikke vil ha ergonomisk sittedel, prøv super nitro! Synes ikke den er tung i det hele tatt :) kan helt sikkert få den billig brukt. Synes forsåvidt bugaboo Buffalo også er stivere og mindre demping i enn super viking/nitro, men har bare prøvd den i butikken.
 
Noen som vet hva som er en ok pris for en brukt bugaboo buffalo? (En som ser fin ut og ikke er ihjelkjørt, altså)

Har ikke peiling på bruktpriser, vet bare at det ikke blir fox hvis jeg kjøper brukt, for de koster nesten det samme ny. :wideyed:

Ja, bruktmarkedet på vogn er litt håpløst når folk forventer å få solgt en brukt vogn til 2-3000 under nypris. Jeg ville ikke betalt noe særlig over 5000, men jeg ser jo på finn at folk krever ganske mye for en vogn som er fra typ 2014.. Vi kjøpte vår i nov 17,så akkurat 2 år siden og den er brukt fra januar 18. Jeg ville ha lagt den ut for 6000 om jeg skulle solgt den nå, men ser at vogn kjøpt i 17-16 legges ut for 7500-8900 :O som jeg selv synes er alt for mye tatt i betraktning at den er brukt i 2 år.
 
Jeg prøvde en (nxt60 kanskje?) i butikken for en stund siden, fordi den var så nydelig i grønn og gull, men følte den var så tung å «vippe». Typ «opp på fortauskantvipping». Men jeg kjenner at det får går bra. Vil heller ha en litt tyngre vogn med ungen mot meg enn en lett en uten mulighet til å snu. *vinglepetter* :oops:

Ble plutselig litt skeptisk til å bytte til ergonomisk sittedel også. Kan jo være han ikke liker det. Så vipps var plutselig Emmaljunga på topp. For 10 min siden var det bugaboo. :hilarious:

Det som er fint med alle vogner som har svingbare forhjul, er at man ikke trenger å vippe vognen særlig ofte. Det er egentlig kun opp på fortau, og her vi bor er det som regel ikke kant hvis det er fotgjengerovergang.

NXT-vognene kommer med to ulike sittedeler: ergonomisk og flat. Du kan jo ev. ta en titt på de flate? De er merket med F.
 
Back
Topp