vogn og bilstol

Har Britax 0-13 kg stol 2010 modell etter storesøster og viste ikke om vi skulle kjøpe en ny stol.

Hadde en simo kombivogn til storesøste, men den har vi solgt.

Skal ikke ha den igjen, så sitter vi å spekulerer hva slags vogn vi skal ha denne gangen.

Jeg har allerede kjøpt vogn, har kjøpt Stokke trailz. Er kjempe fornøyd med den, har ikke begynt å bruke den enda da, men den er kjempe lett å kjøre og veier lite. Enkel å slå sammen og bagdelen og sportsdel klikkes lett på. Og den er jo garantert den fineste på markedet :-)

Er det bare meg som ikke har en eneste mening angående vogn og sete?
Ja er førstegangs men herregud for en jungel av valg! Blir gal jeg :P
Setter derfor veldig stor pris på å se hva "veteranene" her velger og hvorfor :)
Så håper mange flere yter sin mening så det blir lettere for oss nybegynnere ;)

Ja er førstegangs men herregud for en jungel av valg! Blir gal jeg :P
Setter derfor veldig stor pris på å se hva "veteranene" her velger og hvorfor :)
Jeg er førstegangs jeg og, og blir helt svimmel av alle valgmulighetene:)) Men jeg har funnet de som er best i test, og valgt litt utifra pris på de 3 beste. Og selvfølgelig hørt hva andre mener. Vogna måtte jeg ut å "ta på". Vanskelig å bare velge vogn på nett uten å se størrelse og kjenner på tyngde og hvordan den beveger seg:)

Ja er førstegangs men herregud for en jungel av valg! Blir gal jeg :p

Også førstegangs, og helt blank på vogn! Bilsete syns jeg er greiere, selv om jeg ikke har valgt enda.

Har tenkt oss i butikk snart for å pelle på, prøvetrille og forhåpentligvis teste i bil :) Både vogn og sete :)

Når det gjelder bilstol så går en vel etter testvinnerene.. Men selv her kan en jo velge feil. Jeg valgte testvinneren i 2011, men når gutten min sovnet så falt hodet hans fremover - i vår bil (ja for biltype/sete har noe å si det også). Solgte setet fort og gikk for nr. 2 på lista.

Ang. vogn så går det jo endel på preferanser og behov. Og jeg er helt enig; Det er en hel jungel der ute!
Du får begynne med å svare på noen av disse spørsmålene og så vil nok valget innsnevre seg litt.

-Hvor skal du gå mest?
Grus? Asfalt? Terreng? Kjøpesenter? Ja, takk litt av alt?

-Hva slags føre?
Har dere mye/ofte snø?

-Skal den inn og ut av bil?
Passer den inn i bilen? Er den tung?

-Skal vognen opp trapper/bæres?
Er den tung? Kan den lett deles i mindre deler?

-Skal sportsdelen kunne snus begge veier?
Noen har små bager og barnet må over i sportsdel tidlig; Vil det være ok at barnet sitter forovervendt?

Også er det til slutt utseende og ikke minst budsjett.

Dette er ihvertfall det jeg kom på.
Lykke til! Dere finner nok en (eller flere) dere faller for :)

Last edited:
Vi har vært ute i butikker og tittet på vogner og bilstoler, syns også det er mye å velge mellom:p
Har ikke kjøpt noe enda, men tror vogna vi lander på er Emmaljunga Edge Duo, enten svart eller grå:-) Bilsete vi har sett mest på er Cybex Aton Q, ut ifra tester som er gjort er det det som virker å passe best i våre biler:) Men hvis noen har erfaringer (bra eller dårlige) med dette setet, si gjerne ifra:-) Syns det er vanskelig å velge bilstol, vil lissom ikke velge noe feil:p

Vi skulle ha maxi cosi men ente opp med besafe, var veldig stor forskjell i sikkerheten så vi ble enig om å betale litt mer å få det beste :-) men har ikke bestemt meg for vogn enda. Men blir nok emmajunga :-)

Forbrukerrådet legger ut testresultater av bilstoler, så det burde jo hvert fall hjelpe i bilstol-jungelen.

ImageUploadedByBV Forum1449662325.835304.jpg

Barnevogn synes jeg er fryktelig vanskelig, men må vel i butikken når jeg er i form til det, så jeg kan sjekke live. :p

Back
Topp