Vogn og plass i bil

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvilken vogn og bil har dere? Går det fint eller er det trangt?

Jeg har Golf og vil unngå å bytte hvis jeg kan. Og selvfølgelig ønsker jeg meg Emmaljunga (Edge Duo). Mannen har en ganske stor bil vi kan bruke om vi skal bort og trenger bagasje f. eks, det blir evt. snakk om hvis jeg skal noe i permisjon eller for å levere i barnehage. Jeg har sjekket mål både på bil og vogn og både lengde og bredde skal gå fint, spørsmålet er høyden (det står ikke hvor høy den er sammenlagt). Går det eventuelt an å ha bagen i baksetet?

Erfaringer?
 
Avhengig av når barnet skal i bhg, kan du kanskje bruke en trille som tar mindre plass?
Ellers kan du bruke bæretøy, det er veldig praktisk. :)

Vi har en Scoda Octavia og en ganske stor Simo-vogn, men det går fint. Bagen står jo som regel ikke på understellet når man legger den sammen, så det er kalesjen det som regel står på mht høyden.
Hos oss er det god plass både i høyden og bredden, selv om understell og bag står ved siden av hverandre i bagasjerommet.

Spør på facebook om noen har en vogn som den du vil ha, så du kan prøve å se om den får plass. :)
Du kan ha bagen i baksetet, men det blir nok vanskelig å sikre den skikkelig, og du vil ikke ha løse ting i bilen.
Det kan bli vanskelig å få plass til både den og barnesetet også.
 
Vi har edge, helt håpløst å få plass til den med bagdelen ihvartfall, litt mindre med sportsdelen på men ikke så mye. Jeg har volvo v60 og får ikke plass med bagdel ihvertfall så den er rimelig stor. Vi kjøpte ei reise/sentervogn vi, ettersom det er klin umulig å få tak i ei vogn som dekker alle behov og får plass i bilen. Sjekk jollyroom ;) moweo og beemo har mange greie vogner/triller ned både sportsdel og bagdel som tar lite plass og er billige :) så kan edge vogna stå hjemme til tur og soving.
 
Vi har emmaljunga City cross, og hadde en ford focus stv, og da fikk jeg ikke mye inn i bagasjerommet, vogna tok hele bagasjorommet på langsiden. oen få tyne poser på ene siden.

Nå har jeg samme vogn, og bytta bil til toyota avensis. Får vogna på kortsiden da, slik at jeg får halve bagasjerommet fritt, og det er allikevel ikke mye plass!

Jeg syns det er håpløst å ha baggen/sportsdelen løst i bilen, pga plassmangel. skal du handle, eller ha med noe/noen, så har du ikke plass pga baggen/sportsdelen, og kommer du i kollisjon så er det ennå verre!
 
Har Ford Mondeo stasjonsvogn 2016modell og simo kombi(ganske stor).. god plass i bagasjen til alt og litt til :)
 
Har emmaljunga city cross, og har Skoda Roomster og Skoda Fabia :) passer i begge biler! Kan faktisk ha reservevognen også inni :) gode og romslige biler!
 
Vi har edge. Har passat stasjonsvogn, volvo 240 personbil og volvo 940 stasjonsvogn. Vogna går i alle tre bilene. Er dårligst plass i 240 men fikk plass til hele vogna. Men er en teknikk å få det til, som man lærer etterhvert. I våre stasjonsvogner så får vi det til sånn at den bruker under halvparten av bagasjerommet. Kjører veldig lite mannen sine biler.
 
Takk for tips men det er ikke aktuelt å ikke ha plass til vognen og/eller ha en ekstra som er mindre dersom jeg skal noe :) Da bytter jeg heller ut bilen men jeg vil unngå det om jeg kan. Om den tar 100% av bagasjerommet så går det bra, så lenge den får plass. Er det noen som har erfaring med det? :) Jeg fant en YouTube-video hvor de hadde fått plass til den i ganske mange småbiler så det bør jo gå. Men googler man sier alle forskjellig.

Er det noen som vet hvor høy den er sammenlagt? Jeg finner bare mål for understellet, tror jeg.. Det er ikke aktuelt å spørre noen om å låne for å prøve pr. nå, da vi fremdeles er prøvere og ingen vet om det :) Men jeg er nødt til å planlegge litt ift bilkjøp.
 
Dra i en butikk som selger emmaljunga som ligger langt nok unna til at du møter kjente og mål?(eller spør om å få teste.)
 
Jeg har en Mazda 2, som nok har noe mindre bagasjerom enn din golf. Jeg må ha bag'en i baksetet, testet da jeg kjøpte at den går inn sammen med barnesetet. Når jeg skal over på sportsdel går alt i bagasjerommet. Tror det er mange ned liten bil som har bagen i setet. Gikk for en litt mindre vogn enn deg.
 
Vi har en liten SUV Daihatsu terios. Og våres Emmaljunga mondial får akkurat plass i bagasjen. Stor vogn men er veldig fornøyd
 
Vi har en liten SUV Daihatsu terios. Og våres Emmaljunga mondial får akkurat plass i bagasjen. Stor vogn men er veldig fornøyd
 
Back
Topp