Vogn og utrsyr

Lykke<3

Forelsket i forumet
Hei, jeg er førstegangsgravid, og trenger da en del utstyr! Jeg har prøvd å lese litt på nettet rundt forbi... Men savner litt om vogner og annet utstyr kjøpt på nett fra utlandet? Noen som har erfaring med det? hva som lønner seg å kjøpe i utlandet eller her?

Har noen her erfaring med Valco Trimode stroller?

fant den på http://www.babyjungle.nl/Valco-Trimode-single-stroller-p-16235.html

Er ikke så veldig flink i engelsk så hadde vært fint om dere kunne hjelpet meg :)

Og kjøp av annet utrsyr?

 
Kan nok spare litt på vogn i utlandet, men selvom vogner er tollfritt må du allikevel påberegne fraktavgifter og mva. Og om noe er galt med vognen er det jo bra at du kan gå tilbake til en butikk med den for å få den reparert og om vognmerket ikke finnes i Norge sliter du jo litt med det. Kjøper du en modell som finnes i Norge skal de være pliktet til å ta den inn til reprasjon der de selger like vogner mener jeg.

www.barnevognguiden.no har en del info om forskjellige vogner. Har aldri hørt om den du nevner så vet ikke om det står noe om den:)

Om du følger med i butikkene så dukker det opp tilbud på vogner og utstyr veldig ofte, så sånn kan du jo også spare.
 
Hvis du handler på nett så er vogn tollfritt, men du må betale frakt og moms.
Sender du den i retur for reprasjon må du få noen til å foreta en midlertidig utførsel og en gjeninførsel. (dette gjør mest sannsynlig posten) så må du betale moms av reprasjonsverdien selv om det går på garantien...

Men det lønner seg som regel å kjøpe. Vet min tante og de sparte 4000 etter moms ol på å kjøpe tfk fra tyskland. Lang leveringstid da, men uansett..
 
Har aldri hørt om det merke.
Jeg har en emmaljunga Mondial fra Maya, og kommer til å bruke den nå også. Eeeeelsker den vogna. Kjøpte en trille for å slippe å drasse med meg den store hele tiden, men den trilla har jeg brukt 3 ganger. Har alltid med med emmaljungaen.

Kommer til å kjøpe en søskenvogn i tillegg da, men ikke kikket noe på det enda... Reiser nok til Sverige å kjøper, satser på god kurs i løpet av det nærmeste halvåret.
 
Back
Topp